Μία βελτιωτική εξάτμιση απελευθερώνει την ροή των καυσαερίων με αποτέλεσμα την αύξηση της ιπποδύναμης.

Ας το ακούσουμε και λίγο…

19.642 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/11/2015

Η εξάτμιση του αυτοκινήτου αποτελείται από τμήματα που ενώνονται μεταξύ τους, ώστε να μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα στο συνεργείο. Η εξάτμιση ξεκινά από την πολλαπλή που διαθέτει ανάλογο αριθμό σωλήνων με τους κυλίνδρους του κινητήρα. Οι σωλήνες αυτοί ενώνονται και καταλήγουν σε ένα τμήμα. Μετά από εκείνο το σημείο ενώνονται με τον καταλύτη που φιλτράρει τις βλαβερές ουσίες της καύσης του κινητήρα. 


Σειρά έχει το μεσαίο καζανάκι και το τελικό, με το πρώτο να είναι υπεύθυνο για τη ροή των καυσαερίων και το τελευταίο να περιορίζει το θόρυβο που καταλήγει στο περιβάλλον. Μία βελτιωτική εξάτμιση απελευθερώνει την -περιορισμένη από τον κατασκευαστή- ροή των καυσαερίων με αποτέλεσμα να μπορεί ο κινητήρας να αυξήσει αυτόματα τη δύναμη που παράγει. Ανάλογα τον κινητήρα του αυτοκινήτου αλλά και το πόσο «φιμωμένος» είναι, ανάλογη είναι η επιπλέον δύναμη που θα αποδώσει. 

Η δύναμη αυτή μπορεί να εμφανιστεί σε δύο τομείς: στην αύξηση της ιπποδύναμης ή της ροπής που παράγει το μοτέρ. Εκτός από τη βελτίωση του κινητήρα, μία «ελεύθερη» εξάτμιση προσφέρει μία ευχάριστη και έντονη χροιά του ήχου που παράγει, με ανάλογης έντασης μπάσο. Το πόσο έντονη ή διακριτική θα είναι αυτή η ένταση κανονίζεται από τη χωρητικότητα των σιλανσιέ και, κατά συνέπεια, από τις ανάγκες του οδηγού.