Διαβάστηκε από 3256αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/3/2007
Νέα και σαφώς πιο δυναμική εμφάνιση σχεδιάζει για το επόμενης γενιάς Fiesta η Ford.
Ο διάδοχος του Fiesta απασχολεί αυτήν την περίοδο τους ανθρώπους της Ford.
To σχέδιο για το επόμενο μικρό εξελίσσεται γοργά και οι πληροφορίες μας αναφέρουν,
ότι θα έχει τα χαρακτηριστικά που βλέπετε παρακάτω…
Σε προχωρημένο στάδιο δοκιμών, ακόμη και σε δημόσιους δρόμους, βρίσκεται αυτήν την περίοδο το όχημα που θα αντικαταστήσει το Ford Fiesta. Ακόμη δεν έχει καθοριστεί χρονικά το ντεμπούτο του νέου μοντέλου, κάτι που τοποθετείται περίπου στο 2008, με κάθε επιφύλαξη, και πιθανότατα στην τότε έκθεση Γενεύης.
Νέα σχεδίαση
Νέα και σαφώς πιο δυναμική εμφάνιση σχεδιάζει για το επόμενης γενιάς Fiesta η Ford. Η κατάσταση έχει αλλάξει, η μικρή κατηγορία κατακλύζεται πλέον από πολύ μοντέρνα και δυναμικά σχήματα και, μπορεί το τωρινό Fiesta να "κρατάει γερά", ειδικά μετά την τελευταία ανανέωσή του, όμως σε ένα-δυο χρόνια, το έργο του θα είναι πιο δύσκολο, καθώς επί της ουσίας πρόκειται για ένα μοντέλο του 2002.
Η λογική της Ford στον τομέα αυτό είναι απλή και καταξιωμένη: το νέο πρόσωπο της εταιρείας, μετά την έλευση και του S-Max, βρίσκει επιτυχημένες εφαρμογές σε διάφορα μοντέλα, όπως το Mondeo και το C-Max. Το Fiesta δε θα αποτελέσει εξαίρεση και αναμένεται να έχει ένα ύφος τόσο δυναμικό, όσο αυτό των μεγαλύτερων αδελφών του, όπως προκύπτει και από τη σχετική κατασκοπευτική φωτογραφία που δημοσιεύουμε.
Κοιτώντας το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, εντοπίζουμε μία ακόμη μεγάλη αλλαγή: τα φωτιστικά σώματα έχουν πλέον οριζόντιο προσανατολισμό και όχι κατακόρυφο, όπως στο τωρινό. Γενικά, είναι εμφανής η προσπάθεια της εταιρείας να καταστήσει τη σχεδίαση ένα από τα πιο δυνατά "χαρτιά" του νέου Fiesta.
Δείτε κι αυτό…
Μία "ειδική αποστολή" που συζητείται συχνά στο εξωτερικό σχετικά με το νέο Fiesta, είναι εάν το ευρωπαϊκό μικρό της Ford ή κάποιο όχημα που θα προκύψει από την ίδια πλατφόρμα, θα κάνει το ταξίδι έως και την αγορά της Αμερικής. Διεθνώς, λοιπόν, "ακούγεται", ότι κάτι τέτοιο είναι πιθανό, αλλά όχι για πριν το 2010. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Οι ίδιοι κύκλοι αναφέρουν, ότι ακόμη και η Volvo έχει πάρει "χαρτί και μολύβι" και ψάχνει να δει, εάν αυτή η πλατφόρμα μπορεί στο απώτερο μέλλον να χρησιμεύσει και για ένα δικό της μικρό. Βλέπετε, η κίνηση με το C30 έδειξε να είναι επιτυχημένη (καλλιτεχνικά σίγουρα είναι, να δούμε και εμπορικά) και οι Σουηδοί ίσως "ψηθούν" για κάτι ανάλογο και στο b-segment.
Τότε στα '70s…
… και συγκεκριμένα το 1976, η Ford λάνσαρε το πρώτης γενιάς Fiesta. Είναι μία ακόμη πρόταση για την ευρωπαϊκή αγορά, που ταλανίζεται από ενεργειακή κρίση και τα μικρά, οικονομικά οχήματα βρίσκουν πρόσφορο έδαφος να ευδοκιμήσουν. Πρόκειται για σχέδιο, που συνδέεται άρρηκτα με την επέκταση της Ford στην Ευρώπη και τη δημιουργία και της βασικότατης μονάδας παραγωγής στη Βαλένθια της Ισπανίας. Ο ίδιος ο Χένρι Φορντ ο 2ος είναι επιφορτισμένος με το εργοστάσιο και ως εκ τούτου και με το νέο μικρό, λαμβάνοντας μάλιστα προσωπικά την απόφαση να βαπτίσει "Fiesta" το μικρό που όλοι ήξεραν ως "Μπόμπκατ" στο στάδιο της εξέλιξης. Ακολουθούν ουσιαστικά τέσσερις ακόμη γενιές, που παρουσιάζονται το 1983, 1989, 1996 και στα τέλη του 2001 αντίστοιχα, καθώς και πολλές ανανεώσεις και προσθήκες στην γκάμα σε όλα αυτά τα χρόνια. Η γενιά του 2001 (λανσάρισμα το 2002) ανανεώθηκε πρόσφατα και συνεχίζει με επιτυχία μέχρι σήμερα. Συνολικά έχουν διατεθεί περί τα 12.000.000 "γιορτινά" Ford…
Περάστε στο εσωτερικό
Ανάλογη προσπάθεια θα γίνει και στο εσωτερικό, όπου η σχεδίαση θα είναι πιο νεανική και "ζωντανή" σε σχέση με το τωρινό μοντέλο. Στον τομέα της ποιότητας, η τωρινή γενιά του Fiesta, με τα μαλακά πλαστικά ανώτερου επιπέδου, έχει ανεβάσει αρκετά τον πήχη στη μικρή κλάση, οπότε οι προσδοκίες για την επόμενη γενιά είναι ανάλογα μεγάλες.
Από πλευράς χώρων, οι "επιδόσεις" θα είναι επίσης βελτιωμένες, καθώς οι μέχρι τώρα πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρξει αξιοσέβαστη αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων προς κάθε κατεύθυνση. Σε τεχνικό επίπεδο, η εξέλιξη του Fiesta φέρεται να προχωρά παράλληλα με αυτήν του Mazda 2. Αμφότερα βασίζονται σε μια πλατφόρμα με τον κωδικό "B2xx" και θα μοιράζονται αρκετά μηχανικά τμήματα. Από πλευράς κινητήρων, οι επιλογές βενζίνης θα είναι τρεις, με πιθανότερες αυτές των 1,25, 1,4 και 1,6 λίτρων, χωρίς να ξεκαθαρίζεται εάν η τελευταία θα είναι κάποια Ti-VCT με 115 ή και περισσότερους ίππους. Στην κορυφή, πάντως, θα τοποθετηθεί εκ νέου μια έκδοση ST, με νέα όμως φιλοσοφία: λιγότερα κυβικά (πιθανότατα 1.600), με turbo και ισχύ περί τους 170 ίππους (δίλιτρο, ατμοσφαιρικό, με 150 ίππους είναι το ομώνυμο τωρινό ST).
Σε ό,τι αφορά στη συνέχεια του πρότζεκτ Fiesta, να αναφέρουμε ότι το Fusion, το οικογενειακό "alter ego" του μικρού Ford, θα έχει διάδοχο (ίσως B-Max), καθώς το κίνημα των μικρών με πολυχρηστικές προεκτάσεις έχει βρει πολλούς υποστηρικτές (βλέπε και νέα δείγματα όπως Skoda Roomster, Nissan Note κ.λ.π., στο πλευρό των παλαιότερων Opel Meriva, Fiat Idea κ.λ.π.).