Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/12/2008
TEST
Renault Koleos 2,5
Κάθε πράγμα στον καιρό του…
Διαβάστηκε από 2663 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/12/2008
Με το Koleos η Renault τοποθετείται στην κατηγορία των SUV ύστερα από αποχή αρκετών ετών από εκείνη, κάτι που σύμφωνα με την εταιρεία έγινε αυτοσκοπός, έτσι ώστε να αποφύγει λάθη του ανταγωνισμού.
Το Renault Koleos αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο SUV της γαλλικής εταιρείας, αφού το Scenic RX4 του 2000 αποτέλεσε περισσότερο ένα 4κίνητο Scenic με crossover χαρακτήρα, παρά μια αμιγώς SUV πρόταση. Το Koleos βασίζεται -για τη διαμόρφωση του SUV του χαρακτήρα- στο δάπεδο και στα μηχανικά μέρη του Nissan X-Trail, ενώ στο εγχείρημα συνέβαλε και η Samsung, αναλαμβάνοντας την παραγωγή του, με τη Renault να έχει υπό πλήρη αρμοδιότητα στο εμφανισιακό προφίλ του.
Οδική συμπεριφορά
Το SUV της Renault παρουσιάζει ως κύριο χαρακτηριστικό του τα μεγάλα επίπεδα άνεσης και την υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης που προσφέρει, καθιστώντας το ιδιαίτερα ευχάριστο σε ασφάλτινες συνθήκες και ασφαλές. Εκτός δρόμου, το σύστημα τετρακίνησης ανταποκρίνεται θετικά στην κίνηση του Koleos, ακόμα και σε δύσβατα σημεία, εφ' όσον η απόσταση των 206 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος το επιτρέπει. Η γωνία προσέγγισης ανέρχεται στις 27 μοίρες, η γωνία διαφυγής στις 31 μοίρες, ενώ η γωνία ράμπας στις 21 μοίρες.
Σύστημα τετρακίνησης
Το σύστημα τετρακίνησης που προέρχεται από τη Nissan μεταδίδει την κίνηση αρχικά στους εμπρός τροχούς, ενώ, μέσω διακόπτη, στο εσωτερικό του Koleos, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την αυτόματη μετάδοση της κίνησης ανάμεσα στους δύο άξονες ή να κλειδώσει το ποσοστό στο 50:50. Το Koleos διαθέτει και σύστημα ελέγχου σε έντονες κατωφέρειες, καθώς και σύστημα συγκράτησης του οχήματος κατά την εκκίνηση σε ανωφέρειες (Hill Descent και Hill Assist, αντίστοιχα).
Κινητήρας - Επιδόσεις
Ο 2,5 λίτρων κινητήρας του Koleos αποδίδει 170 ίππους και προέρχεται από τη Nissan (το ίδιο σύνολο συναντάμε και στο X-Trail). O κινητήρας αυτός παρουσιάζει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας άμεσoς σε απόκριση και με πολύ καλή ελαστικότητα από χαμηλά, ενώ παράλληλα προσδίδει και καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.669 κιλών του Koleos. Το 6τάχυτο κιβώτιο προσφέρει καλή αίσθηση στο κούμπωμα, ενώ έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση.
Συν & Πλην
(+): Κινητήρας - επιδόσεις, οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο, άνεση ανάρτησης
(-): Κατανάλωση, απρόσωπη σχεδίαση πίσω μέρους, ατέλειες φινιρίσματος
Το Koleos είναι σύγχρονο αισθητικά και προβάλλει στο εμπρός του τμήμα τη γαλλική φινέτσα, ενώ στα πλαϊνά του αμαξώματος -και ιδιαίτερα στο πίσω μέρος- είναι πιο ουδέτερο, σε μια προσπάθεια της εταιρείας να μην εκδηλώνει έντονα SUV χαρακτηριστικά, αφού προορίζεται περισσότερο για οικογενειακό κοινό.

Εσωτερικό - Χώροι
To εσωτερικό του Koleos είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και η ποιότητα κατασκευής είναι καλή ενώ το ταμπλό διαθέτει μαλακά υλικά. Ωστόσο μικροατέλειες παρατηρούνται στο φινίρισμα σε ορισμένα σημεία, όχι άμεσα ορατά. Οι χώροι επαρκούν για 5 επιβάτες, αν και ο χώρος για τα πόδια είναι σχετικά μικρός για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές έχει όγκο 450 λίτρων και πρακτικό άνοιγμα σε δύο μέρη για την εύκολη φόρτωση.