Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/4/2008
TEST
Αudi A3 Cabriolet 1,8 TFSI
Μύθος και πραγματικότητα
Διαβάστηκε από 10534 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/4/2008
Στο δρόμο το Α3 Cabriolet είναι εξαιρετικά σταθερό και προσφέρει άνεση και πολύ καλή αίσθηση στον οδηγό του
Μετά από 12ετή έντονη φημολογία, το ανοιχτό Α3 είναι γεγονός. Έρχεται μάλιστα την κατάλληλη στιγμή και "ανοίγει" νέα μέτωπα.
Από την πρώτη γενιά του Α3 (το 1996) ακουγόταν ότι στην γκάμα του θα υπάρχει και μια ανοιχτή έκδοση "μελλοντικά". H Audi περίμενε ώστε η κατηγορία των premium τετραθέσιων μικρομεσαίων να ωριμάσει και φαίνεται ότι είναι η πλέον κατάλληλη στιγμή για εκείνη να προχωρήσει το σχέδιό της. Το νέο Α3 Cabriolet έρχεται, λοιπόν, την ίδια στιγμή που ο βασικός της αντίπαλος μόλις ξεκίνησε την πορεία του στην αγορά (BMW σειρά 1 Cabrio) και μάλιστα γεφυρώνει το οικονομικό χάσμα που υπάρχει μεταξύ εκείνης και των υπόλοιπων μικρομεσαίων κάμπριο.
Βασισμένο στο Α3, αλλά με το δικό του αέρα
Το νέο Α3 Cabriolet βασίζεται στις τρίθυρες και πεντάθυρες (Sportback) εκδόσεις του μοντέλου, ωστόσο η σχεδίασή του απέχει αρκετά από εκείνων, καταφέρνοντας να δείχνει πιο σύγχρονο και πιο ξεχωριστό αισθητικά. Το μήκος του αμαξώματος είναι κατά 48 χλστ. μικρότερο από του Sportback και κατά 24 χλστ. μεγαλύτερο του τρίθυρου Α3, ενώ το μεταξόνιο παραμένει ίδιο με 2.578 χλστ. Από και κει ύστερα, σε μηχανολογικό επίπεδο, οι κινητήρες που το εφοδιάζουν είναι οι γνωστοί μας TFSI των 1,8 και 2,0 λίτρων, με τους 160 και 200 ίππους αντίστοιχα, οι οποίοι συνδυάζονται και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας (S-Tronic). Η ενίσχυση, τέλος, που έχει δεχθεί το πλαίσιο, έτσι ώστε να αντεπεξέλθει στις νέες ανάγκες, μεταφράζεται σε 54% αυξημένη ακαμψία σε σχέση με τα "κλειστά" Α3, κάτι που φαίνεται και οδηγικά, με τις στρεβλώσεις του αμαξώματος να είναι εξαιρετικά περιορισμένες, όπως άλλωστε σε όλα τα ανοιχτά αυτοκίνητα της Audi.
Εμφάνιση
Αισθητικά, το Α3 Cabriolet, αν και διαθέτει τα κύρια χαρακτηριστικά της φίρμας -και ιδιαίτερα των υπολοίπων εκδόσεων του Α3- καταφέρνει και δείχνει αρκετά διαφορετικό. Ακόμη και στο εμπρός μέρος, όπου η ευμεγέθης μάσκα της εταιρείας δεν αφήνει περιθώρια για διαφοροποίηση, τα φωτιστικά σώματα και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας αρκούν για να τα καταφέρουν. Συγκεκριμένα, τα φωτιστικά σώματα περιλαμβάνουν νέα κάτοπτρα, που παραπέμπουν σε εκείνα των νέων Α4 και Α5, ενώ ο προφυλακτήρας, στο σημείο που εφάπτεται με τη μάσκα, είναι περισσότερο τονισμένος, δημιουργώντας ένα μυώδες πλαίσιο. Στα πλαϊνά του αμαξώματος συναντάμε δύο νεύρα, που το διατρέχουν κατά μήκος τονίζοντας τη δυναμική του, ενώ σε σχέση με τα υπόλοιπα Α3, εδώ οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι μεγαλύτεροι και ενσωματώνουν LED τεχνολογίας για τους δείκτες αλλαγής πορείας. Σαφέστατα τις περισσότερες διαφορές εντοπίζει κανείς κοιτώντας το Α3 Cabriolet στο πίσω μέρος, εκεί όπου η σχεδίαση είναι εντελώς φρέσκια και δεν παραπέμπει σε άλλο μοντέλο της εταιρείας, ενώ όταν είναι κλειστή η οροφή, παρουσιάζει κουπέ στοιχεία.
Από 29.900 ευρώ
Παρά το διάχυτο premium χαρακτήρα του, ακόμα και στη βασική του έκδοση, η τιμή του νέου A3 Cabriolet είναι πολύ καλή για τα δεδομένα του ανταγωνισμού. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος στην έκδοση Attraction (βασική), ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις Ambition (από 31.900 ευρώ) διατίθενται επιπλέον σπορ ανάρτηση, σπορ καθίσματα, ανεμοθραύστης, υπολογιστής ταξιδίου κ.ά.
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
(+): Ποιότητα κατασκευής, εικόνα αμαξώματος, τιμή βασικής έκδοσης, κινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά
(-): Ορατότητα προς τα πίσω (όταν είναι κλειστό), χώρος αποσκευών, προσκέφαλα χωρίς δυνατότητα ρύθμισης πίσω
Οροφή
Η μαλακή υφασμάτινη οροφή του Α3 Cabriolet είναι εξαιρετικής ποιότητας και διαθέτει μονωτικά υλικά από ειδικές συνθετικές ίνες, αλλά και μπάρες αλουμινίου, έτσι ώστε το βάρος της να είναι μικρό και επιπλέον να φροντίζει -και το κάνει περίφημα- για τα χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικού -και όχι μόνο- θορύβου στο εσωτερικό. Η διαδικασία της αναδίπλωσης (στην προαιρετική, πλήρως αυτόματη ηλεκτροϋδραυλική οροφή) γίνεται ηλεκτρικά, μέσω του σχετικού μπουτόν στη βάση της κεντρικής κονσόλας και διαρκεί μόλις 9 δλ., (11 στο κλείσιμο) ενώ μπορεί να γίνει και όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Στις βασικές εκδόσεις η οροφή είναι ημιαυτόματη και απαιτεί την απασφάλισή της από το παρμπρίζ χειροκίνητα, ενώ δεν επιτρέπει και το άνοιγμά της εν κινήσει.

 
 Αudi A3 Cabriolet 1,8 TFSI
Εσωτερικό
Χώροι
Οδική συμπεριφορά
Κινητήρας - Επιδόσεις