Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/5/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/5/2006
TEST
Fiat Grande Punto 1,4 16V 5d και Sporting 3d
Grande κίνηση
Οδηγικά, οι διαφορές των δύο εκδόσεων περιορίζονται αποκλειστικά στην παρουσία συστήματος ελέγχου της ευστάθειας και της πρόσφυσης στο Sporting.
Η γκάμα του Fiat Grande Punto απέκτησε περισσότερο ενδιαφέρον -ειδικό για την ελληνική αγορά-μέσω της εφαρμογής του 16βάλβιδου κινητήρα των 1,4 λίτρων με τους 95 ονομαστικούς ίππους.
Το νέο Grande Punto αν είχε ένα μεμπτό στοιχείο στο σύνολό του, αυτό ήταν η απόδοση του 8βάλβιδου κινητήρα των 1,4 λίτρων με τους 77 ονομαστικούς ίππους. Παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις του δεν ήταν κακές (στο μέσο όρο της κατηγορίας), η Fiat -πολύ περισσότερο εφ' όσον είχε στα σπλάχνα της έναν πιο σύγχρονο 1.400άρι κινητήρα από το τελευταίο Punto- αποφάσισε να τον επιστρατεύσει και για το νέο της μοντέλο. Έτσι -χωρίς ο νέος 16βάλβιδος κινητήρας να αντικαθιστά τον 8βάλβιδο- και οι δύο μαζί φιλοδοξούν να δώσουν ώθηση στην πορεία του νέου Grande Punto.
Άλλες 4 και μία εκδόσεις
Ο νέος λοιπόν για την γκάμα του Grande Punto κινητήρας των 1,4 λίτρων διατίθεται σε πέντε συνολικά εκδόσεις (3θυρες και 5θυρες εκδόσεις Dynamic και Emotion και αποκλειστικά τρίθυρη Sporting). Αντίθετα με το παρελθόν, η έκδοση Sporting διαφέρει εξωτερικά από τις υπόλοιπες και αυτό λόγω των 17ιντσων ζαντών (16 στις υπόλοιπες εκδόσεις των 1,4 16V), των πλαϊνών σπορ αισθητικής μαρσπιέ και της αεροτομής στο πίσω μέρος. Η βασική τιμή των τρίθυρων εκδόσεων ξεκινά από τα 13.990 ευρώ (13.740 5d), ενώ το Sporting κοστίζει 14.190 ευρώ, διαθέτοντας επιπλέον ESP, αλλά δεν έχει πλευρικούς αερόσακους.
To Grande Punto 1,4 16V 5d απέναντι στο 1,4 8V
• Aυξημένη απόδοση κατά 17 ίππους
• Γρηγορότερο κατά 0,9 δλ. στα 0-100 χλμ./ώρα
• Πιο αργό στο 60-100 με 4η ταχύτητα κατά 0,6 δλ.
• Πιο αργό στο 80-120 με 5η ταχύτητα κατά 1,8 δλ.
• Μεγαλύτερη κατά 15 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
• 0,2 λτ./100 χλμ. χαμηλότερη κατανάλωση
• 900 ευρώ ακριβότερο στην ίδια έκδοση Dynamic
Κινητήρας
Ο 1,4 λίτρων κινητήρας, αντίθετα με ό,τι θα περιμέναμε, δεν επαρκεί για τη σβέλτη κίνησή τους. Οι επιδόσεις και στις δύο περιπτώσεις είναι ελαφρώς καλύτερες από τις αντίστοιχες με τον 8βάλβιδο κινητήρα, ενώ -και παρά την ύπαρξη 6τάχυτου κιβωτίου- η κλιμάκωσή του είναι τόσο αραιή, που ουσιαστικά η 6η δε χρησιμεύει, παρά μόνο για να ρίξει την κατανάλωση. Tα πράγματα στην περίπτωση του Sporting είναι λίγο χειρότερα στον τομέα των επιδόσεων, λόγω των 17ιντσων ζαντών.
Grande Punto 1,4 16v
Το λογότυπο του απλού Grande Punto 16V δεν διαφέρει από των υπολοίπων Punto.
Οι 16ιντσες ζάντες του απλού 16V ωφελούν, όπως θα δείτε παρακάτω, τις επιδόσεις σε σχέση με το Sporting.
Tα προβολάκια στις απλές 16V εκδόσεις διαφέρουν από του Sporting.
Grande Punto Sporting
To λογότυπο της έκδοσης Sporting με το κόκκινο κεφάλι του οδηγού υποδηλώνει το σπορ χαρακτήρα του.
Οι ζάντες στην έκδοση Sporting είναι 17 ιντσών.
H αεροτομή στο πίσω μέρος αποτελεί στοιχείο της έκδοσης Sporting.
Η έκδοση Sporting διαθέτει πλαινά μαρσπιέ σπορτίφ αισθητικής.
Η απόληξη της εξάτμισης είναι χρωμιωμένη.

 
 Fiat Grande Punto 1,4 16V 5d και Sporting 3d
Eσωτερικό
Οδική συμπεριφορά