Μετατροπή Cng σε… 5 βήματα

43087 Επισκέψεις στο άρθρο

Δες αναλυτικά πως μετατρέπεται ένας κινητήρας σε διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο και μπες και εσύ στο χώρο της οικονομίας στην αυτοκίνηση

coral gas
MASTER DIRECT
Γνωστά είναι πλέον στο ευρύ κοινό τα οικονομικά και οικολογικά πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου. Το καύσιμο, το οποίο έχει ένα  premium χαρακτήρα, έχει ήδη «σώσει» (οικονομικά) όσους αποφάσισαν να το  «βάλουν» στο αυτοκίνητο τους (και ανήκουν στους τυχερούς που η περιοχή τους εξυπηρετείται από ένα –από τα λίγα ακόμη- πρατήρια φυσικού αερίου. Ας μην ξεχνάμε ότι ένα όχημα που κινείται με Cng ωφελείται γύρω στο 67% (!) από ότι αν χρησιμοποιούσε βενζίνη, 59% έναντι του ντίζελ, και 31% έναντι του υγραερίου !

Ωστόσο η μετατροπή ενός κινητήρα σε διπλής καύσης  με Φυσικό Αέριο Κίνησης είναι μια διαδικασία η οποία είναι πολύπλοκη και πρέπει να γίνεται όπως  ακριβώς ορίζει ο κατασκευαστής του οχήματος  και το Ευρωπαϊκό Πρότυπο R110-R115.  ¶λλωστε γι` αυτό το λόγο θα πρέπει να επιλεχθεί και ο κατάλληλος εγκαταστάτης για να κάνει την μετατροπή.

Τα 5 βήματα της Εγκατάστασης

Η διαδικασία χωρίζεται σε δύο μέρη:
-στην τοποθέτηση του συστήματος Cng στον κινητήρα &
-στην τοποθέτηση της δεξαμενής.

Ας δούμε λοιπόν τα στάδια της μετατροπής όπως μας τα παρουσιάζει ένας έξπερτ στην αγορά της εγκατάστασης Cng, η AUTOGAS THEODOROU:

1. Πρώτο βήμα είναι η αφαίρεση της Πολλαπλής εισαγωγής (Σωλήνα αναρρόφησης) , που είναι απαραίτητη, για να ανοιχτούν οι τρύπες των εκγχυτών αερίου. Η διαδικασία γίνεται με απόλυτη ασφάλεια και με τον τρόπο που απαιτεί ο κάθε κινητήρας.

2.  Στη συνέχεια τοποθετούνται στον ελεύθερο χώρο του κινητήρα, η ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου, ο υποβιβαστής πίεσης, το μανόμετρο η βαλβίδα διακοπής και άλλα σημαντικά εξαρτήματα.

3. Κατόπιν, τα μπεκ αερίου τοποθετούνται δίπλα στα υφιστάμενα μπεκ του οχήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μονά – ανεξάρτητα μπεκ αερίου έχουν καλύτερη απόδοση λειτουργίας.

4. Επόμενη κίνηση είναι η τοποθέτηση της δεξαμενής ή των δεξαμενών Cng. Σύμφωνα με το πρότυπο R110-R115 αυτές θα πρέπει να στηρίζονται σε ειδικές βάσεις στήριξης ενώ η σύσφιξη τους γίνεται με ειδικές «τιράντες». Μάλιστα για να είναι ασφαλές το όχημα σε περίπτωση σύγκρουσης η βαλβίδα ασφαλείας της δεξαμενής τοποθετείται σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέτει ο κατασκευαστής. Επίσης σύμφωνα με τη νομοθεσία και το R110 - R115, ο σωλήνας καυσίμου θα πρέπει να είναι χωρίς ραφή.

5.  Τέλος γίνεται  η χαρτογράφηση και ρύθμιση του συστήματος (και στο ρελαντί μα και σε πορεία, στο δρόμο)!  
 

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (CNG)