Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/9/2009
TEST
Νέο Lexus RX 450h
Πολυτέλεια συν κάτι παραπάνω
Διαβάστηκε από 8609 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/9/2009
Η προσφερόμενη άνεση είναι το βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει το RX 450h
Το καινούργιο υβριδικό RX 450h είναι πλήρως εκσυγχρονισμένο, "φορτωμένο" με τεχνολογία, δυνατό και με πλούσιο εξοπλισμό, όπως αρμόζει σε ένα πολυτελές SUV.
Το καινούργιο premium SUV της ιαπωνικής φίρμας στην έκδοση RX 450h, με το συνδυασμό θερμικού μηχανικού συνόλου με ηλεκτροκινητήρες, αναβαθμίζεται πλήρως στη νέα δεύτερη (υβριδική) γενιά του, αποκτώντας ακόμα πιο πολύ οικολογικό προφίλ. Επιπλέον, σε σχέση με το RX 400h που αντικαθιστά, διαθέτει νέο δάπεδο και μεγαλύτερες διαστάσεις.
Στο δρόμο: Κυριαρχεί η άνεση
Η προσφερόμενη άνεση είναι το βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει το RX 450h, γεγονός που ενισχύουν με τη σειρά τους ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η γενικότερα πολύ καλή ηχομόνωση. Επιπλέον, το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιαζόταν με την αερανάρτηση, η οποία περιλαμβάνει τέσσερις ρυθμίσεις σε ύψος και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς. Έτσι, στις ευθείες είναι πολύ σταθερό, ωστόσο στις στροφές δείχνει τον όγκο και το βάρος του, ενώ το ελαφρύ και με μέτρια πληροφόρηση τιμόνι, οι κλίσεις του αμαξώματος αλλά και η συνολικά τεχνητή αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός δεν προδιαθέτουν για γρήγορους ρυθμούς.
Εσωτερικό: Ηigh tech πολυτέλεια
Στην καμπίνα το βλέμμα εστιάζεται στην τοξοειδή κεντρική κονσόλα με τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει και το σύστημα πολυμέσων Remote Touch για το χειρισμό διαφόρων συστημάτων του οχήματος, μέσω ενός συνόλου διακοπτών πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, με τον κεντρικό να παραπέμπει σε ποντίκι υπολογιστή. Επίσης, την πολυτέλεια ενισχύει η ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα, χωρίς όμως να φτάνει τις γερμανικές προτάσεις.
Κινητήρας: Ισχυρός και "καθαρός"
Το V6 μηχανικό σύνολο των 3,4 λτ. αποδίδει 249 ίππους, οι οποίοι, σε συνδυασμό με τους ηλεκτροκινητήρες, φτάνουν στους 299. Ο κινητήρας αυτός διακρίνεται για την πολύ ομαλή, πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του, ενώ ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, προσφέροντας πολύ καλές επιταχύνσεις στο βαρύ αμάξωμα των +2 τόνων. Παράλληλα, ο οδηγός, μέσω του δείκτη οικονομίας power-meter, μπορεί να επιτύχει χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, ωστόσο η ένδειξη αυτή θα μπορούσε να ήταν μικρότερη, έτσι ώστε να υπάρχει και στροφόμετρο, του οποίου η απουσία είναι αισθητή.
Εξοπλισμός: VSC (σύστημα ελέγχου ευστάθειας), 10 αερόσακοι, αισθητήρες βροχής, cruise control, προβολείς ομίχλης, bluetooth, 2ζωνικός κλιματισμός, δερμάτινο σαλόνι, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και ηχοσύστημα με 9 ηχεία. 
Τιμή:
59.500 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός (κ.εκ.): 3.456, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 249/6.000 (299 συνδυαστική)*, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 317/4.800*, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,6, 60-100 χλμ./ώρα με D (δλ.): 4,8, 80-120 χλμ./ώρα με D (δλ.): 5,8, Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 200, Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.): 6,3, Εκπομπές CO2 (γρ/χλμ.): 148, Βάρος (κιλά): 2.109
*εργοστασιακές μετρήσεις.
Βαθμολογία
Κινητήρας - Επιδόσεις:  9, Ενεργ. ασφάλεια - οδ. συμπεριφορά:  9, Παθητική ασφάλεια:   9, Εικόνα - ποιότητα - τεχνολογία:  9, Άνεση:  9, Χώροι:  9, Αξιοπιστία:  9, Κατανάλωση:  10, Μεταπωλητική αξία:  9, Σχέση τιμής - αξίας:  8,
Τελική βαθμολογία
:  9,00
Το RX 450h θα κινηθεί χωρίς κανένα πρόβλημα στο πατημένο χώμα, ενώ είναι σε θέση να τα καταφέρει και στα πιο δύσκολα.

Ο θάλαμος των επιβατών είναι μοντέρνος αισθητικά, πολυτελής και με πολύ καλή ποιότητα υλικών και φινιρίσματος.

Το CVT κιβώτιο ταχυτήτων χαρακτηρίζεται για την ομαλή του λειτουργία, ενώ περιλαμβάνει και έξι σχέσεις υποπολλαπλασιασμού της μετάδοσης.

Χώροι
Στο πίσω τμήμα του εσωτερικού υπάρχει πολύ πλάτος και αέρας για τα γόνατα, ενώ η απουσία του κεντρικού τούνελ εκτιμάται δεόντως στην περίπτωση φιλοξενίας τρίτου επιβάτη. Επίσης, το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο (60/40) και ρυθμίζεται η κλίση της πλάτης.

Το ρηχό πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 496 λίτρων.

Το υβριδικό σύστημα
Περιλαμβάνει ένα βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι δουλεύουν μεταξύ τους αλληλοδιαδοχικά. Στο εμπρός μέρος του οχήματος είναι τοποθετημένο το θερμικό μοτέρ, ο ηλεκτροκινητήρας, μια γεννήτρια, μια μπαταρία, η μονάδα ελέγχου ισχύος και το διαφορικό. Πίσω βρίσκεται ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας για τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς χωρίς άξονες ή διαφορικά, αφού όλα γίνονται ηλεκτρονικά. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες, αποδίδουν 157 και 86 ίππους αντίστοιχα, ενώ οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου υδριδίου βρίσκονται κάτω από το πίσω κάθισμα.