Μήπως έπιασαν οι Γάλλοι τους Γερμανούς στον ύπνο;

Μήπως έπιασαν οι Γάλλοι τους Γερμανούς στον ύπνο;

Στον ύπνο οι Γερμανοί

22.669 Επισκέψεις στο άρθρο (18/1/2017)

Πόσο καιρό περπατάει η αυτοκινητοβιομηχανία στα χνάρια των γερμανικών εταιρειών; Μήπως τα πράγματα αλλάζουν με τους Γάλλους να ξαναβρίσκουν τη φόρμα που κάποτε είχαν; Και τελικά μήπως οι Γερμανοί έμειναν πολύ καιρό στάσιμοι;

Ξεχάστηκαν οι Γερμανοί στην περασμένη δεκαετία; Αν δεις λίγο τα μοντέλα του ομίλου VW, για παράδειγμα, δύσκολα θα βρεις κάτι σήμερα που δεν ήταν σχεδόν το ίδιο πριν δέκα χρόνια. Η Opel, παρά τη δική της αναγέννηση και την συνολική αναβάθμιση, ακολουθεί την ίδια λογική.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Εν τω μεταξύ ρίξε μια ματιά στους Γάλλους. Πριν δέκα χρόνια κράζαμε την Citroen γιατί από παγκόσμιος ηγέτης σε θέματα σχεδίασης, άνεσης και εργονομίας, είχε γίνει «μία από τα ίδια» και λάνσαρε αυτοκίνητα που θα τα περνούσες και για γερμανικά. Η Renault την περασμένη δεκαετία έκανε τη δική της επανάσταση με μία ίσως παραπάνω τόλμη σχεδιαστικά, που όμως δεν της βγήκε, ενώ η Peugeot, με λίγες εξαιρέσεις, είχε σκαλώσει να φτιάχνει μοντέλα για συνταξιούχους.

Όχι πια. Το βήμα φυσικά έγινε με την ολοκληρωτική σχεδόν κυριαρχία των Γάλλων στα μικρά SUV, με το Captur, 2008, C4 Cactus, αλλά και τα σημαντικά ανοίγματα στα μικρά, με το κυρίως με το Clio, ίσως και με το 208, πολύ περισσότερο όμως με την νέα γενιά του C3, που οι αναλυτές λένε ότι το 2017, πάει για την πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη, εκτοπίζοντας το Golf.

Και τώρα βαράνε στο ψαχνό. Το 308 στην Ευρώπη πάει πολύ καλά, όμως το μοντέλο που φαίνεται πως θα γυρίσει και τη μικρομεσαία κατηγορία προς τη Γαλλία, είναι το νέο Megane. Σχεδιαστικά βρίσκεται στα βήματα του Clio, το μοντέλο που επανέφερε τη μάρκα στην καλύτερή της φόρμα, ενώ από και πέρα, οι Γάλλοι κάνουν αυτό που οι Γερμανοί φαίνεται πως ξέχασαν: εκσυγχρονίζονται.

Δεν μιλάμε για την τεχνολογία, αυτή υπάρχει σε όλες τις μάρκες. Μιλάμε για την φιλοσοφία. Το πως περιμένουν οι νεότερες γενιές να είναι ένα αυτοκίνητο. Και δεν είναι μόνο οι οθόνες, αλλά είναι και αυτές. Δεν είναι μόνο τα συστήματα των Google και Apple στο αυτοκίνητο, αλλά είναι και αυτά. Είναι κυρίως η άποψη που έχουν οι Γάλλοι για το πως είναι το αυτοκίνητο του 2016 και σε αυτό κερδίζουν. Από κοντά βρίσκονται και οι Ασιάτες κατασκευαστές, τόσο οι Ιάπωνες, όσο και οι Κορεάτες. Οι Γερμανοί όμως πλέον υστερούν. Ή όχι;

Εσείς τι λέτε; Είναι η Γαλλική επέλαση σαρωτική ή απλά κάποια μοντέλα πετυχαίνουν περισσότερο σήμερα και απλά η ηγεμονία των Γερμανών δεν αλλάζει; Και στα μικρομεσαία; Έχουν ελπίδα οι Γάλλοι στα μικρομεσαία ή είναι κλειδωμένη η θέση των Γερμανών (και των Ιαπώνων); Τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

home pro
moto