ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τη συνέχιση του μέτρου μείωσης του E.T.T προτείνει ο ΣΕΑΑ

Τη συνέχιση του μέτρου μείωσης του E.T.T προτείνει ο ΣΕΑΑ

Οι προτάσεις του ΣΕΑΑ

(7/7/2009)

Την ικανοποίησή του για τα μέτρα της πολιτείας σχετικά με τη μείωση των τελών ταξινόμησης και τις προτάσεις του για το μέλλον εξέφρασε σήμερα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ) σε Συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

"Είναι γεγονός ότι η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην κατά 50% μείωση των τελών ταξινόμησης ήταν ένα γενναίο μέτρο που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Η αγορά αντέδρασε θετικά και ανακόπηκε σημαντικά η καθοδική πορεία που διαπιστώθηκε από όλους στο 1ο τρίμηνο του 2009, στη διάρκεια του οποίου και ο δικός μας κλάδος βρέθηκε να πλήττεται από την οικονομική κρίση" δήλωσε ο κ. Γιώργος Βασιλάκης, Πρόεδρος του ΣΕΑΑ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »



Από τα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι στο πεντάμηνο από το Νοέμβριο του 2008 ως και το Μάρτιο του 2009 και σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο 2007-2008 υπήρξε πτώση 36% στις ταξινομήσεις των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. ήταν 19%.
Μετά την εφαρμογή του μέτρου της μείωσης των τελών ταξινόμησης η κατάσταση έδειξε σαφή τάση αντιστροφής. Για το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου, η μείωση στις ταξινομήσεις νέων Ι.Χ. στην Ελλάδα ήταν 4% έναντι 5% στην Ε.Ε.

&&&& &&&&Μάλιστα, όπως προκύπτει και από επίσημες πηγές, η μείωση των τελών ταξινόμησης όχι μόνο δεν έπληξε τα έσοδα του Δημοσίου αλλά τα ενίσχυσε. Ενώ, δηλαδή, στο πρώτο τρίμηνο του 2009 τα σχετικά έσοδα έρεαν με μέσο ρυθμό 98,5 εκατ. ευρώ το μήνα, το τελευταίο δίμηνο αυξήθηκαν με μέσο ρυθμό 112,7 εκατ. ευρώ το μήνα.
Ο ΣΕΑΑ προτείνει την παράταση ισχύος του μέτρου για τη μείωση των τελών ταξινόμησης, αφού είναι ξεκάθαρο πως η συγκεκριμένη απόφαση της κυβέρνησης δεν επιβάρυνε τα δημόσια έσοδα, ενώ συνέβαλε αποφασιστικά για την ανακούφιση του κλάδου και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας.

&&&&Ο ΣΕΑΑ επισημαίνει πως στην Ελλάδα φορολογείται όχι μόνο η χρήση των οχημάτων, όπως συμβαίνει στην Ε.Ε., αλλά κυρίως η αγορά τους. Επίσης, η μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση επιβάλλεται στα οχήματα με κυβισμό άνω των 2.000 cc, χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν άλλοι παράγοντες, όπως η συμβολή κάθε αυτοκινήτου στην περιβαλλοντική ρύπανση. Ο ΣΕΑΑ έχει κατ επανάληψη προτείνει ένα σύστημα ετήσιου τέλους που δεν θα βασίζεται στον κυβισμό αλλά στους εκπεμπόμενους ρύπους, ώστε να στηριχθούν ουσιαστικά οι επιλογές των Ελλήνων καταναλωτών προς πιο "καθαρά" αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, ότι σε 16 χώρες της Ε.Ε. τα ετήσια τέλη υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

&&&& &&&&Όπως φαίνεται και από τα στατιστικά δεδομένα, ο στόλος των αυτοκινήτων στη χώρα μας δεν αυξάνεται εξαιτίας κάποιας αύξησης των πωλήσεων αλλά επειδή δεν αποσύρονται από την κυκλοφορία τα παλαιά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα προστίθενται κάθε χρόνο 200-250.000 αυτοκίνητα και έτσι ο στόλος διογκώνεται κατά 4-5%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. φτάνει το 2%.

&&&&Επιπλέον στις προτάσεις του ΣΕΑΑ για να μην καμφθεί η αγορά του αυτοκινήτου μετά την 7η Αυγούστου συμπεριλαμβάνονται:
&&&&· Η συνέχιση του μέτρου της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης, σε συνδυασμό με μέτρα για την ανανέωση του στόλου.
&&&&· Η συνέχιση του μέτρου της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης, ως την έναρξη των πιο πάνω μέτρων.
&&&&· Με την πρώτη ευκαιρία, αναδιάταξη του ετήσιου ειδικού φόρου ως προς τις περιβαλλοντικές επιδόσεις και σχετική αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας. &&&&
Hyundai
SEAT 4+