ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Είναι Mύθος
21 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Είναι Mύθος

7.594 Επισκέψεις στο άρθρο (30/9/2011)

V8 κινητήρας με διπλό τούρμπο, 560 κολασμένοι ίπποι και 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δλ. Όχι, δεν πρόκειται για ένα νέο διθέσιο supercar, αλλά για το απόλυτο σπορ σεντάν.

Με μια ματιά- Υπερσεντάν με πίσω κίνηση

Οι αεραγωγοί –μαμούθ στο μπροστινό μέρος είναι ψαρωτικοί και «ταΐζουν» με φρέσκο αέρα το τέρας των 560 ίππων.

Οι αεραγωγοί –μαμούθ στο μπροστινό μέρος είναι ψαρωτικοί και «ταΐζουν» με φρέσκο αέρα το τέρας των 560 ίππων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

- V8 με διπλό τούρμπο, 560 ίπποι, 680 Nm ροπή
- 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δλ.
- Στα τέλη του έτους στην Ελλάδα

Μπορεί ένα… αθώο φαινομενικά σεντάν με μήκος 4,91 μ. να κρύβει μέσα του ένα πραγματικό σατανά; Σαφέστατα, αν κρίνουμε από την εξωφρενική νέα BMW M5 των 560 ίππων, που με το καλημέρα χρίζεται ως η ισχυρότερη και γρηγορότερη των τεσσάρων γενεών που προηγήθηκαν και που χαρακτηρίζονταν από το γράμμα E στον κωδικό τους. Η νέα ονομάστηκε F10 και το γεγονός αυτό φυσικά, λίγη σημασία έχει σε αντίθεση με το ότι, η νέα M5 είναι η πρώτη με κινητήρα τούρμπο. Και διπλό μάλιστα! Προφανώς οι μέρες των ατμοσφαιρικών, high-revving κινητήρων που ούρλιαζαν κοντά στις 8.500 σ.α.λ. είναι παρελθόν. Το μάθαμε στις Χ5/Χ6 Μ, στην Σειρά 1 Μ Coupe, θα το δούμε μάλλον και στην επόμενη Μ3.Σε κάθε περίπτωση η νέα M5, που στην Ελλάδα αναμένεται στο τέλος του έτους, παραμένει η σιδερένια γροθιά με το βελούδινο γάντι, το καμουφλαρισμένο με στολή σεντάν supercar, ο χαρισματικός ταχυδακτυλουργός που είναι σε θέση να εκτελεί με ακρίβεια πολλά πράγματα ταυτόχρονα και το κυριότερο τα καταφέρνει σε όλα περίφημα. Έτσι, τη μια στιγμή μπορεί να είναι η κλασική τετράθυρη, πολυτελής λιμουζίνα, μετά, ένα τυπικό οικογενειακό αυτοκίνητο και αργότερα ένα σπορ όχημα που μπορεί να κοντράρει σε επιδόσεις και οδηγική απόλαυση οποιοδήποτε supercar βρεθεί στο δρόμο του.

Δυναμικά διακριτική
Η νέα Μ5 σοκάρει, αλλά όχι τόσο με την εμφάνισή της. Αυτή παραμένει όπως πάντα στα όρια της διακριτικότητας και δύσκολα δίνεις προσοχή από μακριά στο σεντάν αμάξωμα. Σαφώς και πρέπει να τη χαζέψεις από κοντά για να μπεις στο νόημα. Να δεις τις 19ρες ζάντες, τα θηριώδη ελαστικά (265/40 μπροστά και 295/35 πίσω), τους αεροδυναμικούς καθρέφτες, του αεραγωγούς-μαμούθ, τις δύο διπλές εξατμίσεις, τα μαρσπιέ, τα πρησμένα φτερά, την αεροτομή στο πίσω καπό και φυσικά τις α-λα M3 γρίλιες στο πλάι. Πάντως, παρά τη διακριτικότητα που εξασφαλίζει το τετράθυρο αμάξωμα, δεν υπάρχει περίπτωση να μην αναγνωρίσεις τη Μ5, το κυριότερο όμως στοιχείο της κρύβεται κάτω από το μπροστινό καπό που είναι κατασκευασμένο, όπως και πολλά άλλα μέρη του αμαξώματος και της ανάρτησης, από αλουμίνιο. Μιλάμε φυσικά για τον V8 των 4,4 λτ. των 560 ίππων.

Κινητήρας-Επιδόσεις: Σοκ και δέος
Για τις προδιαγραφές του 4,4 λτ. V8 με τα δύο τούρμπο στριμωγμένα ανάμεσα στις πλευρές του (ναι, ναι, τον ξέρουμε από τις Χ5/Χ6 Μ, αλλά εδώ έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο για να αποδίδει 127 ίππους στο λίτρο) θα μπορούσαν να γραφούν σελίδες ολόκληρες. Ξεχωρίζοντας τα πιο ουσιαστικά, όπως είναι ο άμεσος ψεκασμός, οι 4 εκκεντροφόροι, το διπλό VANOS, το σύστημα Valvetronic που καταργεί τις πεταλούδες, οι 32 βαλβίδες και το εξελιγμένο σύστημα εξαγωγής, αφήνεις τους αριθμούς να μιλήσουν μόνοι τους: 560 ίπποι στις 6.000-7.000 σ.α.λ. και 680 Nm ροπής στις 1.500-5.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα ημιαυτόματο σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Drivelogic με 7 σχέσεις, που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι εκρηκτικές επιδόσεις που εξασφαλίζουν τα μόλις 3,3 κιλά/ίππο είναι: 4,4 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, 13,0 δλ. για τα 0-200 χλμ./ώρα, 21,9 δλ. για τα 0-1000 μ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα χωρίς το «Μ DriverΆs Package». Mε αυτό φτάνει τα 302 χλμ./ώρα. Το καλό είναι πως το θηρίο που ακούει στον κωδικό M5 εξευγενίζεται πλέον με start&stop, καθώς και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας της γνωστής φιλοσοφίας Efficient Dynamics.

Εσωτερικό: Ποιοτικό και σπορ
Στο εσωτερικό, είναι έκδηλη η πολυτέλεια, η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και το εξαιρετικό φινίρισμα, με όλα αυτά τα στοιχεία γαρνιρισμένα από σπορτίφ πινελιές, όπως είναι οι ειδικές ραφές στα δέρματα και το αλουμινένιο footrest. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι μυθικός, αλλά την παράσταση κλέβουν τα μπάκετ καθίσματα, τα 330 τελική στο κοντέρ και οι πολυάριθμοι διακόπτες, γύρω από τον επιλογέα του κιβωτίου για 3 ρυθμίσεις στην ανάρτηση, στην απόκριση του γκαζιού, στην παρεμβατικότητα του ESP και στην ταχύτητα αλλαγών του κιβωτίου, για να κόβεις και να ράβεις τη M5 στα κυριολεκτικά στα μέτρα σου! Αυτή τη φορά στο τιμόνι υπάρχουν 2 κουμπιά M-Drivers για να υπάρχει πρόσβαση σε προεπιλεγμένες ρυθμίσεις και σεταρίσματα. Φυσικά υπάρχει και το iDrive με τον χαρακτηριστικό πιεζοπεριστροφικό διακόπτη. Φυσικά χώροι παραμένουν υπεραρκετοί για 5 ενήλικες, όπως και στις… ταπεινές «πεντάρες». Ο χώρος αποσκευών πάντα στα 520 λτ.

Στο δρόμο και στην πίστα – Έκρηξη αδρεναλίνης…
Φέρνεις στη ζωή τον κινητήρα και τότε η συμφωνική ορχήστρα του Μονάχου αρχίζει να παίζει σε V μείζονα παράγοντας μια χαμηλής έντασης βοή, αρχικά, που μεταπλάθεται σε βροντές και σκασίματα στις αλλαγές κοντά στον κόφτη έχοντας όλες τις ρυθμίσεις στο Sport+. Τραβάς το «αυτί», ή κινείς τον επιλογέα του M-DCT, πατάς λίγο γκάζι και ψαρώνεις. Ακαριαία απόκριση, καλύτερη και από το παλιό ατμοσφαιρικό V10 και ω, τι τράβηγμα είναι αυτό Θεέ… Νιώθεις τα σπλάχνα σου να κολλάνε στην πλάτη και μέχρι να ανοιγοκλείσεις τα μάτια από τα 80, είσαι για πλάκα στα 240 χλμ./ώρα (και αν δεν είσαι τυχερός, κατευθείαν φυλακή, αφού οι Σπανιόλοι τροχονόμοι δεν αστειεύονται). Η γραμμικότητα υποδειγματική, ο ήχος συγκλονιστικός, οι αλλαγές αστραπιαίες και αισθητές (στην πιο σπορ ρύθμισή τους) και κάθε πάτημα του γκαζιού θυμίζει ηλεκτροπληξία. Πραγματική μαγεία που έχει προεκτάσεις στο ότι, η Μ5 μπορεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του οδηγού, άνδρα ή γυναίκας, έμπειρου ή λιγότερου ικανού. Η ουσία είναι ότι, παρότι είναι αισθητή η στροφή σε μια πιο all around κατασκευή, η νέα M5 σε συναρπάζει είτε κινείσαι με 50, είτε με 250, είτε στρίβεις με γραμμές, είτε με τις πόρτες και τα πίσω ελαστικά να καπνίζουν πασχίζοντας για πρόσφυση, είτε είσαι σε δημόσιο δρόμο, είτε γράφεις χρόνους στην πίστα Ασκάρι (ένα πραγματικό διαμάντι κοντά στη Σεβίλλη). Και αυτό φυσικά, δεν είναι τυχαίο.Με κατανομή βάρους κοντά στο 50:50, ψαγμένη ρυθμιζόμενη ανάρτηση από αλουμίνιο, σοφιστικέ πίσω ελεγχόμενο διαφορικό M Active Differential, που κλειδώνει από 0-100%, και τεράστιους αεριζόμενους δίσκους με εξαπίστονες (επιτέλους) δαγκάνες μπροστά, το «τέρας» των 1.870 κιλών μπορεί να κινείται να στρίβει, να επιταχύνει και να φρενάρει σχεδόν σαν αμιγώς σπορ αυτοκίνητο. Το μέγεθός της και οι διαστάσεις της δεν εμπνέουν να παίζεις συνεχώς με τα όρια (σε δημόσιο δρόμο και ειδικά στην Ελλάδα), αλλά, όταν το κάνεις, η δόξα είναι όλη δικιά σου. Είναι και αυτό το υδραυλικό τιμόνι (στις απλές 5άρες ηλεκτρικό) που δίνει σιγουριά με την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητά του, από τα φρένα όμως στην πίστα, είχαμε προσδοκίες για περισσότερα… Όπως και να έχει, η Μ5 ορμά και κατασπαράζει τις στροφές και τις ευθείες που τις ενώνουν και, όταν το ζητήσεις, πολύ εύκολα πλαγιολισθαίνει μέσα σε σύννεφα εξαϋλωμένου ελαστικού. Πάντα ζυγισμένη, πάντα συγκλονιστική, αλλά και πάντα τρομαχτική, αν δεν ξέρεις ποιος είσαι και τι κάνεις. Είναι υπερβολικά πολλά τα άλογα, είναι πολλά τα κιλά και μεγάλες οι διαστάσεις...

Μύθος ετών 26
1η γενιά Ε28 Μ5 1985-1988
Με μια εξέλιξη του 6κύλινδρου σε σειρά κινητήρα της M1, η πρώτη M5 έγινε το γρηγορότερο σεντάν της εποχής του. Ο, 3.453 κ.εκ., εξαπετάλουδος κινητήρας απέδιδε 286 PS. 0-100 σε 6,2 δλ. και τελική 246 χλμ./ώρα. Με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.
2η γενιά Ε34 Μ5 1989-1995
Αρχικά, χρησιμοποίησε μια εξέλιξη του κινητήρα της πρώτης στα 3.535 κ.εκ. με απόδοση 315 PS. Αργότερα, ο κυβισμός αυξήθηκε στα 3,8 λτ. με 340 PS, 0-100 σε 5,9 δλ. και τελική 280 χλμ./ώρα. Με 5τάχυτο ή 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Υπήρξε και έκδοση station wagon.
3η γενιά Ε39 Μ5 1998-2003
Σε αντίθεση με τις προηγούμενες BMW M5, δεν ήταν χειροποίητη και είχε V8, πολυπετάλουδο, κινητήρα 4,9 λτ. με διπλό VANOS και 400 PS. 0-100 σε 4,8 δλ. και τελική 250 χλμ./ώρα (περιορισμένη). Με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Και σε station wagon.
4η γενιά Ε60 Μ5 2005-2010
Βιτρίνα υψηλής τεχνολογίας, αφού εκτός από τον V10 κινητήρα των 4.999 κ.εκ (507 PS), είχε σειριακό κιβώτιο SMG, σοφιστικέ ελεγχόμενο διαφορικό M-Diff, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις κ.α 0-100 σε 4,7 δλ. και τελική 250 χλμ./ώρα (περιορισμένη). Και σε στέισον.
Mercedes
NEXEN VS CONTINENTAL