Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/4/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/4/2006
Test mtx
BMW 130i M Pack
Επίδειξη δύνα( M )ης
Οι 18ιντσες ζάντες, τα πλαϊνά μασπιέ, η αεροτομή στο πίσω μέρος και ο εμπρός προφυλακτήρας αποτελούν στοιχεία της έκδοσης M Sport.
Θεωρητικά, η σειρά 1 δεν έχει έκδοση "βγαλμένη" από το σπορ παρακλάδι BMW M GmbH. Θεωρητικά όμως. Γιατί πρακτικά, η 130i είναι όσο σπορ χρειάζεται, για να χαρακτηριστεί η μικρή "Μ", προς το παρόν τουλάχιστον…
Η BMW 130i αποτελεί την κορυφαία επιλογή στην γκάμα της σειράς 1, ενώ αντίθετα με τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας, η αμέσως "υποδεέστερη" έκδοση αυτής υπολείπεται κατά 1,0 λίτρο και 115 ίππους (120i). Έτσι, αν και στην γκάμα της εταιρείας υπάρχουν μικρότεροι κινητήρες 2,2 και 2,5 λίτρων με ποικίλες αποδόσεις, η BMW επέλεξε το νέο εξακύλινδρο των 3,0 λίτρων για την κορυφαία έκδοση της σειράς 1, με απόδοση 265 ίππων, ώστε να διαμορφώσει το πιο δυνατό μικρομεσαίο δικίνητο αυτοκίνητο της αγοράς.
Οδική συμπεριφορά
Η 130i τοποθετείται στην κορυφή όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά της στη μικρομεσαία κατηγορία. Το πακέτο "M" περιλαμβάνει σκληρότερη ρύθμιση αναρτήσεων και 18ιντσες ζάντες/ελαστικά, επηρεάζοντας την απορροφητικότητα. Από την άλλη όμως, προσφέρουν με τη σειρά τους στο δυναμικό οδηγικό προφίλ της 130i. Παρά την αυξημένη απόδοση των 265 ίππων της και την απουσία μπλοκέ πίσω διαφορικού, η 130i αποδεικνύει και εμπράκτως στους ανταγωνιστές της τα προτερήματα της πίσω κίνησης. Απόλυτα ασφαλής και γρήγορη, όταν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι εν λειτουργία και αρκετά διασκεδαστική, όταν το DTC απενεργοποιηθεί, παίζοντας το ρόλο ενός ηλεκτρονικού διαφορικού (όχι μπλοκέ). Με την πλήρη απενεργοποίηση (με παρατεταμένο πάτημα του διακόπτη) των ηλεκτρονικών (DTC, DSC), η 130i εντυπωσιάζει με τη φιλικότητά της και την κατευθυντικότητα του συστήματος διεύθυνσης (Αctive Steering με 1,9 στροφές από άκρη σε άκρη), παρά το γεγονός ότι "γυρίζει" με τη σκέψη και σχεδόν παντού.
Eσωτερικό
Η BMW 130i διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις στο ότι διαθέτει το σύστημα i-drive της εταιρείας. Από κει και ύστερα, αλλαγές δεν παρατηρούνται παρά μόνο στην έκδοση M Sport (της δοκιμής), η οποία διαθέτει καθίσματα με καλύτερη πλευρική στήριξη και τα λογότυπα "M" στο τιμόνι, στον επιλογέα και στα μαρσπιέ. Η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης είναι κορυφαία, ενώ ο διάκοσμος ευχάριστος, αν και τα πλαστικά σε αρκετά σημεία είναι σκληρά σε υφή. Οι χώροι δε διαφέρουν, ικανοποιώντας τις ανάγκες τεσσάρων επιβατών, με 330 λίτρα χώρο αποσκευών.
Κινητήρας
Ο μόλις 161 κιλών τρίλιτρος 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας αποδίδει 265 ονομαστικούς ίππους και προσδίδει εντυπωσιακές επιδόσεις στην 130i. Διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και διπλό Vanos (βύθιση εκκεντροφόρων), ενώ είναι ελαστικός και γραμμικής απόδοσης παράγοντας, με ιδιαίτερα σπορτίφ χροιά. Η κατανάλωσή του για κάθε 100 χλμ. απόστασης κυμαίνεται σε σχετικά καλά επίπεδα (9,2 λτ.). Το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο έχει σφιχτή κλιμάκωση και συμβάλλει στην άμεση απόκριση, που παρουσιάζει ο κινητήρας στην πίεση του γκαζιού.