- 200 km/h και τιμή 34 χιλιάρικα για το MG4 XPOWER
- 210 km/h για το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στον κόσμο (Mercedes EQS)
- 250 km/h η Porsche Taycan όπου πατάς ένα κουμπί και έχεις 54 έξτρα άλογα για 10 δλ.
- 260 km/h τα Hyundai Ioniq 5 N με ήχο & κιβώτιο βενζινοκίνητου και drift mode (Kia EV6 GT)
- 322 km/h το Model S με τα 1.020 άλογα λέει η Tesla
200 km/h και τιμή 34 χιλιάρικα για το MG4 XPOWER
Με τα ηλεκτρικά ισχύει το εξής παράδοξο: έχουν πολλά άλογα, γρήγορες επιδόσεις & ρεπρίζ, όμως από τελική ταχύτητα χωλαίνουν. Και ο λόγος είναι προφανής: σε υψηλές ταχύτητες και συγκεκριμένα πάνω από 120 χλμ./ώρα η αυτονομία τους πέφτει ραγδαία, για αυτό και οι κατασκευαστές βάζουν κόφτη κάπου ανάμεσα στα 150 και 170 χλμ./ώρα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν και οι λαμπρές εξαιρέσεις, τα ηλεκτρικά δηλαδή που σπάνε το φράγμα των 200 χλμ./ώρα!
Πιο αναλυτικά, στο «ψυχολογικό όριο» των 200 χλμ./ώρα αλλά σε πολύ καλή τιμή βρίσκουμε το MG4 XPOWER, την κορυφαία έκδοση του MG4. Το ηλεκτρικό hatchback στην top version του έχει τιμή στα 34 χιλιάρικα, στα οποία αγοράζεις 435 άλογα, δηλαδή πληρώνεις 78,5 ευρώ για κάθε ίππο! Στο πακέτο περιλαμβάνονται ακόμη 4κίνηση και τελική ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα. Σε σύγκριση, δε, με τις απλές εκδόσεις, το MG4 XPOWER φέρει ειδική εφαρμογή χρονομέτρησης σε πίστα, σύστημα που βελτιστοποιεί την επιτάχυνση (Launch Control), καθώς και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, που φρενάρει τον τροχό που σπινάρει και δίνει τη δύναμη σε αυτόν με την καλύτερη πρόσφυση.
210 km/h για το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στον κόσμο (Mercedes EQS)
Περνάμε σε μία διαφορετική, luxury επιλογή, τη Mercedes EQS. Ένα αυτοκίνητο που εκτός της απαράμιλλης πολυτέλειας ξεχωρίζει και για τον τίτλο του πιο αεροδυναμικού αυτοκινήτου στον κόσμο. Με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,20 είναι κορυφαίο σε επίπεδο αεροδυναμικής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αυτονομία του. Δοκιμάζοντας την Mercedes EQS 580 4MATIC καταγράψαμε 500 χλμ. πραγματικής αυτονομίας, αλλά και κορυφαία ποιότητα κύλισης και ησυχία που σε κάνει να νιώθεις πως είσαι... στο φεγγάρι (μετρήσαμε μόλις 62 ντεσιμπέλ στα 140 χλμ./ώρα). Η Mercedes EQS έχει τελική ταχύτητα 210 χλμ../ώρα, ισχύ 523 ίππων και ροπή 855 Nm.
250 km/h η Porsche Taycan όπου πατάς ένα κουμπί και έχεις 54 έξτρα άλογα για 10 δλ.
Συνεχίζουμε με την Porsche Taycan 4S και την έκδοση με την μεγάλη μπαταρία PB+ (Performance Battery Plus) που έχει χωρητικότητα 105 kWh. Εδώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 χλμ./ώρα και η ιπποδύναμη στα 598 άλογα. Με μία προϋπόθεση. Να πατήσεις το μαγικό «push-to-pass» στο τιμόνι, που για 10 δλ. σου δίνει 54 παραπάνω άλογα. Και 710 Nm ροπής, από τις μηδέν στροφές.Κατά τα λοιπά, η Porsche Taycan έχει κι άλλα ξεχωριστά στοιχεία που αξίζει να αναφέρουμε όπως η ενεργητική ανάρτηση Porsche Active Ride που μεταβάλλει σε πραγματικό χρόνο την απόσβεση κάθε τροχού και την σκληρότητα κάθε αντιστρεπτικής ξεχωριστά. Στην πράξη αυτό συνεπάγεται ένα επίπεδο αμάξωμα, με μηδενική κλίση προς τον εγκάρσιο και τον διαμήκη άξονα, είτε στρίβεις, είτε φρενάρεις, είτε επιταχύνεις, ακόμα και όταν κάνεις απότομες αλλαγές πορείας.
260 km/h τα Hyundai Ioniq 5 N με ήχο & κιβώτιο βενζινοκίνητου και drift mode (Kia EV6 GT)
Έπειτα, βρίσκουμε δύο μοντέλα με ίδια τελική ταχύτητα (260 χλμ./ώρα) και ξεχωριστές αρετές. Από τη μία πλευρά έχουμε το Kia EV6 GT, που ανανεώθηκε και έχει πλέον μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία. Με ιπποδύναμη στα 585 άλογα είναι το ισχυρότερο μοντέλο της Kia που έχει δημιουργηθεί ποτέ. Προφανώς και οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές, αλλά χρειάζεται μία απλή και απολαυστική κίνηση. Να πατήσεις το «μαγικό», πράσινο GT κουμπί που βρίσκεται στο τιμόνι, ώστε να κάνεις σε μόλις 12,5 δλ. το 0-400 μέτρα!
Ακόμη πιο fun-to-drive είναι η Drift Mode δυνατότητα του Kia EV6 που δοκιμάσαμε. Αφού είσαι σταματημένος (θέση P στον επιλογέα), αφού απενεργοποιήσεις το ESC, πατάς ταυτόχρονα για περίπου 3 δευτερόλεπτα και τα δύο paddles. Τότε, το EV6 GT γίνεται πισωκίνητο και ξεκινάνε τα... μπαντιλίκια. Οι πλαγιολισθήσεις είναι απολαυστικές, το τιμόνι παίρνει φωτιά, το ίδιο και τα ελαστικά σου. Πάντοτε, φυσικά, σε χώρο ελεγχόμενο γιατί μιλάμε για ένα αυτοκίνητο +2 τόνων.
Πιο... petrolhead αίσθηση, πάντως, πήραμε οδηγώντας το Hyundai Ioniq 5 N. Κι εδώ η τελική ταχύτητα είναι στα 260 χλμ./ώρα όμως αυτό που κάνει τη διαφορά είναι το «στήσιμο» του αυτοκινήτου. Προφανώς και αρέσουν τα 650 άλογα και τα 770 Nm ροπής. αλλά και το δύσκολο είναι να ανεβάσεις την αδρεναλίνη σε μία απότομη στροφή. Και το κάνεις, αξιοποιώντας τα συστήματα και τις τεχνολογίες του Ioniq 5 N (ESC, N Torque Distribution, e-LSD...). Έπειτα, είναι ο πορωτικός ήχους, που σε κάνει να πιστεύεις ότι οδηγείς βενζινοκινητήρα πολλών λίτρων (το N Active Sound+, όπου ο οδηγός έχει να διαλέξει μεταξύ 3 επιλογών). Και πολλά, πολλά ακόμη για οποία μπορείς να διαβάσεις περισσότερα στην αναλυτική δοκιμή του Hyundai Ioniq 5 N.
322 km/h το Model S με τα 1.020 άλογα λέει η Tesla
Τέλος, είναι το Tesla Model S Plaid, ένα αυτοκίνητο πολλών ρεκόρ στο AutoΤρίτη Test Center. Σε επίπεδο μετρήσεων αλλά και τεχνικών χαρακτηριστικών, το Tesla Model S Plaid έχει, ανεξαρτήτως κινητήρα:
- Τα περισσότερα άλογα (1.020 ίππους)
- Την μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, στα 322 χλμ./ώρα, όπως λέει η Tesla
- Τις καλύτερες μετρημένες επιδόσεις, (0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα σε 1,2 δλ.)
Μάρκα/Μοντέλο | Ιπποδύναμη (PS) | Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | Τιμή-από |
---|---|---|---|
Tesla Model S Plaid 100 kWh | 1.020 | 322 | |
Kia EV6 GT 77,4 kWh | 585 | 260 | |
Hyundai Ioniq 5 N 84 kWh | 650 | 260 | |
Porsche Taycan 4S PB+ FL 105 kWh | 598 | 250 | |
Mercedes EQS 580 4MATIC 107,8 kWh | 523 | 210 | |
MG4 XPOWER 64 kWh | 435 | 200 |