• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Βαλβίδα εκτόνωσης (σκάστρα)

Διαβάστηκε από 4645 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/9/2015

Οι περισσότεροι νομίζουν πως ο ρόλος της σκάστρας, είναι να κάνει αυτό το χαρακτηριστικό τσουφ, κάθε φορά που παίρνει ο οδηγός το πόδι του από το γκάζι. Η λειτουργία της είναι αρκετά πιο σημαντική από αυτό.

 
Αυτή η βαλβίδα την οποία στην πιάτσα θα την ακούσετε ως σκάστρα, τοποθετείται ανάμεσα στην έξοδο του συμπιεστή και την πεταλούδα του γκαζιού

Ο τρόπος λειτουργίας της είναι απλός και χρησιμεύει στο να εκτονώνει τον συμπιεσμένο αέρα που περισσεύει, μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι από το γκάζι, κίνηση που κλείνει την πεταλούδα γκαζιού. Η σκάστρα, αποβάλλει αυτόν τον αέρα ο οποίος «μαζεύεται» για τον εξής λόγο: Ακόμα κι όταν ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το γκάζι, λόγο αδράνειας η φτερωτή της τουρμπίνας εξακολουθεί και γυρίζει συμπιέζοντας αέρα ο οποίος θα πρέπει να οδεύσει προς τον κινητήρα. 

Την στιγμή όμως που ο οδηγός έχει αφήσει το πόδι του από το γκάζι, η κλειστή πεταλούδα δεν επιτρέπει σε αυτόν τον αέρα να περάσει στην πολλαπλή εισαγωγής. Τότε η πίεση στο σύστημα εισαγωγής αυξάνεται τρομερά και πρέπει άμεσα να εκτονωθεί. Εδώ πιάνει δουλειά η σκάστρα, εκτονώνοντας την επιπλέον πίεση. Αν δεν υπήρχε η σκάστρα τότε η πίεση θα ανέβαινε σε δυσθεώρητα επίπεδα με καταστροφικά, για την τουρμπίνα, αποτελέσματα.

Τι τύποι σκάστρας υπάρχουν;
1. Ανοιχτού τύπου
Απελευθερώνει την παραπάνω πίεση στο περιβάλλον παράγοντας τον πολυπόθητο ήχο. Δυστυχώς τα συστήματα μέτρησης αέρα κάποιων αυτοκινήτων δεν αντιδρούν καλά σε αυτές τις σκάστρες με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται προβλήματα στο ρελαντί και στις αλλαγές ταχυτήτων. 

2. Κλειστού τύπου
Ανακυκλώνουν τον αέρα και πάλι μέσα στο σύστημα εισαγωγής και είναι πιο ήσυχες από τις ανοιχτού τύπου. Με αυτές η ροή του αέρα διατηρείται σταθερή, η φτερωτή επιβραδύνει σταδιακά και ο MAF σένσορας λειτουργεί κανονικά χωρίς μπερδέματα. 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ