Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/7/2008
TEST
Peugeot 308 1,6T 150PS
Στο ρεύμα της εποχής
Διαβάστηκε από 10657 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:29/7/2008
Μέσα από τη συνεργασία της με την BMW, η Peugeot μπαίνει και εκείνη στο παιχνίδι των μικρομεσαίων υπερτροφοδοτούμενων αυτοκινήτων και ετοιμάζει το έδαφος και για τη δυνατότερη έκδοσή τους.
Το Peugeot 308 με τον 1,6 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 150 ίππων βάζει για πρώτη φορά την εταιρεία σε νέα χωράφια της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η γερμανοκρατούμενη -κατά μεγάλο μέρος- κατηγορία αυτή των μικρομεσαίων turbo θα φιλοξενήσει και το δυνατότερο 308 GT των 175 ίππων, που περιμένουμε.
Εμφάνιση
Εμφανισιακά το 308 1,6Τ δε διαφέρει σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του, καταφέρνοντας έτσι να περνάει έως και απαρατήρητο (σε αυτό συμβάλλει και η ομοιότητά του με το 307) και να κρύβει το δυναμικό εν μέρει χαρακτήρα που του προσδίδει ο κινητήρας. Με λίγα λόγια, το 308 1,6Τ παραμένει διακριτικό και καλαίσθητο αισθητικά, στοχεύοντας πλήρως στο ίδιο κοινό, με τις μικρότερες εκδόσεις του, που απλά αναζητούν καλύτερες επιδόσεις.
Κινητήρας - Επιδόσεις
Ο 1,6 λίτρων υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποτελεί προϊόν συνεργασίας με την BMW και αποδίδει 162 δυναμομετρημένους ίππους, που προσδίδουν καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.364 κιλών. Ο κινητήρας αυτός παρουσιάζει ομαλή λειτουργία χωρίς ξεσπάσματα και θετική απόκριση, ενώ συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο, το οποίο ωστόσο θα αντικατασταθεί από το νέο 6τάχυτο της εταιρείας τους προσεχείς μήνες.
Στο εσωτερικό του το 308 1,6Τ δε διαφέρει σε τίποτα από τις αντίστοιχες εκδόσεις του 308, με τους μικρότερης απόδοσης κινητήρες. Η ποιότητα χαρακτηρίζεται καλή, ενώ η σχεδίαση είναι σύγχρονη και ευχάριστη. Oι χώροι είναι πολύ καλοί για 5 επιβάτες, με χώρο για τις αποσκευές τους 340 λίτρων.
Οδική συμπεριφορά
Οδηγικά ο χαρακτήρας του 308 1,6Τ δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ, άσχετα αν σε ένα ποσοστό αυτό υποδηλώνει η ιπποδύναμή του. Για το λόγο αυτό άλλωστε, η επερχόμενη έκδοση GT θα καλύψει τους ενδιαφερόμενους. Πάντως και έτσι δεν παύει να είναι ένα αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας με 150 ίππους, που συνεπάγεται άνετες και ευχάριστες διαδρομές, μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης και της επάρκειας του κινητήρα του. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP), που είναι στάνταρ στις εκδόσεις με αυτό τον κινητήρα, δεν απενεργοποιείται πλήρως (επεμβαίνει όταν η ταχύτητα ξεπερνά τα 50 χλμ./ώρα) και έτσι ακόμα και στο όριο, δεν εμφανίζονται υποστροφικές τάσεις.