Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.

Αλλαγές στα τέλη για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα

2.755 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/9/2016

Αλλαγές στον τρόπο του υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων

 
Ωφελημένοι θα είναι οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς θα δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 για τα οχήματά τους να μειώνονται. Και αυτό γιατί η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) εξέδωσε εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας των συγκεκριμένων οχημάτων θα λαμβάνεται υπόψιν η ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης όχι της Ελλάδας, αλλά της χώρας στην οποία ταξινομήθηκε για πρώτη φορά το εκάστοτε αυτοκίνητο.

Μέχρι σήμερα οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, πλήρωναν τέλη με βάση την πρώτη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος στη χώρα μας, ασχέτως αν είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος της ευρωπαϊκής ένωσης.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΓΓΔΕ: «Με την ΠΟΛ 1143/2016 κοινοποιείται το άρθρο 46 του ν. 4410/2016 με το οποίο αντικαθίστανται οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του ν. 2948/2001 και της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 και επανακαθορίζεται η έννοια της «πρώτης ταξινόμησης» για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Κυκλοφορίας έτους 2017 και επόμενων, στα Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης και Επιβατικά Δημοσίας Χρήσης, οχήματα.
 
Συγκεκριμένα όπου στις παραπάνω διατάξεις γίνεται αναφορά σε «οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα» αντικαθίσταται με την αναφορά σε «οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ευρωπαϊκής ένωσης (Ε.Ε.) ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.)».

Κατά συνέπεια, για τα επιβατικά οχήματα που εισάγονται στην Ελλάδα μεταχειρισμένα από άλλες χώρες της ΕΕ/ΕΟΧ, λαμβάνεται πλέον υπόψη για την επιβολή των τελών κυκλοφορίας έτους 2017 και επομένων, η ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα η πρώτη ταξινόμησή τους σε χώρα της ΕΕ ή του ΕΟΧ και όχι η πρώτη ταξινόμησή τους στην Ελλάδα».

Για παράδειγμα, αν κάποιος έχει ένα αυτοκίνητο που το αγόρασε στη χώρα μας με πρώτη άδεια κυκλοφορίας το 2011 πλήρωνε με βάση τις εκπομπές CO2. Αν όμως το αυτοκίνητο αυτό έχει κυκλοφορήσει το 2009 σε άλλη χώρα της Ε.Ε. τώρα θα πληρώσει με βάση τον κυβισμό. Συγκεκριμένα, ένα 1600άρη αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στη Γερμανία το 2009 αλλά έβγαλε στη χώρα μας πρώτη άδεια το 2011 και έχει εκπομπές ρύπων 160 γρ./χλμ πλήρωνε μέχρι σήμερα 296 ευρώ λόγω ρύπων. Στο εξής θα πληρώνει 280 ευρώ, καθώς θα λαμβάνεται υπόψιν ο κυβισμός του.

Αν τώρα στην παραπάνω εξέλιξη, λάβουμε υπόψιν μας και τις δηλώσεις των ιθυνόντων για μείωση των τελών κυκλοφορίας στα παλαιότερα αυτοκίνητα, τότε μάλλον οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων θα είναι διπλά ωφελημένοι. 

 
  • ΓΙΩΡΓΟΣ

    Το ρεπορτάζ δεν ειναι ακριβές. Αλλη μια συμφωνία κράτους -πολιτών στις καλένδες απο ενα ασυνεπες κρατος. Εξηγώ: Πολύτεκνος εισαγάγει το 2011 μεταχειρισμένο αυτοκίνητο απο χώρα της Ευρωπαικής Ενωσης του 2008. Εχει υπόψη του οτι θα πληρώνει με βάση τους ρύπους και κάνει τον οικογενειακό του προυπολογισμό. Τέλος κατ' ετος 340,00€. Το 2013 επιβάλλεται στο συγκεκριμένο όχημα φόρος πολυτελείας (είναι πολυτελεια βλέπεται να έχει καθε παιδί απο μια ζώνη ασφαλείας) 300,00€. Σήμερα , έρχεται το Υπ.Οικ. και ανακοινώνει οτι η συμφωνία δεν ισχύει και θα πληρώνει με βαση τον κυλινδρισμό 690,00€ τέλη κυκοφορίας. Τι να πω...Ντρεπομαι για αυτό το κράτος που έχουμε και για τον τρόπο που επιλέγονται οι εκαστοτε πολιτικές..

      2