Πως μειώθηκαν οι νεκροί στη χώρα μας από τροχαία δυστυχήματα;

Πως μειώθηκαν οι νεκροί στη χώρα μας από τροχαία δυστυχήματα;

Μείωση νεκρών από τροχαία

6.671 Επισκέψεις στο άρθρο (27/5/2016)

Το 2015 είδε στην Ελλάδα τη μεγαλύτερη μείωση των νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα. Που οφείλεται όμως αυτή η μείωση; Είναι οι πολιτικές που εφαρμόζονται; Είναι η τεχνολογία των αυτοκινήτων; Είναι η προσοχή μας στο δρόμο; Τι λέτε;

Η Ελλάδα το 2000 έβαλε

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

στοίχημα μαζί με άλλες 22 ευρωπαϊκές χώρες να μειώσει τους θανάτους στηνάσφαλτο κατά 50%. Σε αριθμούς αυτό σήμαινε περίπου 1.000 λιγότεροι νεκροί στουςελληνικούς δρόμους, ένας τεράστιος αριθμός για μία χώρα 10 εκατομμυρίωνκατοίκων.

Μέχρι και το 2010 ηΕλλάδα ήταν η μόνη χώρα που δεν είχε πιάσει τον στόχο της. Η Γαλλία είχεπετύχει τη μείωση ήδη από το 2004, η πρώτη χώρα στη λίστα, η Μ. Βρετανία το2006, η Ιταλία το 2009, η Ολλανδία το 2007, η Ισπανία το 2010. Οι χώρες αυτέςεφάρμοσαν μία σειρά πολιτικών, επένδυσαν σε νέες υποδομές και προώθησαν τιςπωλήσεις νέων ασφαλέστερων μοντέλων.

Στην Ελλάδα με εξαίρεσητο πρόστιμο για τη ζώνη ασφαλείας που αυξήθηκε, τους πιο τακτικούς ελέγχους γιααλκοόλ και τη μετατροπή των ΚΤΕΟ σε ιδιωτικά ώστε ο έλεγχος να είναιουσιαστικός, δεν έγινε τίποτε άλλο. Ο στόχος των 1.000 λιγότερων θανάτων ήτανφυσικά άπιαστος.

Το 2014 όμως ο στόχοςεπετεύχθη, ενώ για το 2015 τα νούμερα ήταν τα καλύτερα από τότε που ξεκινήσαμενα μετράμε. Η Ελλάδα το 2015 έκλεισε με 71 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων. Ανκαι είμαστε ακόμη 40% πάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο των 52, το 2000 ο αριθμόςαυτός ήταν 190. Πως έγινε το θαύμα;

Δεδομένου ότι στην Ελλάδατης κρίσης δεν έγινε τίποτα νέο για την επίτευξη του στόχου, η σημαντικότερηαλλαγή το 2015 ήταν τα διανυθέντα χιλιόμετρα ανά κάτοικο. Αν και στην Ελλάδα δεν μετράμε τέτοια πράγματα, αντίθετα μεόλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης, είναι βέβαιο πως η έκθεση στους κινδύνους τηςασφάλτου το 2015 μειώθηκε δραστικά. Αυτό φαίνεται πλέον από τον αριθμόκατατεθειμένων πινακίδων και από την μεγάλη μείωση στην κατανάλωση καυσίμων.

Επιπλέον, το 2015 με μέσοόρο ηλικίας στόλου αυτοκινήτων τα 13 χρόνια (τον μεγαλύτερο στην Ε.Ε.) είμαστελίγο πιο κοντά στα έτη παραγωγής όπου η παθητική ασφάλεια ήταν σημαντικόστοιχείο του μάρκετινγκ. Από το 2002 και μέχρι σήμερα  οι κατασκευαστές δημιούργησαν όλο και πιοασφαλή αυτοκίνητα. Επιπλέον, λόγω Ε.Ε. στην Ελλάδα πωλούνται αυτοκίνητα μευποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας (στη σχεδίαση, και στον εξοπλισμό, όπως οιαερόσακοι). Έτσι το 2015 τουλάχιστον τα μισά αυτοκίνητα είναι ασφαλή (αν και ταυπόλοιπα, κατασκευής προ 2002 είναι απλά χάροι).

Εσείς όμως τι λέτε;Βλέπετε κάτι άλλο πίσω από τη μείωση των θανάτων στο δρόμο; Έκανε κάτι ηαστυνομία; Το κράτος; Εσείς;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center