• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πόσο σας απασχολεί η επιβάρυνση στην κατανάλωση τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω κλιματισμού, και τελικά τι κάνετε για να την περιορίσετε;

Κλιματισμός Vs τέντα τζάμια

Διαβάστηκε από 11861 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/6/2017

Τελικά μήπως το κλιματιστικό είναι καλύτερη λύση από τα ανοιχτά παράθυρα; Δείτε τώρα πόσο αυξάνεται η κατανάλωση με το κλιματιστικό ανάλογα με το καύσιμο του αυτοκινήτου σας.

 
Ο κλιματισμός αυξάνει το φορτίο στον κινητήρα. Τα ανοιχτά παράθυρα αυξάνουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις. Τι μπορεί να κάνει κανείς ώστε να μην τινάξει τον κόστος καυσίμου στα ύψη το καλοκαίρι, αλλά να μείνει και στα δροσερά μέσα στο αυτοκίνητό του;

Ας αρχίσουμε από το δίλημμα κλιματισμός ή παράθυρα. Έχει πλέον αποδειχθεί με πολλές δοκιμές ότι το φορτίο στον κινητήρα από τον κλιματισμό είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με το φορτίο της αεροδυναμικής αντίστασης που προσθέτουν τα ανοιχτά παράθυρα. Αν και το δεύτερο είναι συνάρτηση της ταχύτητας, και όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις τόσο μεγαλύτερη η αντίσταση και άρα το φορτίο στον κινητήρα και τελικά η κατανάλωση, θα μπορούσε να πει κανείς πως πάνω από 60 χλμ./ώρα τα ανοιχτά παράθυρα «καίνε» περισσότερο.

Τι «καίει» όμως το κλιματιστικό; Σε εκτενή έρευνα που έγινε στην Καλιφόρνια δοκιμάστηκαν διάφορα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ και υβριδικούς. Η Καλιφόρνια, αν και πολύ μακριά από την Ελλάδα έχει σχεδόν το ίδιο κλίμα, με πολύ ζέστη τους θερινούς μήνες και μαλακούς χειμώνες. Οι ειδικοί κατέταξαν την Ελλάδα στις χώρες όπου τα αποτελέσματα θα είναι ταυτόσημα. Και αυτά μιλάνε μόνα τους. 

Πρώτο υπάρχει σαφής διαφοροποίηση στη χρήση. Μέσα στην πόλη, στο συχνό σταμάτα ξεκίνα και με τον κινητήρα συχνά στο ρελαντί, η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί πολύ. Μέχρι σχεδόν και 10%. 

Στον ανοιχτό δρόμο και στο ταξίδι η κατανάλωση πέφτει σχεδόν στα δύο τρίτα. Έτσι οι βενζινοκινητήρες στον ανοιχτό δρόμο έχουν την μικρότερη επιβάρυνση από τον κλιματισμό, με 3,8% αύξηση της κατανάλωσης. Στην πόλη η κατανάλωση ανεβαίνει στο 6,2%.

Οι κινητήρες ντίζελ έδειξαν μεγαλύτερη αύξηση και στα δύο σενάρια, με την επιβάρυνση στον αυτοκινητόδρομο στο 4,6% και στην πόλη στο 7,0%. 

Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση είδαν τα υβριδικά με την αύξηση της κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομο στο 6,1% και στην πόλη στο 9,7%. Πράγμα όχι περίεργο αφού τα περιφερειακά σε αυτά τα αυτοκίνητα κινούνται από ηλεκτροκινητήρες που έχουν ένα στάδιο μετατροπής ενέργειας ακόμη, μειώνοντας έτσι την αποδοτικότητα.

Πόσο κοντά πέφτουν αυτά τα νούμερα στις δικές σας εκτιμήσεις; Πόσο σας απασχολεί η επιβάρυνση στην κατανάλωση τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω κλιματισμού, και τελικά τι κάνετε για να την περιορίσετε;

 
  • Κωνσταντίνος Β.

    Βάση φυσικής, όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα, τόσο μεγαλύτερη κι η οπισθέλκουσα, από τα ανοιχτά παράθυρα. Αντίστοιχα είναι μικρότερη η αντίσταση που δημιουργεί ο κομπρέσορας του air condition. Όπως λέει και το άρθρο, οι μεγάλες ταχύτητες (και σταθερές θα πρόσθετα) μειώνουν το αντίκτυπο της αύξησης κατανάλωσης, λόγο της χρήσης κλιματισμού. Ωστόσο η εμπειρία λέει ότι τα ανοιχτά παράθυρα (ίσως όχι και τέρμα ανοιχτά) έχουν πολύ μικρότερη επιρροή στην κατανάλωση. Επίσης σε κάθε περίπτωση, η διαφορά στην κατανάλωση διαφέρει απο μάρκα σε μάρκα κι απο μοντέλο σε μοντέλο . Ας μη ξεχνάμε οτι ο κλιματισμός, σε κάποια μοντέλα, "πατάει φρένο", όχι μόνο αυξάνοντα ς την κατανάλωση, αλλά επιβραδύνοντας τον κινητήρα, σε επικίνδυνο βαθμό. Τέλος, θυμήθηκα την εκπομπή των MythBusters που είχαν κάνει ένα τεστ (ας μην σχολιάσουμε το τέρας Ford Expedition που χρησιμοποιήθηκε) https://www.youtube.com/watch?v=iUFwbNbQpck

      5
  • Hlias_3

    Συμφωνώ με το άρθρο. Πάνω κάτω εκεί κυμαίνονται και γω. Πάντως με μικρή ταχύτητα πολύ ζ3στη και Αθήνα, αυτό δεν παλεύεται ...

      1
  • St

    αφου το λενε οι ερευνητες έτσι θα είναι...νομίζω πως στην οικονομία καυσίμου συντελούν η αεροδυναμική το βάρους και ο τροπος οδηγησης , με το κλιματιστικό λοιπον που εχει μάζα 100 κιλα , το κουβαλάμε χειμωνα καλοκαιρι ..ενας από τους παραγοντες επιβαρύνεται......

      1