Δοκιμάζουμε το Opel Astra 1,6 Turbo AT6
Διαβάστηκε από 11608 αναγνώστες
|
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/10/2011 |
Ο συνδυασμός του 1,6 Turbo των 180 ίππων του Astra με το αυτόματο-σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενισχύει τον άνετο και ξεκούραστο χαρακτήρα του μικρομεσαίου μοντέλου της Opel.
Για αυτούς που αναζητούν περισσότερη άνεση κατά την οδήγηση του Astra, η Opel προσφέρει, ειδικά για τους κινητήρες 1,4 turbo (140 PS), 1,6 (115 PS) και 1,6 turbo (180 PS), το νεότερο αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής 6 σχέσεων. Σε σχέση με τις εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο, η επιλογή του αυτόματου αυτού κιβωτίου θα κοστίσει στον αγοραστή επιπλέον 1.050 ευρώ, μια τιμή που δεν κρίνεται ιδιαίτερα αυξημένη σε σχέση με ό,τι συμβαίνει συνήθως στην αγορά. Στην περίπτωση δε της κορυφαίας έκδοσης με τον 1,6 turbo των 180 ίππων της δοκιμής μας, η τιμή της αρχικής αυτόματης επιλογής έχει οριστεί στα 23.200 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό, και σίγουρα, δεν είναι από τις ακριβότερες στην κατηγορία.
Συνδυασμός για ταξίδια
Σε συνδυασμό με τον κορυφαίο βενζινοκινητήρα στη γκάμα του Astra, το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων καταφέρνει να παρουσιάσει μια αρκετά πολιτισμένη λειτουργία και ικανοποιεί περισσότερο αυτούς που προτιμούν ένα «γεμάτο» μοτέρ για την άνετη μετακίνησή τους στα ταξίδια και λιγότερο, εκείνους που αναζητούν σπορ οδηγικές συγκινήσεις. Είναι χαρακτηριστική άλλωστε, η επιλογή για μακριές σχέσεις στην αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου, με στόχο τη διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα των στροφών του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Από την άλλη, για αυτούς που θέλουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, υπάρχει και επιλογή για χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων (από τον επιλογέα στην κονσόλα και χωρίς paddles στο τιμόνι), με την όλη διαδικασία να γίνεται σχετικά γρήγορα και με μικρή υστέρηση απόκρισης κατά τις αλλαγές.
Άνετο και σταθερό στο δρόμο
Με τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του συνδυασμού κιβωτίου-κινητήρα συνάδει και το στήσιμο του κορυφαίου αυτόματου Astra. Υπάρχει λοιπόν, η ισορροπία εκείνη μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς που επιτρέπει στον οδηγό, από τη μία, να αισθάνεται ασφαλής σε κάθε είδους διαδρομή και από την άλλη να μην ενοχλείται με την παραμικρή ανωμαλία του οδοστρώματος. Στάνταρ είναι επίσης η ρυθμιζόμενη ανάρτηση FlexRide, με επιλογές Sport («σφίγγει» ελαφρά το τιμόνι και τα αμορτισέρ, αλλάζει την απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού) και Tour (πιο «μαλακές» ρυθμίσεις), εκτός της Normal. Σε συνθήκες πίεσης, το Astra εμφανίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και περιορισμένη υποστροφή, ενώ το τιμόνι έχει καλή αίσθηση στην επιλογή Sport του FlexRide.
Εσωτερικό-Χώροι
Χωρίς αλλαγές σε σχέση με τα υπόλοιπα Astra, παρουσιάζεται το εσωτερικό της αυτόματης έκδοσης του μοντέλου της Opel. Έτσι, το ταμπλό κερδίζει τις εντυπώσεις με την πολύ σύγχρονη και μοντέρνα του σχεδίαση, ενώ και ποιοτικά ικανοποιεί, ειδικά στις επιφάνειες εκείνες που επενδύονται με παχύ, αφρώδες υλικό. Από πλευράς χώρων, το Astra είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικους επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ του να έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 370 λίτρων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* |
|
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.598 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες |
4/16 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
180/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
230/2.200 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
9 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
211 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
7,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) |
169 |
Βάρος (κιλά) |
1.373 |
*Εργοστασιακές τιμές |
|
|
|
Εξοπλισμός |
|
ESP |
• |
Πλαίσιο FlexRide |
• |
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού |
•/• |
Αερόσακοι πλευρικοί/οροφής |
•/• |
Ηλ. Παράθυρα |
• |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες |
• |
Ηλεκτρονικός κλιματισμός |
• |
Ηχοσύστημα |
• |
Cruise Control |
• |
Ζάντες αλουμινίου |
• |
Τιμή (ευρώ) |
23.200 |
Τιμή με απόσυρση (ευρώ) |
21.770 |
l: στάνταρ, m: προαιρετικός, -: δε διατίθεται |
|