Το υβριδικό σύστημα του Yaris, έχει υποστεί σμίκρυνση σε σχέση με τα Auris και Prius.

Το υβριδικό σύστημα του Yaris, έχει υποστεί σμίκρυνση σε σχέση με τα Auris και Prius.

Downsized υβριδική τεχνολογία

(10/8/2012)

Το πιο σημαντικό τεχνολογικό επίτευγμα του νέου Yaris HSD δεν είναι η υβριδική του λειτουργία αυτή καθ΄ αυτή, αλλά η σμίκρυνση που υπέστη η συγκεκριμένη διάταξη για να μην… ταράξει την «αστικότητα» του μοντέλου. Αρχής γενομένης από το θερμικό μοτέρ, του οποίου η χωρητικότητα έχει πέσει στα 1,5 λίτρα (από τα 1,8 του μοτέρ των Prius και Auris HSD). Το μοτέρ αυτό είναι κατά 5 εκατοστά που κοντό και κατά 17 κιλά πιο ελαφρύ, συμβάλλοντας στον περιορισμό κατά 20% (περίπου 42 κιλά) του συνολικού βάρους του συστήματος HSD, συγκριτικά με το βάρος του στο Auris. Φυσικά για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, περίπου το 70% όλων με των μερών του κινητήρα βενζίνης είναι είτε νέα ή ανασχεδιασμένα. Έτσι, η συνολική θερμική απόδοση του 1.500άρη βενζινοκινητήρα, έχει βελτιωθεί κατά 6% σε σχέση με τα νούμερα του Prius 2ης γενιάς (στον οποίο και βασίζεται), συμβάλλοντας στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

&&&& ¶λλωστε το 16βάλβιδο μοτέρ κάνει χρήση του κύκλου Atkinson (που εξασφαλίζει αποτελεσματικότερη μετατροπή της ενέργειας που παράγεται κατά την διαδικασία της καύσης, σε κινητική ενέργεια ικανή να δώσει ώθηση στο αυτοκίνητο), ενώ έχει και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (VVT-i). ¶λλες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας αποτελούν το σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων (ERG), η ηλεκτρική αντλία νερού, η καδένα χρονισμού χαμηλή τριβής, η ελαφριά πολλαπλή εισαγωγής (με ρητίνες) καθώς και η πολλαπλή εξαγωγής compact διαστάσεων. Σε συνδυασμό με τη χρήση ενός πιο compact E-CVT συστήματος μετάδοσης, αλλά και ενός πιο «μαζεμένου» ηλεκτρικού κινητήρα, το συνολικό μήκος του υβριδικού συστήματος του Yaris έχει περιοριστεί κατά 6%, ενώ είναι ελαφρύτερο κατά 11 κιλά σε σχέση με το σύστημα του Auris HSD.

&&&& Σμίκρυνση έχει υποστεί και η συστοιχία των μπαταριών υβριδίου-μετάλλου. Ο αριθμός των κελιών έχει περιοριστεί από τα 168 (του Auris HSD) στα 120, μία μείωση της τάξης του 20%, με ένα πλεονέκτημα βάρους 11 κιλών. Παράλληλα έχει περιοριστεί κατά 67% και ο χρόνος επαναφόρτισής τους (σε σχέση με το Auris Hybrid).

&&&& Το αποτέλεσμα όλων αυτών δίνει μια συνδυαστική ισχύ της τάξης των 100 ίππων, με πλούσια διαθέσιμη ροπή, μόλις 3,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές μόλις 79 γρ./χλμ. , με τη βοήθεια συστημάτων όπως το Star&Stop και ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ELASTIKA 2024
vw