Ο ΣΕΑΑ ζητάει παράταση, η κυβέρνηση αρνείται. Εσείς τι θέλετε και τι πιστεύετε πως θα γίνει με τη μείωση του Ε.Τ.Τ;
(8/7/2009)
Ποιος δε θέλει φτηνά αυτοκίνητα; Από ότι φαίνεται η κυβέρνηση που δείχνει προς παρόν τουλάχιστον αποφασισμένη σε 30 μέρες από σήμερα να δώσει τέλος στην τετράμηνη μείωση του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης, επαναφέροντας τις τιμές στα προηγούμενα επίπεδα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Όμως η κυβέρνηση επικαλούμενη τη διαρροή συναλλάγματος προς τα έξω εξηγεί πως η παράταση του μέτρου μπορεί να αποβεί ζημιογόνα για την οικονομία παρότι η είσπραξη του ΕΤΤ από μια ζωντανή αγορά γεμίζει τα ταμεία.&&&& Και αυτό το τελευταίο σίγουρα το μέτρο το κατάφερε. Από το Νοέμβριο του 08 μέχρι και το Μάρτιο του 09 η αγορά αυτοκινήτου είχε πέσει 40% με ότι αυτό μεταφράζεται στα έσοδα στου κράτους από ΕΤΤ και ΦΠΑ.
Με το μέτρο η αγορά ζωντάνεψε και κρατήθηκε στο 5% κάτω σε σχέση με τους ίδιους μήνες πέρσι. Επίσης έσωσε από σίγουρο κλείσιμο πολλές επιχειρήσεις διατηρώντας θέσεις εργασίας που αλλιώς θα χάνονταν επιβαρύνοντας επιπλέον το δημόσιο.
&&&& Το φθηνότερο αυτοκίνητο βέβαια άλλαξε λίγο το τοπίο στο θέμα της χρήσης. Από τα δύο λίτρα και πάνω προστέθηκαν νέοι έκτατοι φόροι, επανέρχονται, έστω και υποτυπώδη τεκμήρια, ενώ υπάρχει και συζήτηση για αύξηση των τελών κυκλοφορίας.
Υπήρξε δηλαδή μια μετατόπιση από το κόστος αγοράς στο κόστος χρήσης. Όμως αν το μέτρο τελειώσει σε 30 μέρες, μένουμε και με ακριβά αυτοκίνητα και με επιβάρυνση στη χρήση. Επίσης δημιουργούνται και αναταράξεις στην αγορά.
&&&& Πως υπολογίζεται η αξία ενός μεταχειρισμένου. Και πως η απαξίωσή του. Ένα αυτοκίνητο που αγοράζεται αυτές τις μέρες με μειωμένη τιμή θα παρασύρει μαζί του στην απαξίωση ένα άλλο που θα αγοραστεί το Σεπτέμβριο με όλους τους φόρους.
Οι χαμηλωμένες τιμές στα καινούργια είναι φυσικό να διαμορφώνουν αντίστοιχα και τις τιμές των μεταχειρισμένων. Όμως ένα παράθυρο τεσσάρων μηνών δεν είναι σωστό να αλλάξει μονομιάς όλη την αγορά στο δεύτερο χέρι προς τα κάτω. Είναι άδικο και ασύμφορο για όλους. Και το κλίμα έχει ήδη διαμορφωθεί.
¶ρα τι πρέπει να κάνουμε; Η διαρροή συναλλάγματος είναι ένα ζήτημα, αφού βγάζει τον ελληνικό πλούτο από τη χώρα, όμως χωρίς το μειωμένο ΕΤΤ μένουμε με ακριβά αυτοκίνητα, ακριβά πλέον στη χρήση. Ο ΣΕΑΑ πιέζει και μπορεί η κυβέρνηση να υπαναχωρήσει πιθανώς με μια συνδυασμένη απόσυρση ή παράταση με μικρότερη μείωση του φόρου.
Εσείς τι θέλετε να γίνει; Φοβάστε μήπως ζημιωθεί το δημόσιο από τη διατήρηση του χαμηλού ΕΤΤ και φορολογηθούμε μετά από αλλού; Ή θέλετε φτηνό αυτοκίνητο πάνω από όλα; Τι νομίζετε πως θα συμβεί σε 30 μέρες;
Ο κόσμος που αγοράζει μέχρι 25.000¤ θέλει να συνεχιστεί η μείωση αυτή. Αν όμως αγοράζεις αυτ/το 40.000¤, πάει να πει ότι έχεις λεφτά για αγορά(το είδαμε πως ... εξαφανίστηκαν όλα τα ακριβά αυτ/τα). Το Κράτος πρέπει να το εφαρμόσει εως τα μεσαία κυβικά(εως 1800 κ.ε.)
καλα ειναι να αυξησουν τους μισθους και να μειωσουν την φοροδιαφυγη,εννοειτε να καταργιθει και ο ΕΤΤ.ΑΝ πιασεις αυτους που φοροδιαφευγουν(και γενικως τα λαμογια που κλεβουν το κρατος,πολιτικα και μη ) καλυπτεις την χασουρα του ΕΤΤ.αλλα η ελλαδα ειναι μονο για τους μεγαλους και τους απατεωνες,οπτε τι να περιμενουμε,το καλυτερο?
Εγω προτείνω να δοθούν κίνητρα για τη συντήρηση του υπάρχοντος στόλου αυτοκινήτων σε άψογη λειτουργική κατάσταση. Η κατασκευή ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι μία μικρή οικολογική καταστροφή και η μαζική παραγωγή τους καταστρέφει πολύ περισσότερο το περιβάλλον από τα καυσαέρια των παλαιάς τεχνολογίας οχημάτων. Οι κατανάλωση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ενέργεια και φυσικούς πόρους είναι τεράστια.
Εγω προτείνω να δοθούν κίνητρα για τη συντήρηση του υπάρχοντος στόλου αυτοκινήτων σε άψογη λειτουργική κατάσταση. Η κατασκευή ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι μία μικρή οικολογική καταστροφή και η μαζική παραγωγή τους καταστρέφει πολύ περισσότερο το περιβάλλον από τα καυσαέρια των παλαιάς τεχνολογίας οχημάτων. Η κατανάλωση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ενέργεια και φυσικούς πόρους είναι τεράστια.
Και βέβαια πρέπει να σταματήσει να ισχύει αυτό το απαράδεκτο μέτρο της "δήθεν" μείωσης του ΕΤΤ στην αγορά καινούργιων αυτοκινήτων. Και βέβαια όμως πρέπει να ισχύσει το μέτρο της απόσυρσης στα παλία και ρυπογόνα οχήματα. Από το μέτρο αυτό οφελήθηκαν μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι έμποροι. Ούτε οι εργαζόμενοι οφελήθηκαν, ούτε εμείς οι αγοραστές της μεσαίας τάξης και κυρίως ούτε και το περιβάλλον. Μας ρίξανε ένα καλό δόλωμα και δυστυχώς πολύ απο εμάς τσιμπίσαμε. Αντί να αγοράσουμε τα 1400αρια και τα 1600αρια που μπορούμε να συντηρήσουμε πήγαμε και αγοράσαμε απο 2000 κυβικά και πάνω και τώρα με την νέα φορολογία, την αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας, την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, την αυξηση του φόρου στα καύσιμα και τα αυξημένα ασφάλιστρα, το όποιο κέρδος είχαμε στην αγορά θα εξανεμιστεί σε τρία με τέσσερα χρόνια. Αν υπολογίσουμε και το κόστος συντήρησης- γιατί είναι άλλο να αλλαζεις π.χ. λάστιχα σε ένα Golf και άλλο σε ένα Outlander 2,4- στο τέλος είμαστε σίγουρα οικονομικά ζημιωμένοι. Έτσι τελικά και θα μας τα πάρουνε και οι πόλεις μας γεμίσανε με κάθε είδους "καράβια",4x4, SUV κλπ. Και επιδή με τα οχήματα αυτά δεν μπορούμε ούτε να κυκλοφορήσουμε εύκολα μέσα στις πόλεις, ούτε να τα παρκάρουμε και επιδή πρέπει να έχουμε και μόνιμη σύνδεση με τις αντλίες κάποιου βενζινάδικου μιάς και εντός πόλης καταναλώνουν πάνω απο 15 λίτρα/100, πρέπει να έχουμε και ένα δεύτερο μικρότερο αυτοκίνητο με το οποίο τελικά θα κυκλοφορούμε όλη την ημέρα, ενώ το "φθηνό" SUV θα ψάχνουμε μερος για να το έχουμε παρκαρισμένο.
Η λογικη λεει οτι Κίνδύνοι δεν υπαρχουν , αντίθετα μονο κερδη και για ολες τις πλευρες, απο την αγορα φθηνότερου αυτοκινητου. Επισης η λογικη λεει οτι εφοσον το μισο βημα εχει γινει προς την κατευθυνση αυτη, μενει τωρα να γινει το αλλο μισο.
Ρωτάτε τι νομίζουμε πως θα συμβεί σε 30 ημέρες. Όταν ζεις σε ένα κράτος που η προχειρότητα είναι το κύριο γνώρισμα του, μπορείς να ξέρεις τι θα συμβεί τις επόμενες 30 ώρες ; Όχι 30 μέρες κιόλας που λέτε..... Πάντως αυτοί που πραγματικά υποφέρουν είναι όσοι εργάζονται στις εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτου. Για σκεφτείτε λίγο τη θέση τους, να κρέμονται 24 ώρες το 24ωρο από τα χείλη του υπουργού οικονομίας....
Όλα αυτά τα ημίμετρα της κυβέρνησης σκοπό έχουν το "βραχυπρόθεσμο κέρδος" από την αγορά και αυτό φάνηκε με τους φόρους που έβαλαν στα αυτοκίνητα άνω των 2.000 κυβικών σχεδόν αμέσως μετά τη μείωση του ΕΤΤ, κάνοντας τους νέους ιδιοκτήτες (και είναι πολλοί πλέον) αυτών των πολυτελών αυτοκινήτων να δυσανασχετούν. Ο μόνος δρόμος είναι η απόσυρση. Το κράτος έτσι κερδίζει από το ΕΤΤ αλλά και από την ίδια την απόσυρση του παλιού αυτοκινήτου. Ήδη στη Γερμανία έχει εφαρμοστεί και υπάρχει μεγάλη άνοδος στις πωλήσεις. Γιατί κι εδώ δεν γίνεται μπας και ανασάνει λίγο ο κόσμος; Ούτως ή άλλως όλοι κόπτονται για τα ενεργοβόρα αλλά και ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ελλάδας, αλλά όταν είναι να εφαρμοστούν ενέργειες που θα ελαττώσουν στο ελάχιστο τις συνέπειες όλοι οι πολιτικοί κάνουν τουμπεκί. Γιατί το θέμα είναι πολιτικό και μόνο έτσι θα ληθεί!
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΡΥΠΟΓΟΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΠΙΣΗΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΝ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΞΟΔΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΡΙΑ ΤΗΣ ΚΛΙΚΑΣ ΟΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙΝΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΧΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΣΟΔΑ ΟΠΟΤΕ ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΝ
Ο ΣΕΕΑ ας ζητάει οτι θέλει. Την τσέπη του κοιτάει αλλά και εμείς την τσέπη μας κοιτάμε. Ας κοιτάξει λοιπόν το κράτος να μειώσει τους φόρους στα αυτοκίνητα που αγοράζουν οι κοινοί θνητοί και ας τους αφήσει ως είχαν στους γαλαζοαίματους που αγοράζουν τα ακριβά. Αυτοί δεν έχουν ανάγκη για εκπτώσεις. Εξάλλου και τα "θηρία" που αγοράζουν δεν τα πληρώνουν από την τσέπη τους. Οι εταιρείες τους τα αγοράζουν.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΠΑΙΔΙΑ.ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΠΛΕΟΝ,ΟΤΙ ΜΑΣ ΠΛΑΣΑΡΟΥΝ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΣΙΜΠΑΜΕ!!ΜΕΙΩΣΑΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ,ΑΓΟΡΑΣΑΜΕ ΟΛΟΙ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ,ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΜΕΣΑ ΒΑΖΟΥΝ ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΥΒΙΚΑ,ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ,ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ. ΕΜΕΙΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ.ΝΟΜΙΖΑΜΕ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΑΣΕ ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ!!ΕΓΩ ΖΑΧΑΡΩΝΑ ΤΟ GOLF 1.4 TSI,KAI ΚΑΤΕΛΗΞΑ ΜΕ S60 2.0 TURBO.ΙΔΙΑ ΤΙΜΗ ΕΙΧΑΝ ΣΤΑ 23,000€.ΠΑΙΔΙΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΛΕΝΕ ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ!!!ΔΕΝ ΧΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ
Κύριοι, το εγκληματικό μέτρο της μείωσης του φόρου ταξινόμησης, έκανε ό,τι κακό είχε να κάνει: Διοχέτευσε σε περίοδο κρίσης τεράστια ποσά στο εξωτερικό, αντί να τονωθούν παραγωγικοί τομείς της χώρας, δημιούργησε στρεβλώσεις στην εσωτερική αγορά αυτοκινήτου, θάβοντας τα μεταχειρισμένα και τους ιδιοκτήτες των προϋπαρχόντων αυτοκινήτων, για να ευνοηθούν οι έμποροι των καινούργιων αυτοκινήτων και οι "τυχεροί" του 4μήνου, που είτε επρόκειτο να αγοράσουν αυτοκίνητο τότε, οπότε κέρδισαν κατά τύχη, είτε αυτοι που θα αγόραζαν λίγο αργότερα και απλώς μετατόπισαν την αγορά τους λίγο νωρίτερα για να κερδίσουν. Ταυτόχρονα, τα μέτρα αυτά ήταν ένα πλήγμα για το περιβάλλον, αφού προωθήθηκαν τα μεγάλα κυβικά, για τα οποία το κέρδος ήταν μεγαλύτερο. Η αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου θα στεγνώσει, έτσι ή αλλιώς, από Αύγουστο, τα λουκέτα λοιπόν πήγαν λίγους μήνες μετά, ενώ οι έμποροι, πούλησαν τα στοκ τους και δεν έχουν κανένα κίνδυνο ή ζημία. Απλά θα απολύσουν τώρα που δε θα έχουν τόσες ανάγκες. ¶ρα, το μέτρο δεν έχει λόγο να συνεχίσει και δε θα συνεχίσει, αφού πέτυχε τον προορισμό του: Ευνοήθηκαν οι έμποροι (πολύ), κάποιοι πολίτες-αγοραστές μεγάλων κυβικών κυρίως, ενώ χάσαμε οι υπόλοιποι φορολογούμενοι, που θα φορολογηθούμε αλλού για να καλυφτούν αυτές οι φοροαπαλλαγές και έχασε και το περιβάλλον. Όλα είναι ξεκάθαρα κύριοι. Απλά δείτε τα... Δείτε τα καινούργια μεγάλων κυβικών στους μποτιλιαρισμένους δρόμους, μαζί με τα σαράβαλα, που είχαν την ευκαιρία να αποσυρθούν αλλά παρέμειναν στα γκαράζ και στους δρόμους...
Είναι σαφές ότι το μέτρο των μειωμένων τελών ταξινόμησης κατάφερε την τόνωση της αγοράς. Η άποψη μου είναι ότι πρέπει να παραμείνει στο 50%. Η Ελληνική κυβέρνηση πρέπει να καταλάβει ότι η φορολογία στην αγορά αυτοκινήτου δεν προσφέρει τόσα έσοδα όσα θα μπορούσε η φορολογία στη χρήση. Και δεν εννοώ τα τεκμήρια. (Αν και αυτά που σκέφτονται να εφαρμόσουν ίσως τελικά να μην βλάψουν και κανέναν.) Αυτό που σίγουρα θα πρέπει να εφαρμοστεί είναι η φορολογία με βάση τους ρύπους και όχι τα κυβικά. Είναι αδύνατον ορισμένοι στο Υπ. Οικονομικών να πιστεύουν ότι οι κινητήρες έχουν μείνει στην τεχνολογία του 60! Αυτό που παίζει ρόλο στις μέρες μας είναι οι ρύποι και όχι τα κυβικά. Ένα 1600άρι του 90 ρυπαίνει πολύ περισσότερο από ένα 2000 κυβικών με προδιαγραφές EU5. Είναι λοιπόν επιτακτική ανάγκη να αλλάξει ο τρόπος φορολογίας των αυτοκινήτων και να δοθούν κίνητρα να αντικατασταθούν τα παλαιά ρυπογόνα οχήματα. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα όχι μόνο όφελος στο κράτους αλλά και στους πολίτες οι οποίοι σίγουρα θα σπεύσουν να αντικαταστήσουν τα όποια παλαιά οχήματά τους με νέα τα οποία θα αποφέρουν και κέρδη στο δημόσιο.
ΙΣΩΣ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ.