Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/2/2009
TEST
Kia Cee'd 1,4 ISG 5d
Διπλό όφελος
Διαβάστηκε από 7101 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/2/2009
Kia Cee'd 1,4 ISG 5d: Σταθερό στο δρόμο και με σβέλτες επιδόσεις
Το Cee'd, μέσω του συστήματος ISG, εξοικονομεί καύσιμα και εκπέμπει λιγότερους ρύπους, χάρη στην αυτόματη παύση και επανεκκίνηση του κινητήρα.
Μία νέα έκδοση του Cee'd προστέθηκε στην γκάμα της Kia με πιο οικολογικό χαρακτήρα, η ISG, η οποία φέρει σύστημα Stop & Go στον κινητήρα. Σε σχέση με το Cee'd χωρίς το ISG, η μόνη αισθητική διαφορά εντοπίζεται στο αντίστοιχο λογότυπο που υπάρχει στο χώρο αποσκευών, ενώ όσον αφορά στο κόστος, η τιμή του Cee'd ISG είναι υψηλότερη κατά 400 ευρώ στη βασική έκδοση Heart.
Πολύ καλό σε ποιότητα και χώρους
Τίποτα δε διαφοροποιεί το εσωτερικό του Cee'd ISG από τις υπόλοιπες εκδόσεις (εξαιρουμένου του διακόπτη "ISG OFF"), καθώς εμφανίζει σύγχρονη σχεδίαση και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Πολύ καλή είναι με τη σειρά της και η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων, ενώ όσον αφορά στη θέση οδήγησης, θα προτιμούσαμε το τιμόνι να μπορούσε να ρυθμιστεί πιο ψηλά και τα καθίσματα να ήταν πιο αναπαυτικά. Χωρίς παραχωρήσεις θα μετακινηθούν στην καμπίνα 4 ενήλικα άτομα ή και -με μικρές παραχωρήσεις- ένα ακόμα, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 340 λτ. κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Σταθερό στο δρόμο και με σβέλτες επιδόσεις
Η οδική συμπεριφορά συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των πλεονεκτημάτων του μικρομεσαίου 5θυρου Kia, γεγονός στο οποίο συμβάλλει με τη σειρά της η σφιχτή ανάρτηση, με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η παρεχόμενη άνεση ικανοποιεί χωρίς να συγκαταλέγεται στα δυνατά του σημεία, ωστόσο στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και οι υποστροφικές τάσεις περιορισμένες και ελεγχόμενες σε σβέλτους ρυθμούς, ενώ πολύ καλή είναι και η σταθερότητά του στις ευθείες. Επιπλέον, το ηλεκτρονικά υποβοηθούμενο τιμόνι ικανοποιεί σε βάρος και αμεσότητα, χωρίς να λείπει μια σχετική ασάφεια, γεγονός που αφορά και στον επιλογέα των ταχυτήτων. Παράλληλα, το μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων με τους 109 ονομαστικούς ίππους προσφέρει πολύ καλές -για την κατηγορία- επιδόσεις από στάση και εν κινήσει και είναι περισσότερο πρόθυμο από τις μεσαίες στροφές και άνω.
Η σφιχτή ρύθμιση της ανεξάρτητης σε όλους τους τροχούς ανάρτησης χαρίζει στο αυτοκίνητο πολύ καλή οδική συμπεριφορά.

Ο σύγχρονος θάλαμος επιβατών ξεχωρίζει για το πολύ καλής ποιότητας αφρώδες υλικό, που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό.

Τι είναι το ISG
Το ISG μπορεί να τεθεί εκτός λειτουργίας με το πάτημα του σχετικού διακόπτη, που βρίσκεται χαμηλά στο ταμπλό και αριστερά από το τιμόνι.
Όταν το σύστημα ISG είναι ενεργοποιημένο, ανάβει στον πίνακα οργάνων η ένδειξη "Auto Stop".
Το σύστημα ISG (Idle Stop & Go), το οποίο εφοδιάζει μόνο το Cee'd με τους κινητήρες των 1,4 και 1,6 λτ., επιτυγχάνει μείωση της κατανάλωσης κατά 0,3 λτ./100 χλμ. σε αμφότερα τα μηχανικά σύνολα, όπως και εκπομπές CO2 κατά 8 και 7 γρ./χλμ. (σε μεικτή διαδρομή) αντίστοιχα. Αυτό πραγματοποιείται μέσω της αυτόματης διακοπής της λειτουργίας του κινητήρα, όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί πλήρως (π.χ. στα φανάρια). Κάτι τέτοιο δε γίνεται όταν το μοτέρ είναι κρύο, αφού το αντιψυκτικό υγρό πρέπει να περάσει τους 45 βαθμούς Κελσίου, ο καταλύτης να φτάσει τους 200 βαθμούς Κελσίου και η μπαταρία να βρίσκεται σε κατάσταση φόρτισης άνω του 75%. Μάλιστα, ο εν λόγω συσσωρευτής φέρει τεχνολογία AGM (Absorbent Glass Mat Technology), η οποία έχει καλύτερα χαρακτηριστικά μακροζωίας, φόρτισης και συντήρησης έναντι των απλούστερων. Η επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται άμεσα, με το που θα πατηθεί το πεντάλ του συμπλέκτη, ή τίθεται αυτόματα σε λειτουργία, όταν το αυτοκίνητο κυλήσει σε μια κατηφόρα ή στις περιπτώσεις που έχει πέσει η φόρτιση της μπαταρίας και έχει επιλεγεί η υψηλότερη σκάλα στο βεντιλατέρ του air condition. Τέλος, κάθε φορά που τίθεται σε λειτουργία το ISG, ανάβει μια ένδειξη στο ταμπλό "Auto Stop", ενώ ο οδηγός είναι σε θέση να το απενεργοποιήσει μέσω του μπουτόν "ISG OFF".