Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/6/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/6/2006
Test mtx
Toyota Prius facelift
Κάποια + ακόμα
Το ανανεωμένο Prius διατηρεί και τον οικονομικό του χαρακτήρα, που προκύπτει από την υβριδική τεχνολογία που εφαρμόζει.
Στα θετικά του υβριδικού αυτοκινήτου της Toyota προστέθηκαν και άλλα, που αφορούν στη γενικότερη αναβάθμισή του σε θέματα ποιότητας και άνεσης.
Το Prius συνεχίζει την εμπορική του πορεία στην αγορά, βελτιώνοντας την εικόνα του σε θέματα εμφάνισης, ποιότητας, άνεσης και εξοπλισμού, διατηρώντας, όπως είναι φυσικό, και τον οικονομικό του χαρακτήρα, που προκύπτει από την υβριδική τεχνολογία που εφαρμόζει. Αυτή η τεχνολογία, εκτός από την ευαισθησία της σε θέματα κατανάλωσης και ρύπων, πριμοδοτείται από τη νομοθεσία με ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο, απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης.
Τι άλλαξε
Aμάξωμα
Το ανανεωμένο Prius αισθητικά φέρει ανασχεδιασμένη εμπρόσθια μάσκα και φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ενώ η παλέτα των χρωμάτων του διευρύνεται με 4 νέα.
Εσωτερικό
H αναβάθμιση της ποιότητας στο εσωτερικό οφείλεται στις νέες επενδύσεις στο ταμπλό και στα καθίσματα. Το Prius διαθέτει, όπως και στο παρελθόν, πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και λιτό διάκοσμο στο εσωτερικό του, ενώ πλέον το κάθισμα των πίσω επιβατών είναι μεγαλύτερο σε πλάτος, προσφέροντας καλύτερα επίπεδα άνεσης σε τρεις επιβάτες.
Μηχανικά
Το ανανεωμένο Prius διαθέτει βελτιώσεις στην πίσω ανάρτηση (πιο μεγάλα σινεμπλόκ) και διαφορετικά αμορτισέρ, προσφέροντας καλύτερη αντιστάθμιση φορτίων, βελτιωμένη οδηγική άνεση και κατ' επέκταση οδική συμπεριφορά. Το πλαίσιο δέχτηκε ενισχύσεις στα σημεία βάσης του, ενώ το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης προσφέρει καλύτερη αίσθηση και ακρίβεια. Τέλος, η εντυπωσιακή αεροδυναμική -που ανέκαθεν αποτελούσε βασικό γνώρισμα των Prius- βελτιώθηκε περαιτέρω, με την τοποθέτηση διαφορετικού καλύμματος κάτω από τον κινητήρα, νέο σπόιλερ και καλύμματα πίσω τροχών για καλύτερη ροή του αέρα.
Υβριδική τεχνολογία
Το Hybrid System Drive συνδυάζει δύο κινητήρες (ένα βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, 77 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα), οι οποίοι λειτουργούν παράλληλα, σειριακά ή και οι δύο μαζί, με αποδιδόμενη συνδυαζόμενη ισχύ 110 ίππων. Το σύστημα περιλαμβάνει μία μπαταρία 274 Volt (βρίσκεται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών), έναν εναλλάκτη ενέργειας, έναν ηλεκτροκινητήρα, μία γεννήτρια και τον κλασικό βενζινοκινητήρα. Χαρακτηριστικό της λειτουργίας του Hybrid System Drive είναι το γεγονός ότι αρχικά το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα ενώ αν οι απαιτήσεις ανεβούν (υψηλές ταχύτητες) τότε την κίνηση αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας. Παράλληλα όταν το όχημα επιβραδύνει, οι μπαταρία επανακτεί ενέργεια (φορτίζεται από τους κινητήριους τροχούς που μετατρέπουν τον ηλεκτροκινητήρα σε γεννήτρια). Αποτέλεσμα του συστήματος είναι η μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και η χαμηλή κατανάλωση (4,3lt/100 χλμ.) ενώ σε αυτό συμβάλλουν με τη σειρά τους και τα ηλεκτρονικά συστήματα -by wire- για το γκάζι, το φρένο και το κιβώτιο ταχυτήτων.