Όπως όλα τα CVT κιβώτια έτσι και το MultiDrive-S δε διαθέτει παραδοσιακά γρανάζια, αλλά δύο εξειδικευμένους κώνους, που ενώνονται με μια καδένα.

Όπως όλα τα CVT κιβώτια έτσι και το MultiDrive-S δε διαθέτει παραδοσιακά γρανάζια, αλλά δύο εξειδικευμένους κώνους, που ενώνονται με μια καδένα.

Πως λειτουργεί ένα κιβώτιο CVT;

(10/2/2012)

Τα κιβώτια CVT δε διαθέτουν τα παραδοσιακά γρανάζια, αλλά ενσωματώνουν δύο τροχαλίες, οι οποίες επιτρέπουν άμεση μετάβαση από τις κοντές στις μακριές σχέσεις, χωρίς αυτές οι αλλαγές να γίνονται αισθητές από τον οδηγό.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η πρώτη τροχαλία ονομάζεται «τροχαλία-οδηγός» (drive pulley) και είναι αυτή που λαμβάνει τη ροπή από το στροφαλοφόρο, την οποία μεταφέρει μέσω του ιμάντα στη δεύτερη «ακόλουθο-τροχαλία» (driven pulley), η οποία με τη σειρά της μεταδίδει την κίνηση. Η κάθε τροχαλία αποτελείται από δύο κώνους, ανάμεσα από τους οποίους περνάει ο ιμάντας (ή και καδένα) που τις ενώνει. Οι κώνοι έχουν την ιδιότητα να απομακρύνονται ή να πλησιάζουν μεταξύ τους, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο γκάζι. Έτσι, όταν η απόσταση μεταξύ των κώνων της πρώτης τροχαλίας αυξάνεται, στην άλλη συγκλίνουν μεταξύ τους, διατηρώντας έτσι το ίδιο μήκος του ιμάντα. Με τον τρόπο αυτό, δημιουργούνται άπειρες σχέσεις μετάδοσης, κοντές ή μακριές, αλλά και άπειρα ενδιάμεσα στάδια. Για παράδειγμα, όταν οι κώνοι στην τροχαλία-οδηγό έχουν κλείσει και στην ακόλουθο-τροχαλία είναι ανοιχτοί, η ταχύτητα περιστροφής της δεύτερης τροχαλίας μειώνεται, οπότε το αυτοκίνητο κινείται με μικρότερη σχέση.

VW LEASEPRO
test center