Μήπως είναι ώρα να δούμε σοβαρά το ποιος οδηγεί και τι οδηγεί στους ελληνικούς δρόμους;

Μήπως είναι ώρα να δούμε σοβαρά το ποιος οδηγεί και τι οδηγεί στους ελληνικούς δρόμους;

Υπάρχει έλεγχος για το ποιος οδηγεί στους ελληνικούς δρόμους;

8.199 Επισκέψεις στο άρθρο (15/10/2014)

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στην Εγνατία οδό, γεμίσαμε με ερωτήματα για τις ευθύνες. Τελικά στην Ελλάδα υπάρχει κανένας έλεγχος για το ποιος οδηγεί και τι όχημα οδηγεί;

Ο Ρουμάνος οδηγός της μοιραίας νταλίκας δεν ήξερε ούτε ελληνικά, ούτε αγγλικά. Έτσι στη μοναδική πινακίδα προειδοποίησης για το εμπόδιο εμπρός δεν κατάλαβε τίποτα. Πως γίνεται όμως να οδηγεί κανείς σε ξένη χώρα όταν δεν ξέρει καν αγγλικά να διαβάσει πινακίδες ή σημάνσεις που απευθύνονται σε ξένους οδηγούς. Υπάρχει έλεγχος; 
Το πρόβλημα βέβαια δεν είναι μόνο στη γλώσσα, αλλά και στην ικανότητα. Όλα τα διπλώματα οδήγησης του εξωτερικού αναγνωρίζονται ως ισότιμα στην Ελλάδα. Και αυτό σημαίνει ότι η κρίση για την ικανότητα του οδηγού επαφίεται στις αρχές που χορηγούν τα διπλώματα αυτά. Αντίστοιχα η Ελληνική κοινωνία βασίζεται στην υπευθυνότητα των τρίτων χωρών να επιτρέπει σε ανθρώπους που μπορούν και ξέρουν, τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου, ή ακόμη σημαντικότερα ενός φορτηγού. 
Η περίπτωση του Ρουμάνου οδηγού φυσικά δημιουργεί ερωτήματα ως προς την καταλληλότητα ενός οδηγού και πως αυτή κρίνεται στη Ρουμανία. Όμως πριν κοιτάξουμε τα προβλήματα εισαγωγής, μήπως θα πρέπει να δούμε τα δικά μας; 
Στην Ελλάδα κυκλοφορεί ένας απαρχαιωμένος στόλος φορτηγών εξ αιτίας των φορολογικών τερτιπιών που κάνει πολυτέλεια την αγορά καινούργιου επαγγελματικού οχήματος. Αυτοκίνητα που έχουν δεχθεί σειρά μετατροπών στη διάρκεια της ζωής τους, από εγκατάσταση ABS, αλλαγή κινητήρα, μετατροπή αμαξώματος κλπ. Ο έλεγχος για τέτοιες επεμβάσεις γίνεται φυσικά στο υπουργείο, το οποίο εμπιστευόμαστε ότι δεν θα αφήσει να κυκλοφορούν αυτοκίνητα ή φορτηγά-χάροι στους δρόμους.
Το εμπιστευόμαστε όμως; Ένα υπουργείο που δεν μπορεί να λειτουργήσει τα κέντρα τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) ; Είναι γνωστός ο τρόπος λειτουργίας των ΚΤΕΟ του δημοσίου. Αραγε το φορτηγό που στοίχισε τη ζωή και τον πόνο σε τόσους ανθρώπους, αν ήταν ελληνικό, υπήρχε κάποια εγγύηση ότι θα δούλευε; 
Και η χορήγηση διπλωμάτων; Ποιος δεν θυμάται τη διαδικασία; Όσοι οδηγοί έχουν δίπλωμα σήμερα μπορούν να αφηγηθούν τη διαδικασία «λαδώματος» στην οποία επιδίδονται οι λειτουργοί που εμπιστευόμαστε ότι θα αφήσουν μόνο τους ικανούς να οδηγούν στους δρόμους.
Πέρα λοιπόν από τη «μπίζνα» που έχει δημιουργηθεί ώστε να «κονομάνε» μερικοί, μήπως το ελληνικό κράτος οφείλει να πατάξει μία κι έξω φαινόμενα που οδηγούν σε θάνατο; Μήπως είναι η ώρα να καταλάβουμε πως το «λάδωμα» θα στοιχίσει ζωές δικών μας ανθρώπων και πως αυτοί οι οποίοι λαδώνουν και λαδώνονται είναι συνεργοί και υπεύθυνοι για τις ζωές των ανθρώπων που χάνονται στους δρόμους; Μήπως είναι ώρα να δούμε σοβαρά το ποιος οδηγεί και τι οδηγεί στους ελληνικούς δρόμους; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto