Στη φετινή σύνοδο κορυφής των δημάρχων, τη C40 Mayors Summit, 4 δήμαρχοι δήλωσαν πως από το 2025 θα σταματήσουν τη χρήση πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών. Οι πόλεις είναι: Παρίσι, Μαδρίτη, Πό

Στη φετινή σύνοδο κορυφής των δημάρχων, τη C40 Mayors Summit, 4 δήμαρχοι δήλωσαν πως από το 2025 θα σταματήσουν τη χρήση πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών. Οι πόλεις είναι: Παρίσι, Μαδρίτη, Πόλη του Μεξικού και Αθήνα! Το AutoΤρίτη όμως σας τα είχε πει από την αρχή...

Φθηνό ντιζελάκι: Οι τίτλοι του τέλους

18.249 Επισκέψεις στο άρθρο (5/12/2016)

Η Αθήνα, μαζί με το Παρίσι, τη Μαδρίτη και την πόλη του Μεξικού, ανακοίνωσαν ότι δεν θα έχουν diesel αυτοκίνητα, ούτε φορτηγά, από το 2025.

Η Αθήνα θεωρείται η 3η πιο βρώμικη πόλη της Ευρώπης, οπου οι σημερινοί 30άρηδες θα ζήσουν 15 μήνες λιγότερο λόγω μόλυνσης. Προσθέστε και το ότι είναι πλέον κοινό μυστικό ότι τα σημερινά diesel έχουν στην πραγματικότητα πολύ περισσότερους καρκινογόνους ρύπους NOx και ήταν εύκολο να μαντέψει κανείς την συνέχεια. (Αρκεί βέβαια να διαβάζει Auto Τρίτη)

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

 
Ας δούμε – σε τίτλους άρθρων μας – πως φτάσαμε ως εδώ;
 
19 Σεπτ 2015 … σκάει to dieselgate στην Αμερική: Οι κινητήρες της VW εκπέμπουν πολυ περισσότερο καρκινογόνο NOx, απο τα επιτρεπόμενα όρια.
VW vs Η.Π.Α. Part 2 ΔΙΕΘΝΗ NEA: (22/9/2015) 

24 Σεπτ 2015 διαβάζουμε την δήλωση:
"Όταν βλέπεις τις επιδόσεις των συγκεκριμένων κινητήρων και τι αντίστοιχα εκπομπές οξειδίων αζώτου δηλώνουν, ξέρεις ότι για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, χρειάζεται να εγκαταστήσεις ένα ολόκληρο χημικό εργοστάσιο, στην εξάτμιση."
 
και αναρωτιόμαστε: "Kαλά αφού είναι τόσο προφανές, γιατί κάνουν τουμπεκί ψιλοκομμένο, όλοι οι ανταγωνιστές; Mήπως είναι όλοι μέσα στο κόλπο;"
Ήταν κοινό μυστικό; NONPAPER: (24/9/2015)
 
Είναι η υπόθεση VW, ή αρχή του τέλους για το ντίζελ; NONPAPER: (24/9/2015)

4 μέρες αργότερα αρχίζουν οι ανακοινώσεις σε όλη την Ευρώπη και για άλλους κατασκευαστές που δεν πιάνουν τα όρια:
VW story update ή Κάθε εμπόδιο για καλό (μας) NONPAPER: (28/9/2015) 
 
Ένα χρόνο αργότερα βγαίνουν οι πρώτες ανεξάρτητες μετρήσεις που δείχνουν ότι όλα τα diesel έχουν εκπομπές NOx πολύ παραπάνω από τα επιτρεπόμενα όρια και ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα βγούν οι επίσημες μετρήσεις της Ευρωπαικής Επιτροπής.
Τα άρθρο μας είχε τότε τίτλο:
"To diesel πέθανε. Η ΕΕ σκοτώνει τα Diesel" (12/9/2016)
Και προκάλεσε σάλο και πολλές-πολλές αντιδράσεις.
 
Μια μέρα μετά, βγήκε πρώτη η Renault και ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει την εξέλιξη του diesel, αφού είναι αδύνατο να πιαστούν τα όρια, από τα μικρά diesel:
Η Renault βάζει τέλος στο diesel! ΔΙΕΘΝΗ NEA: (13/9/2016)
 
Λίγο μετά, οι Γερμανοί αρχίζουν να δίνουν κίνητρα, για να αποσυρθούν τα προηγούμενης γενιάς diesel, ενω ενα νομοσχέδιο που θα απομάκρυνε τελείως τα diesel απο τις πόλεις, δεν εγκρίνεται για πολύ λίγες ψήφους.
Breaking News: Οι Γερμανοί τα έβαλαν με τα μικρά diesel ΡΕΠΟΡΤΑΖ:(11/10/2016) 
 
Μια μέρα μετά, ο εισαγγελέας ασκεί δίωξη στη Renault στη Γαλλία, για παραποιημένους ρύπους των diesel κινητήρων της.
Η Renault ελέγχεται για παραποίηση ρύπων ΔΙΕΘΝΗ NEA: (11/11/2016) 
 
Στις 20 Νοε 2016 δημοσιεύουμε ένα άρθρο που χάλασε κόσμο.
 
Υπάρχουν πολλοί που κάνουν πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο, άρα κυκλοφορούν βασικά εκτός πόλεων, όπου οι εκπομπές ρύπων του diesel δεν δημιουργούν πρόβλημα. Ολοι αυτοί  ψάχνουν για ένα ντιζελάκι 4ετίας-5ετίας, χωρίς γυρισμένα χιλιόμετρα και δεν βρίσκουν. Όσα βγαίνουν για πούλημα, πουλιούνται σαν ζεστά ψωμάκια, αυτή τη στιγμή.
Ρωτάγαμε λοιπόν τους αναγνώστες που είχαν ένα τέτοιο ντιζελάκι 4ετίας-5ετίας αν θα το πούλαγαν τώρα σαν ζεστό ψωμάκι ή θα το κράταγαν να γηροκομηθούν μαζί του;
ΕΣΕΙΣ ΡΩΤΑΤΕ, ΕΜΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ Πούλα τώρα!! NONPAPER: (20/11/2016) 
 
Μια μέρα μετά το περιοδικό AutoΤρίτη σας ενημερώνει:
Πως και γιατί τα νέα δεδομένα των NOx από την Ε.Ε. θα αλλάξουν το παιχνίδι της αυτοκίνησης; (21/11/2016)
 
Λίγο μετά η Σεγκολέν Ρουαγιάλ, υπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλίας, ανακοινώνει στο Ευρωκοινοβούλιο οτι θα απαγορεύσει τα Diesel της VW και της Renault, στη Γαλλία.
Η Γαλλία διώχνει τα «βρώμικα» ντίζελ ΔΙΕΘΝΗ NEA: (29/11/2016) 
 
Την επίσημη έναρξη όμως της αντίστροφης μέτρησης για το diesel την έδωσε ο δήμαρχος της Αθήνας, Καμίνης:

Diesel τέλος στην Αθήνα από το 2025: (3/12/2016)
 
Οι  4 δήμαρχοι θα πρωτοστατήσουν ώστε να δοθούν κίνητρα και όλα τα αυτοκίνητα να αντικατασταθούν με ηλεκτρικά, υβριδικά και υδρογόνου μέχρι το 2025, ενώ στο κέντρο των πόλεων θα απαγορεύσουν τελείως την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων. Περπάτημα ή ποδήλατο.
 
Σας τα είπαμε όλα ενα χρόνο πριν. 
 
To 2011 που επετράπη το Diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όλος ο πλανήτης νόμιζε οτι οι κατασκευαστές είχαν βρεί την τεχνολογία, για φτηνά ντειζελάκια, που μπορούν να πιάσουν και στην πράξη τα νέα αυστηρά όρια ρύπων. Τότε τα ντιζελάκια καίγανε τα μισά, απο τα παλιά βενζινοκίνητα και όσοι αγόρασαν τότε έχουν ήδη ωφεληθεί 5000 - 15.000 ευρώ απο καύσιμα (ανάλογα αν κάνουν 15.000 - 40.000 χιλιόμετρα το χρόνο).
Στην 5ετία που πέρασε οι κατασκευαστές εξέλιξαν νέου χαμηλού κυβισμού βενζινοκινητήρες, με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά δεν ασχολήθηκαν καθόλου με την εξέλιξη των diesel κινητήρων, γνωρίζοντας αυτό που εμείς μάθαμε πέρσι, οτι δηλαδή τα όρια δεν πιάνονται στην πράξη απο τα φτηνά ντιζελάκια. Για να τα πιάσουν χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν adblue (όπως κάνουν τα επαγγελματικά diesel αυτοκίνητα), αλλά αυτό ανεβάζει 2000 ευρώ το κόστος και κάνει τα ντιζελάκια ασύμφορα.
 
Πως σας φαίνονται όλα αυτά;
Από την στιγμή που θα δοθούν κίνητρα, όπως ήδη γίνεται σε άλλες χώρες (στη Νορβηγία τον προηγούμενο μήνα ήταν πρώτο σε πωλήσεις το Tesla, ένα ηλεκτρικό, με επιδόσεις supercar!), γιατί όχι;
Αφθονο ήλιο έχουμε, για να φορτίζουμε μόνοι μας, με φωτοβολταικά τα ηλεκτρικά μας (και να μην μεταφέρουμε τους ρύπους της Αθήνας στην Πτολεμαίδα και την Μεγαλόπολη), υβριδικά υπάρχουν ήδη, το Mirai που καίει υδρογόνο, υπάρχει ήδη και το να φτιάξουν σταθμούς ανεφοδιασμού για υδρογόνο, δεν πρέπει να είναι και πολύ δύσκολο, αρα γιατί όχι;
 
Και με τα ντιζελάκια που αγοράσαμε όλοι, τι θα γίνει;
Καταρχάς ψυχραιμία.
Έχουμε ακόμα 8 χρόνια, μέχρι το 2025. Ακόμα και αν ισχύσει πράγματι η απαγόρευση αυτή για την Αθήνα (κάτω απο την ογκούμενη διεθνή πίεση για την απαγόρευση του diesel μέσα στις πόλεις), υπάρχουν πολλές λύσεις.
Θα μπορούν να πουληθούν σε όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο εκτός πόλεων και ψάχνουν για μεταχειρισμένο diesel.
Ακόμα όμως και αν δεν το πουλήσετε, αργά ή γρήγορα  θα ισχύσουν κίνητρα για την απόσυρση του (στη Γερμανία ήδη, είναι 4000 ευρώ το κίνητρο, για την απόσυρση των παλιών diesel).
Αρα αν σκοπεύεις να δώσεις το ντιζελάκι σου τώρα κοντά ... Πούλα τώρα.
Αν δεν βιάζεσαι, ψυχραιμία, έχουμε ακόμα 8 χρόνια.
 
Εσείς τι λέτε;
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto