Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/12/2008
TEST
Saab 9-3 2,0T XWD Sport sedan
Τετρακίνητη λογική
Διαβάστηκε από 10674 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/12/2008
Η άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης αλλά και το συνολικά ισορροπημένο στήσιμο του 9-3 Sport Sedan XWD εγγυώνται σβέλτες και ασφαλείς μετακινήσεις.
Με δυναμική εμφάνιση, με δίλιτρο τούρμπο κινητήρα και με αμεσότατο σύστημα τετρακίνησης (συμπλέκτης Haldex 4ης γενιάς και eLSD), το 9-3 2,0Τ ΧWD Sport Sedan προβάλλει ως μία από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές στη μεσαία κατηγορία.
Η Saab φαίνεται πως γνωρίζει πολύ καλά τις απαιτήσεις που έχει η αγορά από ένα μεσαίο οικογενειακό μοντέλο, γι αυτό και επένδυσε στην εξέλιξη του συστήματος XWD, που χαρίζει πραγματικά ολοκληρωμένο χαρακτήρα στο 9-3 Sport Sedan. Ιδιαίτερα ελκυστική εμφάνιση, καλοί χώροι, πολύ καλές επιδόσεις αλλά και σίγουρο πάτημα είναι τα στοιχεία που περιγράφουν με τρόπο ιδανικό το premium σκανδιναβικό μοντέλο.
Με εμφάνιση που "ψαρώνει"
Στα τέλη του 2007, το 9-3 Sport Sedan δέχτηκε ένα μικρό αλλά πολύ σημαντικό facelift, διατηρώντας έτσι φρέσκια εικόνα αλλά και πολύ ελκυστικό και δυναμικό ύφος, βασιζόμενο στο αισθητικό μοτίβο που καθιέρωσε το εντυπωσιακό πρωτότυπο Aero X.
Αλλαγές σε πλαίσιο και ανάρτηση
Η ενσωμάτωση του συστήματος XWD οδήγησε τους μηχανικούς της Saab και σε κάποιες άλλες πολύ σημαντικές αλλαγές. Έτσι, το τετρακίνητο 9-3 διαθέτει ενισχυμένο σασί και νέα γεωμετρία στην πίσω ανάρτηση, που είναι αυτορυθμιζόμενη και με αυξημένη γωνία camber (50%). Επιπλέον, τόσο στην μπροστινή (διπλά ψαλίδια), όσο και στην πίσω ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων) επαναρυθμίστηκαν τα ελατήρια, τα αμορτισέρ αλλά και τα ψαλίδια, ενώ μικρές τροποποιήσεις δέχτηκε και το σύστημα διεύθυνσης για περισσότερη ακρίβεια και πληροφόρηση.

Σύστημα XWD - Πώς δουλεύει;
Το XWD της Saab δεν είναι τίποτε άλλο από ένα συνεχώς ενεργό, αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, με συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα. Η μονάδα του πολύδισκου συμπλέκτη καθορίζει και το ποσοστό της ροπής που θα μοιράζεται στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες, αντιδρώντας σε χρόνο όχι μεγαλύτερο των 80 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Η εξαιρετική αυτή αμεσότητα στη λειτουργία του συστήματος οφείλεται στο γεγονός, ότι ένα ηλεκτρικό μοτέρ φροντίζει ώστε να παράγεται συνεχώς υδραυλική πίεση στο εσωτερικό του συμπλέκτη. Επιπλέον, μία σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με τους συμπλέκτες Haldex προηγούμενης γενιάς είναι, ότι σε αυτό ο άξονας μετάδοσης περιστρέφεται μέχρι την είσοδο του πολύδισκου συμπλέκτη, επιτρέποντας ακόμα μεγαλύτερη αμεσότητα. Έτσι, σε συνεργασία με το ESP, με τους αισθητήρες γκαζιού, γωνίας του τιμονιού, περιστροφής, πλευρικής επιτάχυνσης και ταχύτητας τροχών, η κεντρική μονάδα XWD μοιράζει σε συνεχώς μεταβλητό ποσοστό τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες (92%-8% έως και 3%-97%).
Το eLSD
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης φροντίζει αντίστοιχα για τη μετάδοση της ροπής ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα, ανάλογα με το ποιος έχει περισσότερη πρόσφυση.

 
 Saab 9-3 2,0T XWD Sport sedan
Εσωτερικό - Χώροι
Κινητήρας
Οδική συμπεριφορά