Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/3/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/3/2005
Test mtx
Seat Leon 1,6 16V S
Γρηγορότερος Λέοντα (S)
O κινητήρας του Leon S περιλαμβάνει επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου με νέο πρόγραμμα, στην πράξη αυτές οι βελτιώσεις επέφεραν καλύτερη απόκριση σε όλο το φάσμα περιστροφής του και προσδίδουν καλύτερες επιδόσεις.
Η πάντα “ανήσυχη” Technocar Α.Β.Ε.Ε. μετά τo Ibiza Top Gun ασχολήθηκε και με το Leon των 1,6 λίτρων αυξάνοντας την αποδιδόμενη ισχύ του από τους 105 εργοστασιακούς ίππους στους 120.
Τo Seat Leon 1,6 των 105 ίππων δέχτηκε τη φροντίδα του αγωνιστικού τμήματος της Technocar (Seat Force) και μέσω βελτίωσης στο σύστημα εισαγωγής του αυξήθηκε η απόδοσή του κατά 15 ίππους (σύμφωνα με την εταιρεία) ενώ η ροπή είναι κατά 22 Nm μεγαλύτερη και παρουσιάζεται στις ίδιες στροφές ανά λεπτό. Στο δυναμόμετρο του περιοδικού το αυτοκίνητο μετρήθηκε στους 116 ίππους στις 4.410 σ.α.λ..Το Leon S -όπως ονομάζεται- διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την απλή (Senso Klima) όπως αυτή της φωτογραφίας και την έκδοση Sport S που φέρει πιο σπορτίφ εμφάνιση μέσω διαφορετικών προφυλακτήρων και ζαντών αλουμινίου. Οι επεμβάσεις της Seat Force περιορίστηκαν στην αναβάθμιση του κινητήρα στην απλή έκδοση S και έτσι ο οδηγικός χαρακτήρας του Leon δεν έχει αλλοιωθεί στο ελάχιστο. Στο δρόμο η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει αυξημένα επίπεδα άνεσης στους επιβάτες, ενώ η συμπεριφορά του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές είναι ασφαλής προβάλλοντας ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης. Οι κλίσεις στις στροφές είναι υπαρκτές, ωστόσο δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητά του ενώ η έκδοση Sport S διαθέτει σκληρότερη ανάρτηση εμφανίζοντας πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Στο εσωτερικό του Leon S δεν υπάρχει τίποτα που να διαφοροποιείται από τις απλές εκδόσεις με την υψηλή ποιότητα κατασκευής και τους επαρκείς για τέσσερις επιβάτες χώρους να είναι τα δυνατά του σημεία. Η τιμή του Leon S στις εκδόσεις Senso Klima είναι μόλις κατά 500 ευρώ ακριβότερη από τις αντίστοιχες εκδόσεις των απλών Leon.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
O κινητήρας του Leon S περιλαμβάνει επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου με νέο πρόγραμμα της REVO, φιλτροχοάνη της BMC και ειδικό σωλήνα εισαγωγής (σκούπα). Στην πράξη αυτές οι βελτιώσεις στον κινητήρα επέφεραν καλύτερη απόκριση σε όλο το φάσμα περιστροφής του και προσδίδουν κατά 0,2 δλ. καλύτερες επιδόσεις στις μετρήσεις 0-100 χλμ./ώρα από στάση και 60-100 χλμ./ώρα εν κινήσει με τετάρτη ταχύτητα. Η διαφορά στο 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα είναι κατά 0,5 δλ. καλύτερη στο S. Tέλος, ένα στοιχείο που διαφοροποιεί αυτό το Leon από τα υπόλοιπα είναι η μπάσα χροιά του κινητήρα.
Το εσωτερικό της έκδοσης “S” δεν παρουσιάζει καμία διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες, με την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα να βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα.