Grande Punto Abarth και Grande Punto Abarth esseesse
Θρυλική συμμετοχή
Διαβάστηκε από 2630αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/10/2007
Το Grande Punto Abarth έχει δεχθεί βελτιώσεις στην ανάρτηση και στα φρένα, έτσι ώστε να προάγει ένα σπορτίφ προφίλ οδηγικά.
Με τη συμμετοχή του αγωνιστικού τμήματος της Fiat, της Abarth, το Grande Punto αποκτά τις δύο δυνατότερες και σπορτίφ εκδόσεις του. Την Abarth και την Αbarth esseesse, με 155 και 180 ίππους αντίστοιχα.
Οι αισθητικές διαφορές του Abarth με τα "ταπεινά" Grande Punto τονίζουν το σπορτίφ χαρακτήρα του και αυτό αποτελεί ένα βασικό όπλο του απέναντι στον ανταγωνισμό.
Όχι μόνο GT αλλά και Abarth
Το όνομα "Abarth" είναι συνδεδεμένο με την ένδοξη ιστορία της Fiat στους αγώνες, αλλά και με τα ιστορικά σπορ μοντέλα της, όπως για παράδειγμα το Αutobianchi Α112 Αbarth. Η Abarth επιστρέφει μετά τη δεκαετία του '80, βάζοντας τη δική της υπογραφή σε ένα μοντέλο μεγάλης σημασίας για την ίδια τη Fiat, αφού με εκείνο επανατοποθετείται στην κατηγορία των μικρών GT. Μετά το Fiat Punto GT, λοιπόν, η Fiat πάλι από 1,4 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, στοχεύει να προσελκύσει το πάντα "ανήσυχο" νεανικό κοινό.
Η αισθητική έχει το ρόλο της…
Το Grande Punto στην έκδοση Abarth ξεχωρίζει "με το καλημέρα" από τα κοινά Grande Punto. Tα φιμέ φανάρια εμπρός και πίσω, ο νέος εμπρόσθιος προφυλακτήρας με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, ο διαχύτης στο πίσω μέρος, η διπλή απόληξη της εξάτμισης, τα 4 εμβλήματα της Abarth εμπρός/πίσω και πλευρικά του αμαξώματος, τα κόκκινα-λευκά αυτοκόλλητα στα μαρσπιέ και οι 17 ιντσών ζάντες είναι τα στοιχεία εκείνα που δεν αφήνουν περιθώρια συσχετισμού με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Grande Punto.
Οδική συμπεριφορά
Το Grande Punto Abarth έχει δεχθεί βελτιώσεις στην ανάρτηση και στα φρένα, έτσι ώστε να προάγει ένα σπορτίφ προφίλ οδηγικά. Τα εμπρός ελατήρια είναι κατά 20% πιο σφιχτά από το απλό Gr. Punto Τ-Jet των 120 ίππων, ενώ εφοδιάζεται και με μεγαλύτερες αντιστρεπτικές. Τα φρένα αποτελούνται από δισκόφρενα της Brembo σε όλους τους τροχούς (αεριζόμενα τα εμπρός), ενώ, τέλος, ένας διακόπτης που αναγράφει "Power Boost" αναλαμβάνει να αυξήσει το overboost του κινητήρα στα 1,3 bar, δίδοντας 230 Nm στις 3.000 σ.α.λ., ενώ παράλληλα βελτιώνει την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Οδηγικά, το Abarth εμφανίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης, παρά το σπορ χαρακτήρα του, ενώ το ESP που δεν απενεργοποιείται, θα διορθώσει την υποστροφή στο όριο.
esseesse
H κορυφαία έκδοση του Grande Punto Abarth έχει ισχύ 180 ίππων και προκύπτει από τη βελτίωση του Abarth των 155 ίππων από την Abarth. Αυτό σημαίνει ότι ο αγοραστής του Abarth, μετά από 1 χρόνο και 20.000 χλμ., μπορεί να κάνει την αναβάθμιση σε esseesse, με κόστος από 4.800 έως 5.800 ευρώ. Το κιτ είναι πλήρες, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων νέα τουρμπίνα Garett με πίεση υπερπλήρωσης 1,6 bar, πιο δυνατά φρένα, πιο σφιχτή ανάρτηση και χαμήλωμα αμαξώματος άλλα 20 χλστ. από το απλό Abarth. Αισθητικά, το esseesse ξεχωρίζει από τις 18 ιντσών ζάντες της Ο.Ζ., την καρό κοκκινόασπρη σημαία στην οροφή και τα αυτοκόλλητα "esseesse" στους καθρέφτες. Οδηγικά, το esseesse είναι περισσότερο σπορτίφ, εμφανίζοντας μικρότερες κλίσεις σε στροφές και πιο "αγωνιστική" αίσθηση και ήχο…
Κινητήρας
Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων Τ-Jet έχει δεχθεί βελτιώσεις, με την απόδοσή του να ανέρχεται στους 155 ίππους. Η λειτουργία του είναι γραμμική και παρουσιάζει καλή ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, ενώ δείχνει να μην υπολείπεται σε δύναμη και όταν οι στροφές είναι ψηλά. Ο υπερτροφοδότης μεταβλητής γεωμετρίας είναι της IHI, ενώ στην περίπτωση του κιτ esseesse εκείνος δίνει τη θέση του σε έναν υπερτροφοδότη της Garrett, με μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 1,6 bar και απόδοση 180 ίππων, ο οποίος εντυπωσιάζει τόσο με τη λειτουργία του (ήχος, τράβηγμα), όσο και με τις επιδόσεις του.
Στο εσωτερικό, τα νέα μπάκετ καθίσματα, σε συνδυασμό με τις δερμάτινες επενδύσεις του τιμονιού-χειροφρένου-επιλογέα, αλλά και το άσπρο ή μαύρο πλαστικό στην κεντρική κονσόλα, διαφοροποιούν το Abarth από τα υπόλοιπα Gr. Punto.