O οδηγός πρέπει ναφήσει σταδιακά το πεντάλ του γκαζιού και να ελέγξει το αυτοκίνητο μέσω του συστήματος διεύθυνσης.

O οδηγός πρέπει ναφήσει σταδιακά το πεντάλ του γκαζιού και να ελέγξει το αυτοκίνητο μέσω του συστήματος διεύθυνσης.

Αντιμετώπιση της υποστροφής

(6/9/2012)

Η μετάδοση της κίνησης στον εμπρός άξονα είναι η πιο φιλική για το μέσο οδηγό. Τι πρέπει όμως να ξέρει εκείνος, όταν θελήσει να κινηθεί λίγο πιο γρήγορα από το συνηθισμένο;

Οι περισσότεροι κατασκευαστές, στην προσπάθειά τους να μειώσουν το κόστος κατασκευής αλλά και να δημιουργήσουν ένα πρακτικό και φιλικό από κάθε άποψη αυτοκίνητο, κατέληξαν ότι πρέπει η κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ο συνδυασμός κινητήρα και μετάδοσης εμπρός, λοιπόν, επικρατεί σήμερα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απουσιάζει από εκείνα τα αυτοκίνητα το μικρόβιο της σπορ συμπεριφοράς. Ο μοναδικός περιορισμός έγκειται στην αποδιδόμενη ισχύ, η οποία σπάνια μπορεί να ξεπεράσει τους 250 ίππους στους εμπρός τροχούς, ανάλογα με τη στιβαρότητα του πλαισίου και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και αυτό γιατί, το αυτοκίνητο δεν μπορεί να περάσει με ασφάλεια την αυξημένη ιπποδύναμη στο δρόμο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »



Στα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα η υποστροφή είναι το βασικό χαρακτηριστικό αντίδρασής τους στο όριο. Ο οδηγός πρέπει να ξέρει, λοιπόν, πώς να την εξουδετερώσει. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία βέβαια, είναι το πόσο προοδευτικά παρουσιάζεται εκείνη. Η στιγμιαία έξαρση του κινητήρα δημιουργεί την υποστροφή, η οποία εκεί είναι απότομη και δύσκολα αντιμετωπίσιμη. Για το λόγο αυτό, τα περισσότερα αυτοκίνητα αποδίδουν γραμμικά την απόδοσή τους και κυρίως σε χαμηλές στροφές, αντίθετα με το παρελθόν, που ακόμη και μικρότερης ιπποδύναμης αυτοκίνητα ήταν δύστροπα στο όριο. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός πρέπει ναφήσει σταδιακά το πεντάλ του γκαζιού και να ελέγξει το αυτοκίνητο μέσω του συστήματος διεύθυνσης και όχι με το φρένο, ενώ εκείνο θα έχει την τάση πλέον να υπερστρέψει.
Toyota
test center