Αλλαγή στην αδειοδότηση των ταξί
(9/6/2011)
Αλλαγές στο καθεστώς αδειοδότησης και λειτουργίας των ταξί προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα που προωθεί το υπουργείο Υποδομών, αφού οι νέες άδειες θα εκδίδονται με μαθηματικό τύπο. Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο εταιρειών στο χώρο και δημιουργούνται νέες κατηγορίες, ενώ καταργούνται οι περιορισμοί για την έκδοση άδειας οδήγησης.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το Προεδρικό Διάταγμα αίρει κάθε περιορισμό για την απόκτηση άδεια ταξί. Πλέον θα μπορούν να τις αγοράσουν φυσικά πρόσωπα αλλά και εταιρείες οποιασδήποτε μορφής Αίρονται και οι περιορισμοί ως προς τις νομικές μορφές εκμετάλλευσης αδειών ταξί.Σύμφωνα με το Υπουργείο, θα ληφθούν μέτρα για την αποφυγή δημιουργίας μονοπωλίων ή ολιγοπωλίων και θα υπάρχει πρόβλεψη ώστε ανά έδρα να μην ξεπερνιέται ένα συγκεκριμένο ποσοστό αδειών που θα κατέχει ένας και μόνον ιδιοκτήτης (5% του συνολικού αριθμού στην Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, 10% αλλού).
Μέχρι σήμερα, αυτό που ίσχυε ήταν ότι άδειες ταξί μπορούσαν να αγοράζουν μόνο φυσικά πρόσωπα - κάτοχοι άδειας οδηγού ταξί. Ένα φυσικό πρόσωπο μπορούσε να έχει έως δύο άδειες, ενώ μπορούσαν να συσταθούν μόνον ιδιότυπες εταιρείες ιδιοκτητών ταξί.
Επιπλέον, προβλέπονται κοινωνικά κριτήρια για τους δικαιούχους νέων αδειών, όπως μοριοδότηση σε πολύτεκνους, μακροχρόνια ανέργους, ανάπηρους 67% και άνω.
Τέλος, μεταξύ άλλων προβλέπεται:
Όσον αφορά στην έκδοση άδειας οδηγού, καταργούνται όλα τα επαγγελματικά ασυμβίβαστα και αίρεται ο γεωγραφικός περιορισμός της άδειας, ενώ θα απαιτείται επαρκής γνώση της ελληνικής γλώσσας και απολυτήριο Γυμνασίου ή ισοτίμου της αλλοδαπής.
Για τη μέθοδο μεταβίβασης των αδειών, πέρα από τη συμβολαιογραφική πράξη που ισχύει σήμερα θα μπορεί να γίνεται και μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας.
Εισάγεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης 7θέσεων και 9θέσεων οχημάτων και η δυνατότητα χρησιμοποίησης όλων των συστημάτων επικοινωνίας (ραδιοδίκτυα, κινητά τηλέφωνα, TETRA, internet κ.λπ.) για την επικοινωνία του επιβάτη με τις εταιρείες ταξί.
Εκσυγχρονίζεται ο κανονισμός λειτουργίας, που ισχύει από το 1987 και τα διοικητικά πρόστιμα για τις παραβάσεις οδηγών και ιδιοκτητών.
Τέλος, προωθείται η δημιουργία νέων κατηγοριών οχημάτων δημόσιας χρήσης, με διαφορετικό χρώμα από τα ταξί, θέσεις κ.λπ, λιγότερα διακριτικά και μεγαλύτερη ευελιξία στην επιλογή οχήματος. Τα κίτρινα ταξί θα μπορούν να μεταπηδούν σε αυτή την κατηγορία. Η κατηγορία αυτή, μόνον κατόπιν συνεννόησης θα έχει διαφορετικό κόμιστρο.