Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/5/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/5/2005
Test mtx
Ανανεωμένη Renault Laguna 1,6
“Η λίμνη...”
Η νέα Laguna παραμένει ασφαλής και σταθερή σε δρόμο.
“Η λίμνη...” της μεσαίας κατηγορίας έχει πλέον μεγαλώσει και έχει ενισχυθεί με πλήθος ισχυρών παιχτών. Η Renault λειτουργεί απολύτως φυσιολογικά και παρουσιάζει την ανανεωμένη Laguna ακριβώς τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς.
Επειτα από μια καλή εμπορική πορεία στην αγορά και στο απόλυτα λογικό διάστημα των τεσσάρων ετών από το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του μοντέλου, η Renault λανσάρει και στην Ελλάδα την ανανεωμένη εκδοχή της Laguna.
Σχεδίαση
Aπό πλευράς εμφάνισης το αυτοκίνητο διαθέτει νέου σχήματος και αισθητά πιο "θυμωμένα" φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος ενώ ένα από τα πιο αισθητά νέα γνωρίσματα είναι η αναδιαμόρφωση του συνόλου μάσκα-προφυλακτήρας. Το λογότυπο της φίρμας βρίσκεται πλέον πιο χαμηλά σε ένα νέο τμήμα. Ολόκληρη η επιφάνεια γύρω από το λογότυπο είναι ενιαία τόσο με το ανώτερο τμήμα της πρόσοψης όσο και με το χαμηλότερο, δηλαδή τον προφυλακτήρα, ο οποίος έχει νέα σχεδίαση και φιλοξενεί και ανανεωμένους προβολείς ομίχλης. Μικρότερη έκταση έχουν οι αλλαγές στο πίσω μέρος ενώ το βασικό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου που δεν είναι άλλο από το έντονο πλαϊνό νεύρο και τη βαθιά αυλάκωση περιμετρικά του αμαξώματος διατηρήθηκε ακέραιο.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό το βασικότερο στοιχείο είναι η σαφής αναβάθμιση των υλικών του ταμπλό (αφρώδη στη μεγαλύτερη επιφάνεια και αρκετά μαλακά στις υπόλοιπες), γεγονός που συνοδεύεται επάξια από βελτιωμένες επενδύσεις στο εσωτερικό των θυρών αλλά και των καθισμάτων. Δεν λείπουν βέβαια και σχεδιαστικές αλλαγές οι οποίες αφορούν κυρίως τον πίνακα οργάνων και τις ενδείξεις του, το κεντρικό τμήμα του τιμονιού κ.λπ. Το σχήμα του ταμπλό δεν άλλαξε, όμως η καμπυλότητα του τονίστηκε περαιτέρω από ένα νέο οριζόντιο τμήμα στο χρώμα του μετάλλου. H μεγαλύτερη αλλαγή (με δεδομένο ότι η κάρτα αντί για κλειδί συνεχίζει να υφίσταται) είναι η τοποθέτηση αυτόματου χειρόφρενου με ένα μικρό χειριστήριο αριστερά από το τιμόνι. Το χειρόφρενο εμπλέκεται αυτόματα με την παύση του κινητήρα και απεμπλέκεται επίσης αυτόματα μόλις το αυτοκίνητο τείνει να ξεκινήσει. Οι χώροι παρέμειναν στα καλά επίπεδα του προ-facelift μοντέλου με 430 λίτρα ωφέλιμου χώρου για αποσκευές και μεγάλο ελεύθερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο μαζί με το προηγούμενο και οι τιμές ξεκινούν από 19.000 ευρώ.
Κινητήρας
Αρκετά εύστροφος και ελαφρώς πιο ισχυρός ο κινητήρας των 1,6 λίτρων ταιριάζει απόλυτα με τη βασική έκδοση του μεσαίου Renault.
Σε 115 ονομαστικούς ίππους ανέρχεται πλέον η ισχύς που αποδίδει το μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων με το οποίο εφοδιάζεται το ανανεωμένο Renault Laguna (πάντως στο δυναμόμετρο απέδωσε 108 ίππους). Πρόκειται για αύξηση η οποία οφείλεται κυρίως στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων ενώ σε συνδυασμό με τις ελαφρώς πιο κοντές σχέσεις του κιβωτίου υπάρχει μια βελτίωση των επιδόσεων ειδικά σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση εν κινήσει 80-120 χλμ./ώρα με 5η σχέση. Το εν λόγω μοτέρ ανεβάζει πρόθυμα στροφές και η λειτουργία του είναι επωφελής σε ένα αρκετά μεγάλο φάσμα στροφών. Η δε κατανάλωση καυσίμου βρίσκεται σε λογικά επίπεδα ενώ η στάθμη θορύβου σε καμία περίπτωση δεν θα ενοχλήσει παρά το γεγονός ότι είναι λίγο υψηλότερη.
Μας άρεσε
Το νέο ταμπλό με τα αφρώδη υλικά, η ποιοτική αναβάθμιση του εσωτερικού, ο κορυφαίος ελεύθερος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών (φωτό), η άνεση από την ανάρτηση.

Δε μας άρεσε
Η ποτηροθήκη πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου διότι συχνά ο οδηγός κρατά τον επιλογέα αλλά και το… λαιμό του μπουκαλιού που ενδεχομένως έχει τοποθετήσει εκεί, ο περιορισμένος χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Aκόμη πιο φινετσάτο και σίγουρα πιο ποιοτικό είναι το εσωτερικό της ανανεωμένης Renault Laguna.

 
 Ανανεωμένη Renault Laguna 1,6
Στο δρόμο