Στις 31/03 ψηφίστηκε τελικά από την Βουλή των Ελλήνων το υπ΄ αριθμ. 3943 σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών που –μεταξύ άλλων- αφορούσε στην παροχή κινήτρων μέσω της μείωσης του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν ένα νέο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα αποσύροντας κάποιο παλαιό.
Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα προβλέπει ο νέος νόμος του κράτους 3843/2011 με τίτλο «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στελέχωση των Ελεγκτικών Υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του υπουργείου Οικονομικών», προβλέπεται η παροχή κινήτρων σε όσους επιθυμούν να αποσύρουν το παλαιό όχημα του και να το αντικαταστήσουν με ένα νέοταξινομούμενο ελαφρύ επαγγελματικό.Συγκεκριμένα στο άρθρο 30 (παράγραφος 5) του νέου νόμου παρουσιάζονται τροποποιήσεις του Εθνικού Τελωνιακού Κώδικα (2960/2001) που αφορούν στην διαμόρφωση του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης οι οποίες διαμορφώνονται ως εξής:«Για τα ανοικτά ή κλειστά φορτηγά με μεικτό βάρος έως και 3,5t. και κινητήρες χωρητικότητας έως και 1.600 κ.εκ., το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται κατά 60% σε σχέση με τα όσα προβλέπει ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας.Για τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρες χωρητικότητας από 1.601 κ.εκ. έως και 3.500 κ.εκ., το ΕΤΤ μειώνεται κατά 50%».Βάσει λοιπόν όλων των παραπάνω στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που θα αποκτηθούν με αντικατάσταση επιβατικού οχήματος ιδιωτικής χρήσης ή όμοιου φορτηγού που αποσύρεται από την κυκλοφορία για καταστροφή, το ποσοστό του ΕΤΤ διαμορφώνεται ως εξής:- Οχήματα με κυβισμό έως 1.600 κ.εκ.= ETT της τάξης του 2,4% - 7,2%- Οχήματα με κυβισμό από 1.601- 3.500 κ.εκ. = ETT της τάξης του 9%- 13%.