Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/3/2009
TEST
Ανανεωμένο Kia Sportage 2,0 4Χ2
Καθ' εικόνα και ομοίωση… SUV
Διαβάστηκε από 6497 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:10/3/2009
Η ανανέωση του Sportage είναι μικρής έκτασης, ωστόσο του προσδίδει πιο φρέσκια και σύγχρονη εικόνα.
Με ανανεωμένη εμφάνιση σε όλη τη σειρά Sportage και την αφαίρεση της τετρακίνησης στη βασική έκδοση, η Kia προσεγγίζει καλύτερα όσους θέλουν ένα καθ εικόνα και ομοίωση SUV σε προσιτή τιμή αγοράς.
Το Sportage με την ανανέωσή του διεύρυνε και την προσφερόμενη γκάμα του, προσθέτοντας ως βασική μια προσθιοκίνητη έκδοση που εφοδιάζεται με το 2λιτρο κινητήρα των 142 ίππων. Αυτή κοστίζει 2.710 ευρώ λιγότερα από την τετρακίνητη (στο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού ΕΧ) και σκοπός της είναι, μέσω του χαμηλού της κόστους (20.690 ευρώ), να προσεγγίσει όλους εκείνους που θέλουν ένα SUV που δεν έχουν απαιτήσεις για εκτός δρόμου δυνατότητες.
Ανανέωση στο Sportage
Η ανανέωση του Sportage είναι μικρής έκτασης, ωστόσο του προσδίδει πιο φρέσκια και σύγχρονη εικόνα. Πιο συγκεκριμένα, το ανανεωμένο Sportage διαθέτει νέα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα και φτερά στα πλαϊνά του αμαξώματος, νέα γρίλια εμπρός αεραγωγού και διπλές απολήξεις της εξάτμισης εκατέρωθεν του πίσω μέρους, που του προσδίδουν δυναμικότητα.
Εσωτερικό - Χώροι: Αναβαθμισμένο και άνετο
Το εσωτερικό του ανανεωμένου Sportage δε διαφέρει από του προκατόχου του σε εμφάνιση, με την ποιότητα να ικανοποιεί και τη συναρμολόγηση να κρίνεται προσεγμένη. Η ανανέωση του χάρισε επιπλέον θύρες για USB και i-Pod. Οι χώροι παρέμειναν και εκείνοι ίδιοι και ικανοποιούν σε κάθε περίπτωση τις μεταφορικές ανάγκες 5 επιβατών, αλλά ο χώρος αποσκευών τους είναι μέτριος για τα δεδομένα της κατηγορίας (όγκος 367 λίτρων).
Στο δρόμο: Άνετο αλλά με μέτρια πρόσφυση
Το προσθιοκίνητο Sportage βασίζεται στις τετρακίνητες εκδόσεις του αλλά η μετάδοση της κίνησης αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, σε συνδυασμό με τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος, απόρροια της μαλακής ανάρτησης, αλλοιώνει σημαντικά τα επίπεδα πρόσφυσης -τόσο ελκτικής όσο και πλευρικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο εσωτερικός τροχός παρουσιάζει διαφορικό (σπινάρισμα) στις περισσότερες περιπτώσεις με ελαφρώς στριμμένους τους τροχούς, ενώ και το σύστημα διεύθυνσης σε τέτοιες συνθήκες δεν προσφέρει επαρκή πληροφόρηση για τη θέση των κινητήριων τροχών. Σε κάθε περίπτωση, θα έπρεπε η έκδοση αυτή να εφοδιάζεται με σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ESP και της πρόσφυσης TCS, έστω και προαιρετικά. Εκ των πραγμάτων, το Sportage 4X2 προορίζεται αποκλειστικά για άνετες μετακινήσεις σε νορμάλ ρυθμούς κίνησης, ενώ εκτός δρόμου τόσο η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, όσο και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (ίδια με του τετρακίνητου) του επιτρέπουν να κινηθεί σε σκληρό πατημένο χώμα.
Κινητήρας - Επιδόσεις
Ο κινητήρας που εφοδιάζει το Sportage 4X2 είναι ο ίδιος που συναντάμε και στις τετρακίνητες 2λιτρες εκδόσεις του. Έχει απόδοση 142 ονομαστικών ίππων και εδώ η δύναμή του γίνεται περισσότερο αισθητή, αφού μοιράζεται σε δύο μόνο τροχούς. Το Sportage έτσι επιτυγχάνει πολύ καλές τιμές επιδόσεων με αυτό τον κινητήρα και χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης (μειωμένες τριβές σε σχέση με το τετρακίνητο και χαμηλότερο βάρος).
Σε σχέση με το 4Χ4 σε επιδόσεις
• 1,6 δλ. πιο γρήγορο στο 0-100 χλμ./ώρα από στάση
• 1,6 δλ. πιο γρήγορο στο 60-100 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα
• 3,3 δλ. πιο γρήγορο στο 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα
• 0,2 λτ. βενζίνης λιγότερα για κάθε 100 χλμ.
Συν & Πλην
(+): Επιδόσεις, χώροι επιβατών, άνεση ανάρτησης
(-): Ελκτική πρόσφυση, αίσθηση τιμονιού, χώρος αποσκευών
Ευχάριστο είναι το εσωτερικό παρουσιάζοντας καλό επίπεδο ποιότητας και συναρμολόγησης και επαρκείς χώρους.