Η περιοχή της πρωτεύουσας εδώ και λίγο καιρό είναι ένα απέραντο εργοτάξιο ενώ οι δρόμοι της παρουσιάζουν πολλές κακοτεχνίες με αποτέλεσμα να δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στο αυτοκίνητο, ενώ αποτελούν πηγή κινδύνου τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους πεζούς.
Τα έργα, που το ένα τελειώνει και το άλλο αρχίζει, και η ελλιπής συντήρηση είναι μερικοί μόνο από τους λόγους που οι δρόμοι της ευρύτερης περιοχής της πρωτεύουσας δίνουν την εντύπωση βομβαρδισμένου τοπίου. Δύο από τις κυριότερες αιτίες για πολλές από τις κακοτεχνίες των δρόμων που προκαλούν την ταλαιπωρία των πολιτών αλλά και υλικές ζημιές είναι η όχι και τόσο σωστή εργασία από τους εργολάβους αλλά και η ασυνεννοησία μεταξύ των διαφόρων υπηρεσιών κοινής ωφέλειας. Δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε να ασφαλτοστρώνεται ένας δρόμος και έπειτα από μερικές μέρες κάποια υπηρεσία να ξεκινάει εκ νέου έργα σε αυτόν. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων δημιούργησε -για την καλύτερη καταγραφή των προβλημάτων και επομένως τη σωστή συντήρηση των δρόμων- μια τετραψήφια γραμμή (1521) για τους πολίτες, στην οποία μπορούν να καταγγέλλουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στους δρόμους. Η γραμμή 1521 λειτουργεί από πέρυσι το Φεβρουάριο και από τις 17/02/2003 μέχρι και τις 30/01/2004 -περίοδος για την οποία αναζητήσαμε τα στοιχεία- είχαν καταγραφεί 13.174 κλήσεις από τις οποίες αφορούσαν: 3.081 αποχέτευση, 2 διαγράμμιση, 95 ελλιπή φωτισμό, 1 επεμβάσεις σε ρέματα, 21 κατάληψη δημόσιων χώρων, 8.503 λακκούβες, 40 λακκούβες-φθαρμένα οδοστρώματα, 68 όχληση από έργα, 2 πινακίδες, 62 στηθαία ασφαλείας, 6 φανάρια, 980 φθαρμένα οδοστρώματα και 313 διάφορα. Όπως είναι λογικό, ο δήμος με τα περισσότερα προβλήματα και κλήσεις (3.630) είναι ο Δήμος Αθηναίων -κάτι λογικό λόγω και μεγάλης έκτασης- με το ποσοστό του να φτάνει στο 27,6%, ενώ ακολουθεί στη δεύτερη θέση ο Δήμος Κηφισιάς με 765 κλήσεις (ποσοστό 5,8%) και στην τρίτη ο δήμος Πειραιά με 564 κλήσεις (ποσοστό 4,3%). Το τηλεφωνικό κέντρο 1521 δέχεται καθημερινά κατά μέσο όρο περίπου 25 τηλεφωνήματα με νέες καταγγελίες, ένα ποσοστό που ανεβαίνει αρκετά στη διάρκεια του χειμώνα, ενώ άλλες 10 περίπου κλήσεις είναι τηλεφωνήματα υπενθύμισης. Οι περιοχές του Δήμου Αθηναίων που έχουν τα περισσότερα προβλήματα στους δρόμους τους είναι αυτές της Κυψέλης, των Εξαρχείων και του Κολωνού.
Οι "προβληματικές" λεωφόροι Εθνική οδός Αθηνών - Λαμίας Λ. Μεσογείων Λ. Μαραθώνος Λ. Πατησίων
Οι δύσκολες περιοχές του Δ. Αθηναίων Κυψέλη Εξάρχεια Κολωνός
Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που οι πολίτες κάλεσαν το 1521 για όχληση αλλά και κατάληψη των δρόμων από έργα.
Οι κρυμμένες ή χαλασμένες πινακίδες δεν είναι από τις συχνότερες καταγγελίες των πολιτών, μιας και στη διάρκεια ενός χρόνου είχαμε μόλις δύο καταγγελίες, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι και στο συγκεκριμένο θέμα δεν υπάρχει πρόβλημα αφού σε μια βόλτα μας εντοπίσαμε πολλές από αυτές.
Τα τηλέφωνα του 1521 παίρνουν "φωτιά" στη διάρκεια των ημερών με δύσκολα καιρικά φαινόμενα.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μοτοσικλετιστές με τις λακκούβες είναι σαφώς περισσότερα από των αυτοκινητιστών μιας και πολλές φορές απειλείται και η ζωή τους.
62 τηλεφωνικές κλήσεις δέχθηκε το 1521 και αφορούσαν τα στηθαία (επειδή απουσίαζαν ή ήταν κατεστραμμένα).
Η εθνική οδός Αθηνών - Λαμίας είναι στη δεύτερη θέση των δρόμων με τις περισσότερες κακοτεχνίες (λακκούβες, φθαρμένο οδόστρωμα).
Κακοτεχνίες & προβλήματα στα αυτοκίνητα...
Η άποψη του υπεύθυνου ενός συνεργείου.
Η καταπόνηση των αμορτισέρ είναι ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα αυτοκίνητα από τις κακοτεχνίες των δρόμων.
Τις επιπτώσεις των κακοτεχνιών στα αυτοκίνητα μάς επισήμανε ο κ. Στράτος Χρυσαφέλης (Κέντρο τεχνικής εξυπηρέτησης Skoda, Δηλαβέρη 13-15 Πειραιάς, τηλ. 210/4108119). Ο κ. Χρυσαφέλης διατηρεί το συνεργείο αυτοκινήτων εδώ και 22 χρόνια και χρόνο με το χρόνο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στα αυτοκίνητα λόγω των πολλών κακοτεχνιών στους δρόμους του λεκανοπεδίου, αντί να μειώνονται, αυξάνονται. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα που δείχνει την καταπόνηση των αυτοκινήτων αφορά τα αμορτισέρ, τα οποία, αν και σύμφωνα με την αντιπροσωπεία πρέπει να αλλάζονται στα 60.000 χλμ., στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ξεπερνούν τα 40.000 χλμ. και χρειάζονται αλλαγή. Εκτός, όμως, από την καταπόνηση των αμορτισέρ, πολύ συχνά είναι τα προβλήματα στο σινεμπλόκ ψαλιδιού, στα ημίμπαρα, στα ζαντολάστιχα, στην ανάρτηση και στην κρεμαγιέρα, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που έχει σπάσει το κάρτερ λαδιού από το πέσιμο σε λακκούβα-τάφρο.