"Επανάσταση" θα φέρει στη μικρομεσαία κατηγορία το Focus με κινητήρα 1,0 λίτρου.
Ποιος μπορεί να έχει πρόβλημα με 1.000 κ.εκ σε ένα Focus; Εκτός από το ελληνικό δημόσιο, κανείς άλλος, γιατί η Ford σκοπεύει να μας γλιτώσει από πολλούς φόρους.
(13/9/2011)
Τα 1.200 κυβικά είναι πολλά. Δεν είναι τυπογραφικό λάθος, τα 1.200 είναι πολλά όταν η Ford φέρνει το νέο μοτέρ που θα καταργήσει οτιδήποτε μέχρι τώρα «έπαιζε» στα 100-120 άλογα. Και είναι μόλις 1.000 κ.εκ. Τέλη κυκλοφορίας; Τέλη ταξινόμησης; Ασφάλιστρα; Έκτακτες εισφορές; Με 1.000 κυβικά δεν φοβάσαι τίποτα. Ή όχι;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Μικρομεσαίο με 1.000 κυβικά έχουμε ξαναδεί. Τη θυμάται κανείς τη δεκαετία του 80; Καμία σχέση. Απολύτως. Ή όχι; Το μόνο που παραμένει το ίδιο από τότε στην Ελλάδα είναι το τέλος ταξινόμησης. Για τον ίδιο λόγο που αγοράζαμε χιλιάρια το 80 θα τα αγοράζουμε και τώρα. Λιγότερος φόρος.Και όχι μόνο στο τέλος ταξινόμησης και άρα στην τιμή. Λιγότερα τέλη κυκλοφορίας, αφού το νέο Focus θα έχει πολύ λίγους ρύπους κα σημαίνει πως δε θα πέσει πολύ μακριά από τα 100 ευρώ. Και επειδή λιγότεροι ρύποι σημαίνει λιγότερο καύσιμο, η κατανάλωση θα είναι και αυτή μικρή, που σημαίνει λιγότερη βενζίνη και άρα λιγότερος ειδικός φόρος κατανάλωσης.
Με 1.000 κυβικά κάτω από το καπό δε φοβάσαι κανένα νέο μέτρο. Μέχρι να φτάσει η έκτακτη εισφορά στους κινητήρες ενός λίτρου θα έχει παγώσει η κόλαση. Και τα ασφάλιστρα, πάντα με τόσο μικρό κινητήρα ο τρόπος υπολογισμού τους θα δίνει μικρότερη τιμή.
Τι κι αν γύρω από το νέο μοτέρ θα υπάρχει ένα ολόκληρο Focus. Ένα ολόκληρο μικρομεσαίο αυτοκίνητο με όλα τα πλεονεκτήματα ενός μίνι από πλευράς φορολογίας, κατανάλωσης και κόστους χρήσης. Τα μειονεκτήματα όμως;
Θα υπήρχε μειονέκτημα αν το Focus με το 1000άρι μοτέρ είχε 60 ίππους. Όμως θα έχει 100 και 120. Ο τελευταίος αριθμός είναι 120, για να μη νομίζετε πως είναι λάθος. Ουσιαστικά θα στείλει στο χρονοντούλαπο ότι κινητήρα, ατμοσφαιρικό ή τούρμπο, έχει ο ανταγωνισμός σε αυτές τις ιπποδυνάμεις. Και με ροπή 170Nm, όσο δηλαδή ένας καλός 1.800άρης ατμοσφαιρικός, μην ξεκινήσει κανείς συζήτηση για προσπεράσματα, αιρκοντίσιον, φορτώματα και ταξίδι στο χωριό. 120 άλογα και 170Νm δεν είχαν ούτε οι Mercedes της περασμένης δεκαετίας, και ζύγιζαν περισσότερο από το Focus.
Τι λέτε λοιπόν; Ποιος μπορεί να έχει πρόβλημα εκτός από το ελληνικό φορομπηχτικό δημόσιο; Εσείς βλέπετε τίποτε άλλο πίσω από την κίνηση της Ford εκτός από το δικό σας συμφέρον και περισσότερα λεφτά στην τσέπη; Ή ακόμη προβληματίζεστε γιατί τα τεχνικά χαρακτηριστικά τα μετράτε ακόμη με ατμοσφαιρικούς όρους της περασμένης δεκαετίας; Λοιπόν;
Εντάξει ρε παιδιά, ηρεμήστε λίγο. Με την λογική κάποιων, θα πρέπει να καταργήσουμε τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα και να κυκλοφορούμε με πατίνια....στην τελική όποιος δεν έχει λεφτά και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα έξοδα (τωρινά και μελλοντικά), ας πάρει ένα απλό αυτοκινητάκι με 75-80 άλογα να είναι ήσυχος. Εγώ δεν πρόκειται να πάρω ποτέ τέτοιο γιατί δεν αισθάνομαι καμία ασφάλεια όταν πατάω γκάζι και είναι κλούβιο. Η φορολογία δεν με απασχολεί γιατί δεν έχω τίποτα άλλο στο όνομά μου (κι ούτε σκοπεύω να αγοράσω), επομένως ότι και να γίνει το καλύπτω. Τώρα αν κάνει κάνα αστείο και συσχετίσει τα τέλη (και) με τους ίππους (που δεν το πιστεύω), την άλλη μέρα το ανταλλάσσω όσο όσο με ένα μικρότερο και τέλος.
Τα άλογα και η ροπή δεν έχουν σημασία, σημασία έχει πότε τα βγάζουν τα 1.000 κυβικά και σε τι εύρος. Και δυστυχώς λόγω κυβικών θα βγαίνουν πολύ χαμηλά και για όχι για πάνω από 1.500 με 2.000 στροφές εύρος. Με δεδομένο το βάρος που θα είναι γύρω στα 1.400 κιλά, αμφιβάλω αν τα οφέλη θα είναι πολλά σε συγκριση με ένα 1600άρι ή και 1400άρι-ατμοσφαιρικά -ακόμη. Το μόνο + δλδ θα είναι το κόστος κι αυτό σε τέλη γιατί η κατανάλωση, πάλι λόγω βάρους, θα είναι ανεβασμένη, άλωστε είναι γνωστό ότι σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση απέχει από τα εργοστασιακά νούμερα. Για κάποιον που δε θέλει να έχει καθόλου απαιτήσεις, απλά και μόνο να κινείται αξιοπρεπώς και με ασφάλεια θα είναι αρκετό.
Στους φίλους που λένε ότι ίσως στο μέλλον φορολογήσουν τους ίππους, αν γίνει αυτό, θα αγοράζουμε αυτοκίνητα με χαμηλή ιπποδύναμη και μετά θα τα βελτιώνουμε να την αυξάνουμε. Δεν νομίζω ποτέ να τα περνάνε από δυναμόμετρο για να ελέγχουν την πραγματική ιπποδύναμη. Αλλά και αυτό αν γίνει, θα τα ρυθμίζουμε σε χαμηλή ιπποδύναμη, όταν είναι να περάσουν από έλεγχο και μετά θα την αυξάνουμε. Πάντα θα βρίσκουμε έναν τρόπο να τους ξεγελάμε, τέτοιοι που είναι.
Από τη στιγμή που ζουμε στην Ελλάδα όλα τα περιμένει κανείς. Το πλεον απλούστατο είναι να έκδοθεί ένας νόμος συμφωνα με τον οποίο να υπολογίζονται τεκμήρια, τέλη κυκλοφορίας ,τελη ταξινόμησης κλπ όχι με βάση τα κ.ε. αλλά την ιπποδύναμη. Μη ξεχνάμε πως ανέκαθεν η βασική πηγη είσπραξης φόρων ήταν και ειναι τα ακινητα και τα αυτοκίνητα. Αυριο πχ θα σου πει το Κράτος ότι για τους πρώτους 100 ίππους θα πληρώνεις ( έκτακτη έισφορά, τέλη κυκλοφορίας βαλε ό,τι θες) 1 ευρώ ανά ιππο. Από τους 101 ίππους ως τους 200 2 ευρω ανά ίππο και πάει λέγοντας. Έπίσης θα σου υπολογίσει το τεκμήριο διαβίωσης με βάση τους ίππους πχ. 10 ευρώ ο ιππος 10.000 ευρω οι 100 ίπποι. Επομένως ας μη χαιρόμαστε και ας ειμαστε επιφυλακτικοί
πολύ καλό ακούγεται!! 1000cc, 120 αλογα ή και 100 δεν με χαλάει και πολύ καλή ροπή. Στην τιμή να δούμε τι θα γίνει μήπως αυτή παραμείνει στα 1800cc και βαλε;; Όσον αφορά το θέμα φορολογίας, με τον ομάμα που έχουμε στον σβέρκο μας δεν θα μου έκανε εντύπωση για κανά 0,5 ή 1 ευρώ ανα 1cc. Και τσουπ το χιλιάρικο στα 1000cc!! Ελπίζω να μην διαβάζει την σελίδα και ο ομάμα και πάρει καμιά ιδέα!! Όσον αφορά το αμάξι, δεν νομίζω κανένας λογικός άνθρωπος να απαιτεί από ένα τέτοιο μοτέρ να έχει τέρμα το a/c, να ταξιδεύει με 170, να έχει 5 άτομα, να κουβαλά όλη την προίκα και να ανεβαίνει στο χωριό!! Εγώ πάντος δίνω θετική ψήφο...
Έτσι όπως τα λέτε, καλά ακούγονται. Περιμένουμε και τις δοκιμές στον δρόμο και αν είναι ικανοποιητικά τα συμπεράσματα, γιατί όχι.....αν και εξακολουθώ να μην εμπιστεύομαι μικρούς turbo κινητήρες...
Το ελληνικό δημόσιο έχει αποδείξει στο παρελθον πόσο μεγάλη φαντασία διαθέτει όταν θελει να εισπράξει. Τρεξτε ολοι να πάρετε turbo και όταν σε μια νύχτα σταματήσει να φορολογεί τα κυβικα και φορολογει την ιπποδύναμη ελάτε να τα ξαναπούμε...
Πραγματικα γελαω παρα πολυ με ολα αυτα που βλεπω και διαβαζω.Τελικα μας περνανε για πολυ χαπατα οι εταιρειες γενικα οι περισσοτερες.Προβλημα σαφως και θα εχουμε εμεις οι χρηστες,κανεις αλλος.Δηλαδη τα τελη και καυσιμα που θα γλιτωσω,με ειδικη χρηση αυτο,καποια στιγμη θα τα δωσω σε ανταλλακτικα και επισκευες.Χωρια που σε βαθος χρονου απαξιωνεται η περιουσια που πληρωσα σε σχεση με κατι αλλο και ας μην εχει την ιδια υποτιθεμενη μαγικη τεχνολογια.Οποτε τι κανω.Ολα ειναι θεμα σκεψης και μελετης.Απο αλλου κερδιζεις,απο αλλου χανεις,φτανει το χασιμο να ειναι το λιγοτερο δυνατο.
Η τιμή του Focus 1,0 Ecoboost θα κινηθεί σε πιο λογικά επίπεδα πιστεύω από το 1,6. Αν κοστίζει 13-15.000 ευρώ περίπου όσο το Seat Leon 1,2 TSI που είναι και αυτό ένα αξιόλογο αυτοκίνητο, τότε θα τα πάει καλά. Οι πωλήσεις του 1,6 Ecoboost είναι λίγο μειωμένες, αν όμως με το 1.000άρη πέσει η τιμή και γίνει πιο προσιτό το αυτοκίνητο, τότε θα το προτιμήσουν αρκετοί.
Πολύ καλή η κίνηση της Ford να εφοδιάσει το Focus με τον κινητήρα 1,0 Ecoboost όπως πολύ καλή ήταν και η κίνηση του ομίλου VW να εφοδιάσει τα μοντέλα των Audi, Seat, Skoda και VW με τον 1,2 TSI. Δε με προβληματίζει καθόλου, έτσι το Focus θα είναι και πιο οικονομικό σε κατανάλωση και θα έχει καλές επιδόσεις και πάλι. Μπράβο στη Ford!
ΩΡΑΙΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΟΣΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΠΑΝ ΣΠΑΕΙ?ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ....ΠΙΣΤΕΥΩ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΑ ΤΑ ΟΡΙΑ!
Συμφωνώ με τον αρθρογράφο, θα γουστάρω τρελά, αν δούμε και σπέσιαλ τιμούλα θα μιλάμε για πιτσούλα...Αν σκεφτεί κανείς πόσος κόσμος αγόρασε το ψόφιο 1400άρι της περασμένης γενιάς, γιατί να μην αγοράσει το πιο δυνατό και σύγχρονο 1000άρι; Δυστυχώς οι εταιρείες όμως ρίχνουν τα κυβικά - όχι τις τιμές. Μέχρι και η Skoda (δεν την υποτιμώ - αντιθέτως) κοιτάξτε πόσο πουλάει τα 1200άρια Octavia...
Ως είδηση ακούγεται πάρα πολύ καλή. Νομίζω ότι τα τεστ οδήγησης από τους δημοσιογράφους θα μας δώσουν την απάντηση αν τα όσα θεωρητικά ακούγονται τόσο καλά (χαμηλός κυβισμός με υψηλή ιπποδύναμη και ροπή) έχουν το ανάλογα καλό αποτέλεσμα και στην πράξη. Δηλαδή την καθημερινή οδήγηση. Για την τιμή κάποια ενημέρωση ή εκτίμηση υπάρχει;
Aν είναι έτσι, θα είναι ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο.
μπααα ετσι νομιζεις εσυ... το δημοσιο ποτε δε χανει θα βαλει φορο και στο citroen visa και στο subaru vivio μην ανησυχεις
Καλη περιπτωση ακουγεται, μενει μονο να δοκιμαστει. Η υπερτροφοδοτιση ενος μοτερ ομως δεν αποτελει εξελιξη, δεν αποτελει κατι καινουργιο. Η εξελιξη των ατμοσφερικων ομως αποτελει. Καθως επισης και η εξελιξη ηλεκτροκινητηρων. Ως γνωστων, οσο περισσοτερα μερη εχει ενας κινητηρας τοσο χανει απο αξιοπιστια. Ειναι γεγονος, ειναι λογικη, ειναι πραγματικοτητα.