Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Αύγουστο, παρά τα προβλήματα που ταλανίζουν τη χώρα μας.

Πάνω, παρά τα προβλήματα

3.506 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/9/2015

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου στήριξε την οικονομία της χώρας τον Αύγουστο, κλείνοντας με αύξηση στις πωλήσεις της, παρά τα προβλήματα με το capital control και τη γενικότερη οικονομική αστάθεια.

 
Επανήλθε στις θετικές επιδόσεις η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Αύγουστο, παρά τα προβλήματα με τις τράπεζες και το γενικότερο ασταθές οικονομικό κλίμα. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για αυτό, που έχουν να κάνουν και με το γεγονός ότι ήταν ο τελευταίος μήνας που επιτρεπόταν να πωλούνται Euro 5 καινούργια αυτοκίνητα, κάτι που όπως είναι λογικό ενίσχυσε τις ταξινομήσεις, αφού όσα Euro 5 υπήρχαν εκτελωνίστηκαν.

Έτσι, το τελικό κλείσιμο του μήνα μας οδήγησε σε αύξηση σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο, με την αγορά πάντως να παραμένει σε χαμηλά νούμερα (4.470 αυτοκίνητα έναντι 3.694, +21,0%). Στο 8μηνο, η επίδοση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί κατά 1 ποσοστιαία μονάδα η αύξηση που παρατηρείται φέτος σε σχέση με πέρσι, φτάνοντας έτσι στο +8,7% με 53.059 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έναντι 48.790. 

Μένοντας στα του Αυγούστου, η Toyota για δεύτερο συνεχή μήνα ήταν πρώτη σε πωλήσεις (588 αυτοκίνητα), ενισχύοντας παράλληλα και την πρωτιά που κατέχει η εταιρεία στις πωλήσεις του έτους (5.792 αυτοκίνητα). Δεύτερη τον Αύγουστο ήταν η Renault με 340 αυτοκίνητα και τρίτη η Opel με 314. 

Στο 8μηνο, δεύτερη είναι η Nissan με 4.891 ταξινομήσεις και τρίτη η VW με 4.804 αυτοκίνητα. Στα μοντέλα, το Toyota Yaris ήταν το πρώτο του μήνα με 401 ταξινομήσεις, κάτι που το διατήρησε και στην πρώτη θέση της χρονιάς με 3.231 ταξινομήσεις και μακριά από το δεύτερο Opel Corsa και το τρίτο VW Polo (2.367 και 2.352 αυτοκίνητα αντίστοιχα). Τον Αύγουστο, δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο ήταν το Renault Clio με 261 αυτοκίνητα και τρίτο το Corsa με 200.

Μικρή ενίσχυση σε μικρομεσαία και μίνι
Μετά και τις πωλήσεις του Αυγούστου, δεν αλλάζει η κατάταξη των κατηγοριών αυτοκινήτου της ελληνικής αγοράς, αφού τα μικρά παραμένουν πρώτα με υψηλότατο μερίδιο 40,8% και 21.659 ταξινομήσεις. Στη δεύτερη θέση ακολουθούν τα μικρομεσαία, με μικρή ενίσχυση μεριδίου στο 26,8% και 14.226 πωλήσεις. Τρίτα ήταν τα μίνι, που ενίσχυσαν και αυτά ελαφρώς το μερίδιό τους στο 16,6% καταγράφοντας 8.792 ταξινομήσεις. Από εκεί και κάτω, τα Crossover και SUV ακολουθούν στην τέταρτη θέση με 3.885 πωλήσεις και έπονται τα μεσαία με 2.278 αυτοκίνητα. Αντίστοιχα χαμηλό νούμερο διατηρούν τα MPV με 2.015 ταξινομήσεις, ενώ τα μεγάλα (128 αυτοκίνητα) και κουπέ και κάμπριο (75 αυτοκίνητα) είναι ακόμη πιο χαμηλά.

Περαιτέρω αύξηση του diesel στο 62,0%
Ο Έλληνας ψηφίζει… diesel και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στις πωλήσεις εκεί όπου το πετρέλαιο παίρνει με άνεση την αυτοδυναμία, αφού το έχουν προτιμήσει το 62,0% όσων έχουν αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο φέτος (32.919 αυτοκίνητα). Η βενζίνη, ακολουθεί στη δεύτερη θέση με μειωμένο μερίδιο στο 36,4% και 19.302 ταξινομήσεις. Από εκεί και κάτω, οι υπόλοιπες, εναλλακτικές μορφές καυσίμου έχουν πολύ χαμηλές πωλήσεις, με τα υβριδικά να σηματοδοτούν το 1,1% της αγοράς (568 αυτοκίνητα), τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο να έχουν μόνο 190 πωλήσεις, ενώ υπάρχουν 50 μοντέλα με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και 29 ηλεκτρικά.