Τα γρηγορότερα ανά κατηγορία
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα γρηγορότερα ανά κατηγορία

(28/11/2016)

Ποια είναι τελικά τα πιο «γκαζιάρικα» και πιο σβέλτα αυτοκίνητα σε κάθε κατηγορία; Ποια καλπάζουν και συναρπάζουν; Δες τα και πες μας ποιο θα επέλεγες.

Ο όρος «επιδόσεις» δεν είναι σημαντικός μόνο για τα σπορ, αλλά για όλα τα μοντέλα, καθώς είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες της ενεργητικής ασφάλειας. Ένα αυτοκίνητο που επιταχύνει αργά σε μια προσπέραση έχει μεγαλύτερες πιθανότητες για πρόκληση ατυχήματος. Πόσο δε όταν το αυτοκίνητο αυτό είναι φορτωμένο με τα… οικογενειακά βάρη. Μήπως λοιπόν όσοι οδηγοί ισχυρίζονται ότι δεν τους ενδιαφέρουν τόσο οι επιδόσεις γιατί δεν οδηγούν γρήγορα, θα πρέπει να αναθεωρήσουν;  Εμείς στο Auto Τρίτη για να αξιολογήσουμε ένα νέο μοντέλο πραγματοποιούμε μετρήσεις, οι οποίες μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν και τις επιδόσεις. Με βάση τις μετρήσεις μας λοιπόν επιλέξαμε τα 3 πιο γρήγορα μοντέλα (όχι αυτόματα) στις δημοφιλέστερες κατηγορίες.

Για την μέτρηση τωνεπιδόσεων χρησιμοποιούμε πλέον τελευταίας γενιάς δορυφορικά όργανα μέγιστης ακρίβειας VBOXSport της Racelogic.

Για την μέτρηση τωνεπιδόσεων χρησιμοποιούμε πλέον τελευταίας γενιάς δορυφορικά όργανα μέγιστης ακρίβειας VBOXSport της Racelogic.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

 
Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις επιδόσεις
Η απόδοση του κινητήρα παίζει καθοριστικό ρόλο στις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου, όπου στην επιτάχυνση από στάση μετρά η ιπποδύναμη και το χαμηλό βάρος, ενώ στις ρεπρίζ «εμπλέκεται» κατά πολύ η ροπή, (το τράβηγμα σε απλά ελληνικά). Ο αμέσως σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει τους χρόνους των επιταχύνσεων δεν είναι άλλος από τη διάταξη και τον αριθμό των σχέσεων μετάδοσης του κιβωτίου ταχυτήτων. Έτσι, ένα κιβώτιο με μακριά κλιμάκωση «ρίχνει» τις επιδόσεις (κυρίως σε ρεπρίζ), αλλά κερδίζει σε τελική ταχύτητα και χαμηλότερη κατανάλωση, σε σχέση με ένα άλλο με πιο «κοντές» ταχύτητες. Το βάρος του αμαξώματος είναι επίσης σημαντικό στοιχείο που επιδρά αναλόγως στις επιδόσεις, ενώ και η αεροδυναμική αντίσταση είναι ένας ακόμα παράγοντας, ειδικά όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα κίνησης. Τέλος, τα ελαστικά με φαρδύ πέλμα και οι ζάντες μεγάλης διαμέτρου σε αυτοκίνητα με χαμηλής κυρίως απόδοσης κινητήρες, μετριάζουν περαιτέρω τις επιταχύνσεις.
 
0-100 ή Ρεπρίζ;
Οι χρόνοι που προκύπτουν τόσο από τα 0-100 χλμ./ώρα όσο και από τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η και τα 80-120 χλμ./ώρα με 5η, δείχνουν στην πράξη τις δυνατότητες ενός κινητήρα σε συνδυασμό με τους επιμέρους παράγοντες που αναφέρουμε. Ωστόσο, μεγαλύτερη σημασία κρίνουμε πως έχουν οι επιταχύνσεις εν κινήσει, γιατί όσο μικρότερος είναι ο χρόνος τόσο καλύτερη είναι η ελαστικότητα ενός μηχανικού συνόλου και τόσο πιο γρήγορα θα γίνει μία προσπέραση. Κάτι που αυτομάτως σημαίνει λιγότερο χρόνο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, άρα και καλύτερη ενεργητική ασφάλεια. Βέβαια οι «κοντράκηδες» γοητεύονται από χαμηλά 0-100, που κακά τα ψέματα έχουν την δικιά τους ιδιαίτερη χάρη…

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

peugeot
NISSAN