Iδιαίτερη σχεδιαστικά και με έντονο προφίλ, η νέα Ypsilon διεκδηκεί το δικό της κοινό στη μικρή κατηγορία.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Iδιαίτερη σχεδιαστικά και με έντονο προφίλ, η νέα Ypsilon διεκδηκεί το δικό της κοινό στη μικρή κατηγορία.

Δοκιμή: Lancia Ypsilon 1,3 16v JTD 95PS diesel

52.546 Επισκέψεις στο άρθρο (9/12/2011)

Στη φινετσάτη Ypsilon ταιριάζει ιδανικά το diesel «συνολάκι», χαρίζοντάς της καλές επιδόσεις και απαιτώντας λιγοστά έξοδα σε καύσιμα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. (Επικαιροποίηση 21/3/2013)

+ Κινητήρας, άνεση, κατανάλωση, σχεδίαση, κόστος χρήσης, πρακτικότητα

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

- Ατέλειες συναρμογής, πορτμπαγκάζ, αίσθηση φρένων

Η Ypsilon σχεδιάστηκε κατΆ αρχήν για να μην περνά απαρατήρητη. Με 5θυρο αμάξωμα και διαστάσεις μεταξύ μίνι και μικρού αυτοκινήτου, δημιουργεί μια δική της κατηγορία στην οποία πρωταγωνιστεί το στυλ, συνδυάζοντας παράλληλα την αίσθηση πολυτέλειας και την πρακτικότητα. Όταν στην εξίσωση μπει και ο 1,3 πετρελαιοκινητήρας αποκτά ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ο 4κυλινδρος, 16βάλβιδος common rail υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου των 1,3 λτ. με απόδοση 95 ίππων και 200 Nm ροπής εντυπωσιάζει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του και το συνδυασμό των γρήγορων επιδόσεων με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Από πλευράς κραδασμών μόνο ουσιαστικά στο ρελαντί ακούγεται το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα», ωστόσο κατά την κίνηση είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος σε σημείο που να μην γίνεται αντιληπτός ότι είναι ντίζελ, στοιχείο που ενισχύεται και από την χαμηλή ένταση θορύβου. Επίσης οι επιταχύνσεις και ειδικά οι ρεπρίζ ενθουσιάζουν, γεγονός που αποτυπώθηκε και στις μετρήσεις (π.χ. 60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 8,1 δλ.) νούμερα που συγκρίνονται με turbo κινητήρων βενζίνης 1,2 - 1,4 λτ. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 3,8 λτ./100 χλμ. και κρίνεται χαμηλή με δεδομένες τις επιδόσεις. 

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή της βενζινοκίνητης Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ - ΧΩΡΟΙ
Η ξεχωριστή σχεδίαση του εσωτερικού αποτελεί βασικό προσόν και της Ypsilon. Τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και τις πόρτες, καθώς και τα σκληρά πλαστικά στα υπόλοιπα σημεία της καμπίνας ικανοποιούν σε ποιότητα, ωστόσο από τη συναρμογή δεν απουσιάζουν ορισμένες μικροατέλειες. Γενικά ο διάκοσμος έντονο αέρα πολυτέλειας. Σε επίπεδο χώρων, μπροστά δεν υπάρχει πρόβλημα, όμως πίσω, οι μεσαίου ύψους επιβάτες θα αισθανθούν περιορισμένοι. Ο τοποθετημένος στο κέντρο πίνακας οργάνων και η θέση του επιλογέα ταχυτήτων ψηλά κοντά στο ταμπλό απελευθερώνουν αρκετό χώρο για θήκες, ενισχύοντας την πρακτικότητα. Για τις αποσκευές υπάρχουν 217 λτ. χωρητικότητας στο πορτμπαγκάζ τιμή που το κατατάσσει κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. 

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
 «Ατσαλάκωτη» είναι η αίσθηση που δίνει στο δρόμο η Lancia Ypsilon. Οι αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και εξασφαλίζουν υψηλή ποιότητα κύλισης. Επίσης, η ευελιξία που παρέχει στις αστικές μετακινήσεις εκτιμάται δεόντως όπως και η ευκολία στο παρκάρισμα. Κινούμενη εκτός αστικού περιβάλλοντος, όπου είναι σε θέση να αναπτύξει εύκολα γρήγορο ρυθμό, επιδεικνύει ικανοποιητική σταθερότητα αλλά με αρκετά τονισμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Αυτό σε συνδυασμό με το μέτριας αίσθησης τιμόνι και την προοδευτική αλλά πρώιμη υποστροφή, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για οδηγικές ανησυχίες. Επιπλέον, τα φρένα απαιτούν μεν ελάχιστη δύναμη, ωστόσο δεν προσφέρουν την καλύτερη δυνατή αίσθηση.

ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού Σ/Σ
Αερόσακοι πλευρικοί/οροφής Σ/-
Αερόσακος γονάτων οδηγού -
ESP Π
Βαθμολογία EuroNCAP Δεν έχει δοκιμαστεί

ΤΙΜΗ - ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Με την τιμή να ξεκινάει από 12.488 ευρώ (10.488 ευρώ με απόσυρση) για την έκδοση Silver, η Ypsilon θεωρείται συμφέρουσα αγορά. Από στοιχεία άνεσης υπάρχουν κάποιες χτυπητές ελλείψεις όπως ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ζάντες αλουμινίου και δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων. Αυτά όπως και αρκετά ακόμη στοιχεία είναι στάνταρ στην έκδοση εξοπλισμού Gold. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ESP είναι προαιρετικός εξοπλισμός.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Με ιδιόμορφη σχεδίαση και εξεζητημένο ντιζάιν, η Ypsilon είναι η «femme fatale» της κατηγορίας. Εκκεντρική, με το 5θυρο κομψό αμάξωμα, αποτελεί μονόδρομο για όσους θέλουν να συνδυάσουν το ιδιαίτερο στυλ με την πρακτικότητα. Ο τούρμποντίζελ κινητήρας συνδυάζει όλα τα παραπάνω σβέλτες επιδόσεις, εξαιρετική οικονομία και πολύ χαμηλά πάγια έξοδα.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή της βενζινοκίνητης Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir


SPRING SEAT
NISSAN