Δείτε ποιο είναι μέχρι στιγμής το επικρατέστερο σενάριο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017.
Τέλη κυκλοφορίας 2017: Έρχονται σημαντικές αλλαγές
12.106 Επισκέψεις στο άρθρο (26/9/2016)
Όσο οι μέρες περνούν τόσο περισσότερες πληροφορίες βλέπουν το φως τη δημοσιότητας σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούμε να πληρώσουμε το 2017. Δείτε το επικρατέστερο σενάριο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Στο τραπέζι του υπουργείου οικονομικών λοιπόν βρίσκονται αλλαγές που προβλέπουν τα εξής:
A: Επέκταση του μέτρου του υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό, για αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1η Ιανουαρίου 2007 και έπειτα (σήμερα το μέτρο ισχύει για αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1η Ιανουαρίου 2010 και έπειτα). Εκεί θα έχουμε αύξηση των τελών κυκλοφορίας στην πλειονότητα των αυτοκινήτων μικρομεσαίου κυβισμού (και όχι μόνο), τα οποία εκπέμπουν από 120 γρ./χλμ και πάνω (καθώς τότε τα αυτοκίνητα εξέπεμπαν περισσότερους ρύπους από τα σημερινά), από 10 έως και 150 ευρώ. Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο 1,2 λτ. του 2007, που εκπέμπει 142 γρ./χλμ CO2, σήμερα πληρώνει, σύμφωνα με τον κυβισμό του, 135 ευρώ. Με το νέο καθεστός θα πρέπει να πληρώσει 262,7 ευρώ.
B: Μείωση τελών κυκλοφορίας από 5% έως και 40% για αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας πριν από τις 31 Δεκεμβρίου του 2006. Μεγάλη πλειοψηφία των ιδιοκτητών τους έχει καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας και στόχος του υπουργείου είναι να κάνουν άρση ακινησίας.
Γ: Μείωση του ορίου απαλλαγής των τελών κυκλοφορίας από τα 90 γρ./χλμ. CO2 που είναι τώρα στα 85 ή ακόμη και στα 80 γρ./χλμ.
Δ. Επιβολή προσαύξησης 10% σε όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Αν δηλαδή κάποιο πετρελαιοκίνητο πληρώνει τώρα 100 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας, το 2017 θα πληρώσει 110 ευρώ.
Μένει να δούμε τι θα αποφασίσει τελικά το υπουργείο, καθώς εκτός από τα τέλη κυκλοφορίας μένει ακόμη αδιευκρίνιστο αν και το 2017 θα ισχύσει η δυνατότητα ανάκτησης πινακίδων και αναλογική πληρωμή τελών κυκλοφορίας σύμφωνα με τους μήνες κυκλοφορίας, καθώς και αν θα υπάρξει επανεξέταση, με βάση την εμπορική αξία των αυτοκινήτων, του φόρου πολυτελείας και των τεκμήριων διαβίωσης.
Θα επιπέσει ο πέλεκυς επί δικαίων και αδίκων. Το πλέον σωστό σύστημα θα ήταν να αυξηθεί η τιμή των καυσίμων πχ κατά 10 λεπτά το λίτρο και έτσι να πληρώνουν όσοι κινούν τα οχήματά τους.
Ερώτηση περισσότερο "ΝΑ ΔΟΥΜΕ..." δηλαδή ένα όχημα πριν το 2007, του 2006 για παράδειγμα, με 1800 κυβικά για παράδειγμα, τα τέλη του θα αυξηθούν και πόσο, θα μειωθούν και πόσο, θα παραμείνουν ίδια τελικά και πόσο; Αυτή η κατηγορία οχημάτων στην χώρα μας είναι η μεγαλύτερη και δεν είναι η κατηγορία των άνω των 2000 κυβικών και οι υπόλοιπες κατηγορίες... Επίσης για παράδειγμα αν κάποιος έχει 3000 κυβικά 2002 μοντέλο η μείωση επί της ουσίας θα είναι μικρή, οπότε και πάλι στην πλειονότητα τους οι ιδιοκτήτες τους δεν πρόκειτα να τα τοποθετήσουν πινακίδες... Οι ιδιοκτήτες πετρελαίοκίνητων οχημάτων δεν πρόκειται να δουν τρελλές αυξήσεις, οι κάτοχοι υβριδικών οχημάτων, κ.τ.λ. ΕΚΕΙ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΚΛΑΜΑ ΤΗΣ ΑΡΚΟΥΔΑΣ, όπως και στους από το 2007 και μετά με το τι ρύπους εκπέμπει το όχημα τους... Τα όποια συμπεράσματα δικά σας...