Ντεμπύτο στη Γενεύη θα κάνει το Fiat Freemont
To νέο SUV της Fiat προέρχεται από τη Dodge. Το Sedici από τη Suzuki. Με τέτοια γονίδια, μπορεί να πει κανείς πως δεν είναι ικανά τα SUV της Fiat;
(27/1/2011)
Μπορεί η Fiat να μην έχει παράδοση στα SUV, έχουν όμως οι κατασκευαστές με τους οποίους συνεργάζεται για να τα παράγει. Πρώτα η Suzuki με το SX4 στο οποίο βασίζεται το Sedici, και τώρα η Dodge με ένα μεγάλο SUV που θα έρθει στην Ευρώπη ως Fiat Freemont. Μπορεί να μην είναι αμιγώς ιταλικά αυτοκίνητα, είναι όμως άριστα SUV. Δεν είναι καλύτερα έτσι;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Στην Ευρώπη παρά την ύπαρξη ομίλων και συνεργασιών, τα αυτοκίνητα που μοιράζονται ίδια μηχανικά μέρη σε μεγάλο ποσοστό διαφέρουν τόσο μεταξύ τους ώστε να διατηρούνται τα συστατικά της κάθε μάρκας.Τώρα η Fiat έρχεται και μέσα από την αμερικανική της σχέση με τη Dodge (οι ιταλοί έχουν το 25% της Chrysler-Jeep-Dodge) λανσάρει στην Ευρώπη ένα μεγάλο SUV με ελάχιστες διαφορές από το αμερικανικό μοντέλο στο οποίο βασίζεται. Η διαφορά είναι στο σηματάκι, τη μάσκα, τον εμπρός προφυλακτήρα και το εσωτερικό.
&&&& Το θέμα είναι ότι αυτό το αυτοκίνητο, που θα λέγεται Freemont και θα είναι στην έκθεση της Γενεύης, θα είναι ένα πολύ ικανό SUV. Γιατί απλά είναι Dodge, μια μάρκα που ειδικεύεται σε αυτά τα οχήματα. Μπορεί να παραπονεθεί κανείς για ένα τέτοιο SUV;
Οι κακές γλώσσες κατηγορούν τη Fiat ότι χρησιμοποιεί έτοιμες λύσεις, όμως όταν έχεις στη διάθεσή σου τέτοια τεχνολογία εκτός δρόμου οχημάτων, γιατί να μην τη χρησιμοποιήσεις, τη στιγμή μάλιστα που τη μία μάρκα (Fiat) από την άλλη (Dodge) τη χωρίζει ένας ολόκληρος ωκεανός.
Η αντίθετη λογική λέει πως είναι προτιμότερο για μία μάρκα που δεν έχει παράδοση στα SUV αντί να εξελίξει δικά της μοντέλα που και περιορισμένη τεχνογνωσία αλλά και χαμηλή απήχηση στο κοινό μπορεί να έχουν, είναι καλύτερο να συνεργαστεί με έναν καθιερωμένο στο χώρο κατασκευαστή. Έτσι η Fiat για το Sedici λέει ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο εξελιγμένο και δοκιμασμένο από τη Suzuki, μάρκα που όλοι εμπιστεύονται για SUV, διαθέτει όμως τα στοιχεία εκείνα που κάνει τους πελάτες της ιταλικής μάρκας να προτιμούν τα μοντέλα της.
Έτσι και με το Freemont. Δίνεται η ευκαιρία στους ευρωπαίους αγοραστές SUV να έχουν στη διάθεσή τους ένα μοντέλο της Dodge που συγχρόνως έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της Fiat που τους κάνει τα μοντέλα της γνώριμα.
Μπορεί πραγματικά να παραπονεθεί κανείς; Εσείς θα προτιμούσατε ένα αμιγώς ιταλικό SUV από τη Fiat; Ή μήπως είναι καλύτερα τα σκληροτράχηλα μοντέλα της να προέρχονται από συνεργασίες με γνώστες του αντικειμένου; Τι λέτε; &&&& &&&& &&&&
Καλές είναι οι συνεργασίες μεταξύ των εταιρειών γιατί ανταλλάσσουν τεχνογνωσία και φτιάχνουν καλά (δοκιμασμένα) και φθηνά προιόντα. Π.χ. Αν έφτιαχνε η Fiat εξ αρχής ένα νέο SUV θα ξόδευε πολλά χρήματα για την σχεδίαση, τις μελέτες, την κατασκευή, τις δοκιμές κ.λ.π. πράγματα που θα χρέωνε στον αγοραστή και έτσι το νέο SUV θα ήταν ακριβότερο. Επίσης ένα πλεονέκτημα που έχει η διάθεση ενός συγκεκριμένου αυτοκινήτου, από περισσότερους από έναν κατασκευαστή, είναι το ότι υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ τους, με ευνοικά αποτελέσματα για τον αγοραστή. Π.χ. φθηνότερα ανταλλακτικά. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα, εγώ για το Mitsubishi Pajero του 1988, βρίσκω πολύ φθηνότερα ανταλλακτικά στην Αμερική, όπου η Chrysler, την ίδια εποχή, είχε κατασκευάσει το αντίγραφό του, το Dodge Raider. Από την άλλη όμως οι αντιγραφές δεν προωθούν την εξέλιξη. Αν η Fiat έφτιαχνε ένα εξ αρχής καινούριο SUV όλο και κάτι καλύτερο θα προέκυπτε στην αγορά. Και μόνο η ύπαρξη μεγαλύτερης ποικιλίας μοντέλων θα ικανοποιούσε ενδεχομένως κάποιους υποψήφιους αγοραστές και ίσως δημιουργούσε έναν εντονώτερο ανταγωνισμό.
ΙΚΑΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ,FIAT ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ...
Ιταλικό SUV? Χαχα σαν ανέκδοτο μου ακούγεται αυτό... Καλύτερα έστι με τις δοκιμασμένες λύσεις. Εκ πρώτης όψεως φαίνεται μια χαρά το αυτοκίνητο. Βγάζει κ αυτή τη βαρβατιλα που οφείλουν να βγάζουν τα SUV. Εύχομαι να είναι το πρώτο απο τα πολλά επιτυχημένα αυτοκίνητα που θα προκύψουν απο τη συνεργασία των 2 εταιρειών.
ΟΚ, ΔΕΝ ΛΕΩ, ΚΑΛΗ Η DODGE, ΚΑΛΗ ΚΑΙ Η SUZUKI, ΑΛΛΑ ΤΟ ΟΛΟ ΘΕΜΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΙΤΑΛΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΠΝΕΕΙ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ GROUP FIAT,ΚΑΙ ΣΕ ΕΜΦΑΝΙΣΗ,ΚΑΙ ΣΕ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ. ΔΕΝ ΘΕΩΡΩ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΧΕ ΕΝΑ FREEMONT ΣΠΟΡΤΙΦ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ,ΚΑΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΑ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΗΛΑΔΗ.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΚΑΘΟΛΟΥ SUV ΑΠΟ ΤΗ FIAT, ΜΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ME ΤΗ DODGE Ή ΧΩΡΙΣ !!!
Δεν το συζητάμε. Θα ήταν ολέθριο λάθος για τη Fiat, σε έναν άγνωστο για αυτή χώρο, να ξεκινήσει μόνη της απο "λευκο χαρτί". Για αυτό ας μάθει πρώτα από εταιρείες καταξιωμένες στα SUV και στη συνέχεια θα μπορεί και μόνη της να παρουσιάζει καλά SUV. Και πιστεύω όλοι οι φίλοι της Fiat θα θέλανε και κάποια στιγμή να δουν ένα οικογενειακό sedan (τύπου Αvensis, Passat, Mondeo). Μετά τη συνεργασία με την Chrysler-Jeep-Dodge γιατί όχι;