ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Σαφέστατα πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά, αλλά και, κυρίως, ολικά αναβαθμισμένο, το νέο Saab 9-5 στοχεύει σε μια καλύτερη παρουσία από αυτή του προκατόχου του
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Σαφέστατα πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά, αλλά και, κυρίως, ολικά αναβαθμισμένο, το νέο Saab 9-5 στοχεύει σε μια καλύτερη παρουσία από αυτή του προκατόχου του

Οδηγούμε το νέο Saab 9-5

(9/6/2010)

Το ολοκαίνουργιο 9-5 είναι πλέον γεγονός. Ταξιδεύουμε στη Σουηδία για την πρώτη επαφή μαζί του και σας μεταφέρουμε τις θετικές εντυπώσεις μας, από το νέο αντιπρόσωπο της Saab στη μεγάλη κατηγορία, ο οποίος στην ουσία σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την εταιρεία.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη Saab ουσιαστικά για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα κατασκευάσει υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, και ο δεύτερος είναι πως η προηγούμενη γενιά του 9-5 έχει ήδη συμπληρώσει 12 χρόνια παρουσίας στην αγορά, δημιουργώντας έτσι «βαρύ» όνομα γύρω από το μοντέλο. Στο νέο, λοιπόν, 9-5 η Saab επένδυσε περισσότερο από ποτέ στην αισθητική του αμαξώματος, αντλώντας πολλά στοιχεία από αυτήν του πρωτότυπου Aero Χ. Έτσι, αυτή είναι άκρως εντυπωσιακή, αφού ουσιαστικά πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο. Ο εμπρόσθιος σχεδιασμός αλλά και οι χυτές γραμμές που το διακατέχουν από άκρη σε άκρη, μαρτυρούν την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι σχεδιαστές της Saab. Στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβουν τα φώτα τεχνολογίας LED, ενώ παραπλήσιος αέρας υπάρχει και στο εσωτερικό.

Συνολικά το αυτοκίνητο δείχνει συμπαγές παρά το μεγάλο μέγεθος του

Συνολικά το αυτοκίνητο δείχνει συμπαγές παρά το μεγάλο μέγεθος του

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Εκεί η ανανέωση συνεχίζεται, αφού τα πάντα είναι νέα. Μπορεί κάποια σημεία όπως οι δείκτες του πίνακα οργάνων και οι εισαγωγές αέρα να θυμίζουν κάπως τις προηγούμενες εκδόσεις, αλλά ως εκεί. Το οδηγοκεντρικό εσωτερικό με την κεντρική κονσόλα να έχει κλίση προς τη μεριά το οδηγού έχει εντελώς νέο σχεδιασμό σαφώς πιο ομοιόμορφο και εργονομικό. Ανάλογα με την έκδοση, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες που γνωρίζουμε, ενώ ως επιπλέον θα υπάρχει ηχοσύστημα της Harman Kardon (με 11 ηχεία, απόδοση surround 5.1, και σκληρό δίσκο 10 GB), σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 8,1 ιντσών, και Navigation, καθώς και φώτα bi-xenon.
H πλατφόρμα στην οποία στηρίζεται το 9-5 είναι η Epsilon II της GM, η οποία μας είναι γνωστή και από το Opel Insignia, με τις διαστάσεις του μοντέλου να είναι τα 5.008x1.868x1.466 χιλιοστά για ΜxΠxΥ, και τα 2.837 χιλ. για το μεταξόνιο, ενώ ο χώρος των αποσκευών είναι τα 515 λίτρα. Η δεξαμενή καυσίμου έχει χωρητικότητα 70 λίτρων, ενώ το βάρος ανάλογα με την έκδοση ξεκινά από τα 1.575 κιλά.

Tο νέο 9-5 αποδεικνύεται ένα ιδιαίτερα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, αρκεί να δει κανείς την πληθώρα συστημάτων με τα οποία εξοπλίζεται. Πρόκειται για τα: Variable Effort Steering (μεταβάλλει την υποβοήθηση του τιμονιού ανάλογα με τις συνθήκες), Adaptive Cruise Control (ρυθμίζει την ταχύτητα σύμφωνα με το προπορευόμενο όχημα), Head-Up Display, Traffic Sign Recognition (προειδοποιεί μέσω του Head-Up Display για πινακίδες περιορισμού ταχύτητας, με ειδική κάμερα στο παρμπρίζ), Lane Departure Warning (προειδοποιεί για αλλαγή λωρίδας χωρίς την ενεργοποίηση φλάς), Advanced Park Assist (ανιχνεύει χώρο μεγαλύτερο από 1 μέτρο από το όχημα, και κατευθύνει τον οδηγό στο πώς να παρκάρει).

Κινητήρες-Όλοι με τούρμπο
Από πλευράς κινητήρων το νέο 9-5 εφοδιάζεται με τέσσερα μηχανικά σύνολα όλα υπερτροφοδοτούμενα, εκ των οποίων μόνο το ένα είναι πετρελαίου. O μικρότερος βενζινοκινητήρας λοιπόν είναι ο 1.6T με την απόδοση στους 180 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 230 Nm ροπής στις 2.200 σ.α.λ. Διατίθεται μόνο με χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο (και την κίνηση εμπρός), με το οποίο καταφέρνει 0-100 χ.α.ω. σε 9,5 δλ. και τελική ταχύτητα της τάξης των 220 χ.α.ω. Η μέση τιμή κατανάλωσης του είναι τα 7,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 179 γρ./χιλιόμετρο.

Η δεύτερη έκδοση είναι η 2.0Τ (και 2.0Τ BioPower), με την απόδοση στους 220 ίππους στις 5.300 σ.α.λ. και τη ροπή στα 350 Nm από τις 2.500 σ.α.λ. Αυτή διατίθεται τόσο με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο (και στις δύο περιπτώσεις εξατάχυτο), καθώς και με τετρακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη Haldex και το γνωστό πίσω ηλεκτροκινό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης: eLSD. Εδώ τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 7,9 δλ. για το χειροκίνητο με την κίνηση εμπρός, και σε 8,0 δλ. για το χειροκίνητο με την τετρακίνηση, ενώ οι αντίστοιχοι χρόνοι για τις αυτόματες εκδόσεις είναι τα 8,5 και 8,8 δλ. Η τελική ταχύτητα είναι τα 240 για το χειροκίνητο προσθιοκίνητο μοντέλο, και 230 για το αντίστοιχο τετρακίνητο (235 και 230 για τις αντίστοιχες αυτόματες εκδόσεις). Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 8,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα για το χειροκίνητο προσθιοκίνητο μοντέλο, και 9,3 για το αντίστοιχο τετρακίνητο, (9,5 και 9,7 λίτρα για τις αντίστοιχες αυτόματες εκδόσεις). Τέλος, οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 198 γρ./χιλιόμετρο για το προθιοκίνητο χειροκίνητο μοντέλο, 216 για το αντίστοιχο τετρακίνητο, και 223/228 γρ./χιλιόμετρο για τις αυτόματες εκδόσεις.

Ακολουθεί η πιο γρήγορη έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα 2.8Τ. Αυτός αποδίδει 300 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 400 Nm στις 2.000 σ.α.λ., ενώ η έκδοση αυτή διατίθεται αποκλειστικά με τετρακίνηση (και εδώ με Haldex και eLSD, και αυτόματο εξατάχυτο κιβωτίο). Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε μόλις 6,9 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 250 χ.α.ω. Η μέση τιμή της κατανάλωσης είναι τα 11,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 269 γρ./χιλιόμετρο.

Τέλος, η μοναδική πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι η 2.0TiD με την απόδοση στους 160 ίππους από τις 4.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 350 Nm να αποδίδεται από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Το μοντέλο διατίθεται με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο, όμως όχι με τετρακίνηση. Έτσι τα 0-100 χ.α.ω. είναι και στις δύο περιπτώσεις τα 10,1 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 215 χ.α.ω. για το χειροκίνητο και τα 209 χ.α.ω. για το αυτόματο. Η κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα για το χειροκίνητο και στα 6,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα για το αυτόματο, ενώ οι αντίστοιχες τιμές για τις εκπομπές ρύπων είναι τα 139 και 179 γρ./χιλιόμετρο.

Οδική συμπεριφορά – ¶νετο και ασφαλές
Οδηγήσαμε το νέο Saab 9-5 σε αυτοκινητοδρόμους αλλά και σε επαρχιακούς δρόμους της κεντρικής Σουηδίας. Το βασικό χαρακτηριστικό του οικογενειακού αυτοκινήτου είναι η αξιόλογη άνεση και ποιότητα κύλισης που απολαμβάνουν οι επιβάτες του. Το νέο μοντέλο της Saab αποδεικνύεται σίγουρο κάτω από όλες τις συνθήκες και με συμπεριφορά ιδιαίτερα φιλική προς τον οδηγό. Ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο με μεγαλύτερες ταχύτητες η σταθερότητα που επιδεικνύει είναι χαρακτηριστική, ενώ και σε δρόμο με απαιτητικές στροφές έδειξε πως τα καταφέρνει αρκετά καλά. Διακριτικές τάσεις υποστροφής κάνουν μόνο προοδευτικά την εμφάνισή τους, ενώ ο σεβαστός όγκος του αμαξώματος δεν προβληματίζει. Σε κάθε περίπτωση όμως οποιαδήποτε παρενέργεια ελέγχεται απόλυτα από το αποτελεσματικό σε αίσθηση και πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης και φυσικά από το στάνταρντ σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η λειτουργία των 3 προγραμμάτων οδήγησης του συστήματος DriveSense που ελέγχονται από τον οδηγό μέσω του σχετικού διακόπτη. Στην επιλογή Comfort, το 9-5 είναι ιδιαίτερα άνετο και χαλαρό για ξεκούραστες καθημερινές μετακινήσεις. Στην επιλογή Intelligent ένας μικροεγκέφαλος «διαβάζει» τον τρόπο που οδηγείται το αυτοκίνητο (απλά καθημερινά ή γρήγορα) και προσαρμόζει ανάλογα την υποβοήθηση στο τιμόνι, την απόκριση του κινητήρα και τον ρυθμό απόσβεσης από την ανάρτηση. Στην επιλογή Sport προσαρμόζει τους πιο πάνω παράγοντες αποκλειστικά για γρήγορη οδήγηση. Καλές εντυπώσεις μας άφησαν τα φρένα ενώ στα θετικά του αυτοκινήτου συγκαταλέγεται η πολύ άνετη και με πολλές ρυθμίσεις θέση οδήγησης. Περισσότερο ασφαλή συμπεράσματα όμως σχετικά με το νέο 9-5 θα σχηματίσουμε τον Σεπτέμβριο κατά την αναλυτική δοκιμή του όταν και θα λανσαριστεί στην χώρα μας.
Mercedes
Autotriti.gr