ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το σύγχρονο Fiat 500
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το σύγχρονο Fiat 500

Γεννημένο την 4η Ιουλίου

(3/7/2009)

Αποτέλεσε ένα δημοφιλές αυτοκίνητο και έβγαλε την Fiat από το οικονομικό αδιέξοδο στην δύσκολη δεκαετία του ‘60. Το 500αράκι λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στις 4 Ιουλίου του 1957, ενώ την ίδια ημερομηνία αλλά 50 χρόνια αργότερα βγήκε η σύγχρονη εκδοχή του.

Το πρώτο Fiat 500 το σχεδίασε ο Ιταλός Ντάντε Τζιακόσα και ως Nuova έμεινε στην παραγωγή με διάφορες εξελιγμένες εκδόσεις μέχρι το 1975. Πριν από μερικά χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία του Τορίνο αποφάσισε να το επαναφέρει σε σύγχρονη μορφή και αμέσως έπιασε το σφυγμό του κοινού, όπως στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Το Fiat 500 Nuova αντικατέστησε το Fiat Topolino και ήταν ένα πρώτα αυτοκίνητα πόλης που κυκλοφόρησαν και λόγω μικρού μεγέθους χωνόταν παντού. Με μήκος μόλις 2,970 μέτρα, πλάτος 1,320 μ. και ύψος 1.324 μ, το πρακτικό μοντέλο ακόμη και στην εποχή μας δεν θα είχε πρόβλημα να βρει χώρο στάθμευσης στις κυκλοφοριακά πηγμένες αστικές περιοχές. Στην ουσία η έλευσή του επαναπροσδιόρισε ξανά τον όρο «μικρό αυτοκίνητο».

Πρωτοποριακή είναι δομή του πρώτου Fiat 500

Πρωτοποριακή είναι δομή του πρώτου Fiat 500

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το μηχανικό σύνολο του πρώτου Fiat 500 Nuova είχε χωρητικότητα μόλις 479 κυβικά εκατοστά με παραγωγή 13 ίππων και είχε τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ώστε να κερδηθεί χώρος, ακολουθώντας την πετυχημένη συνταγή του Beetle της Volkswagen, αλλά και του μεγαλύτερου αδερφού Fiat 600, το οποίο είχε προηγηθεί κατά δύο χρόνια. Το μοτέρ ήταν δικύλινδρο και αερόψυκτο (ο πρώτος αερόψυκτος κινητήρας της Fiat) και έβγαζε μέγιστη ταχύτητα 85 χ.α.ω. Το μεταξόνιό του ήταν 1,84 μέτρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων διέθετε 4 σχέσεις και το σύστημα πέδησης ήταν υδραυλικό. Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς.
Η ανάρτηση ήταν ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια εμπρός, ενώ στον πίσω άξονα υπήρχε ανεξάρτητη ανάρτηση με εγκάρσιους συνδέσμους, μεγάλα ελικοειδή ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ. Το ρεζερβουάρ βενζίνης των 20 λίτρων ήταν τοποθετημένο κάτω από το μπροστινό καπό, αφού δεν υπήρχε άλλος διαθέσιμος χώρος.Παρότι και άλλες εταιρείες εκείνης της περιόδου είχαν δημιουργήσει τέτοια μικρά αυτοκίνητα με το ίδιο ύφος, μόνο το Fiat 500 κατάφερε να γίνει παράδειγμα προς μίμηση και να ακολουθήσουν το πρότυπό του πολλοί κατασκευαστές τα επόμενα χρόνια, ενώ στην 18άχρονη σταδιοδρομία του πριν επανεκδοθεί σε σύγχρονη μορφή είχε πουλήσει 3.893.294 μονάδες.
Εκτός από την βασική έκδοση κουπέ με τις δύο πόρτες, στις επόμενες γενιές του διαθέσιμη και η έκδοση… στέισον βάγκον, που είχε την επιπλέον κωδική ονομασία «Giardiniera» (1960). Η συγκεκριμένη παραλλαγή είχε μακρύτερο μεταξόνιο κατά 10 εκατοστά, τα οποία προσέφεραν ένα χρησιμοποιήσιμο πίσω κάθισμα, ενώ το μοντέλο απέκτησε ηλιοροφή και μεγαλύτερα φρένα και από το Fiat 600.
Εξοπλιστικά το πρώτο Fiat 500 Nuova ήταν υπερβολικά λιτό, κάτι που αρχικά δεν ενθουσίασε το κοινό. Έτσι σταδιακά παρουσιάστηκαν οι εκδόσεις «Normale» και «Economica», που προσέφεραν υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού. Στο εσωτερικό του υπήρχαν δύο καθίσματα για οδηγό και συνοδηγό και ένας πάγκος στο πίσω μέρος της καμπίνας του για 70 κιλά αποσκευών. Κενό ζύγιζε 470 κιλά ενώ με πλήρες φορτίο μπορούσε να κουβαλήσει μέχρι 680 κιλά. Οι στρογγυλεμένες γραμμές του θύμιζαν αυγό, οι πόρτες του άνοιγαν με φορά από εμπρός προς τα πίσω, ενώ η υφασμάτινη οροφή του παρέπεμπε στο 500 Topolino. Το σχέδιο του Nuova 500, χάρισε στο δημιουργό του Ντάντε Τζιακόσα το βραβείο «Golden Compass» το 1959.

&&&& &&&& ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ FIAT 500
Στην παγκόσμια αγορά ένα από τα πιο δημοφιλή μικρά είναι το σύγχρονο Fiat 500. Σχεδιαστικά το μοντέλο διατηρεί στενούς δεσμούς με το ένδοξο παρελθόν, όμως τεχνολογικά απέχει έτη φωτός από το προηγούμενο. Το νέο 500 φέρει στο βασικό του εξοπλισμό εκτός από ABS και επτά αερόσακους (οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής αλλά και για τα γόνατα του οδηγού) κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην κατηγορία του. Έτσι η Fiat πέτυχε το μίνι μοντέλο να αποσπάσει 5 αστέρια στα τεστ του Euro NCAP.
Ταυτόχρονα το σύγχρονο 500αράκι είναι εφοδιασμένο είτε στάνταρ, είτε προαιρετικά με όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως τα ESP, EBD ASR, Hill Holder, (βοηθάει στις εκκινήσεις σε ανωφέρειες) και το HBA (Σύστημα Υδραυλικής Υποβοήθησης) για φρεναρίσματα ανάγκης.
Μεγάλη βάση έχει δοθεί και στην πρακτικότητα με πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα, ενώ αυτός των αποσκευών διαθέτει 185 λίτρα, με μέγιστη ικανότητα τα 550 λίτρα ανάλογα με τη διαμόρφωση. Οι μπροστινές αναρτήσεις διαθέτουν ανεξάρτητο σύστημα με γόνατα MacPherson και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η αεροδυναμική του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα προσεγμένη με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,325. Το μήκος του μοντέρνου Fiat 500 είναι 3,55 μέτρα, το πλάτος 1,63 μ. πλάτος και το ύψος 1,49 μ. ύψος. Διαθέτει μεταξόνιο 2,3 μέτρων.
Στο εσωτερικό, το νέο 500 μπορεί να προσφέρει βάση για το κινητό τηλέφωνο, iPod, υποδοχές USB και 12V, αλουμινένια πετάλια, το λογότυπο του 500 στις πόρτες, τρεις επιλογές για το δερμάτινο επιλογέα και περισσότερες για το τιμόνι, πανοραμική οροφή, ενώ το radio-cd με MP3 player είναι ειδικά σχεδιασμένο για το αυτοκίνητο και στην καλύτερη εργονομική θέση για τον οδηγό.
Το μοντέλο είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες. Πρόκειται για δυο βενζινοκίνητα σύνολα της οικογένειας Fire, 1,2 και 1,4 λίτρων με απόδοση 69 και 100 ίππους αντίστοιχα. Ο τρίτος είναι ο diesel Multijet των 1,3 λίτρων και 75 ίππων που φέρει ως στάνταρ φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων (DPF).
Autotriti.gr
FALKEN VS CONTINENTAL