4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Με όπλα την τετρακίνηση, την ικανή απόσταση από το έδαφος και τα ειδικά ελαστικά του, το Panda 4x4 κάνει «παπάδες» εκτός δρόμου.
Οδηγούμε: Fiat Panda 4x4
52.345 Επισκέψεις στο άρθρο (19/10/2012)
Συνεχίζοντας την παράδοση των δύο προηγούμενων γενιών, το νέο Panda φορά με επιτυχία τον SUV μανδύα και δείχνει έτοιμο να κατακτήσει τους οπαδούς της light περιπέτειας.
Mε μια ματιά
· Το μόνο τετρακίνητο μίνι
· Με 0,9 TwinAir βενζινοκινητήρα 85 PS και 1,3 MTJ turbodiesel 75 PS
· Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση και δυνατότητα «κλειδώματος»
· Πάει παντού
· Από 13.900 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση
Είναι προφανές πως η ιταλική φίρμα δε θα άφηνε σε καμία περίπτωση να πάει χαμένη η παράδοση των τετρακίνητων Panda, που έχουν ξεπεράσει τις 400.000 πωλήσεις. ¶λλωστε το τετρακίνητο Panda παίζει χωρίς αντίπαλο, καθώς από το 1983, είναι το πρώτο και το μόνο τετρακίνητο μοντέλο στην κατηγορία του. Σήμερα η τρίτη γενιά του Panda 4X4 ξανακλείνει το μάτι σε όσους συναρπάζει η ιδέα ενός ικανού SUV τσέπης.
Ξεχωρίζει
Με μήκος 3,68 μ. το Panda 4x4 διατηρεί φυσικά τα ευχάριστα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά των συμβατικών εκδόσεων, αλλά τα πλαστικά περιφερειακά, οι τροχοί των 15 ιντσών με ειδικά ελαστικά M+S, η αυξημένη στα 16 εκατοστά απόσταση από το έδαφος (15 στην έκδοση βενζίνης), οι μπρος-πίσω «ποδιές» και η μάσκα με πιο υψηλά τοποθετημένη εισαγωγή αέρα, κάνουν τη διαφορά. Και η αλήθεια είναι ότι, όλα αυτά του πάνε και το Panda 4x4 είναι οπτικά αξιαγάπητο.
Και κάτω από το δέρμα όμως υπάρχουν αλλαγές με πρώτη και κύρια φυσικά το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης Torque on Demand. Μετά είναι η εμπρόσθια ανάρτηση με τα γόνατα των απλών Panda, που έχουν όμως ενισχυθεί με περισσότερα σημεία στήριξης και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω, που πήρε τη θέση των υστερούντων βραχιόνων των προηγούμενων γενιών.
Από πλευράς κινητήρων διατίθεται ο 0,9 TwinAir τούρμπο βενζινοκινητήρας των 85 ίππων και ο 1,3 MTJ turbodiesel των 75 ίππων.
Εσωτερικό – Μοντέρνο και πρακτικό
Καμία ουσιαστική αλλαγή δεν υπάρχει στο γεροδεμένο και πολύ καλά φινιρισμένο εσωτερικό του Panda 4x4 σε σχέση με τη συμβατική έκδοση πόλης, διατηρώντας έτσι τον ευχάριστο, νεανικό, αλλά και πρακτικό του χαρακτήρα. Πάντως, στη βάση της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει το κουμπί για το κλείδωμα της τετρακίνησης. Υπάρχει ακόμα μία νέα παραλλαγή σε πράσινο χρώμα του πλαισίου του ταμπλό που περιβάλλει τα όργανα και την all time classic “τσέπη” για μικροαντικείμενα, καθώς και νέας σχεδίασης υφασμάτινα καθίσματα σε τρεις χρωματικές παραλλαγές (πράσινο, μπεζ, πορτοκαλί) και μία ψηλή κονσόλα πάνω από το κεντρικό «τούνελ», που προσθέτει έναν ακόμα χώρο αποθήκευσης στους 14 που ήδη υπάρχουν στις προσθιοκίνητες εκδόσεις.
Τι είναι το Torque on Demand;
Το Panda 4x4 είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα μετάδοσης που παρέχει ροπή στους 4 τροχούς ανάλογα με τη… ζήτηση για πρόσφυση (Torque on demand). Διαθέτει δύο διαφορικά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη σύμπλεξη ανάμεσά τους. Πρόκειται για ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το οποίο ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα, που μετά από ανάλυση των στοιχείων που στέλνουν οι αισθητήρες του αυτοκινήτου κατανέμει τη ροπή και στους δύο άξονες, με κατανομή που αλλάζει συνεχώς και εξαρτάται από τις συνθήκες πρόσφυσης. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) το οποίο προσφέρει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (EDL), που μπορεί να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό και είναι διαθέσιμη σε ταχύτητες μέχρι τα 50 χλμ./ώρα