Είναι πλέον γνωστό πως ένας από τους τομείς στον οποίο ανταγωνίζονται οι μάρκες μεταξύ τους είναι ποια θα παρέχει τη μεγαλύτερη οθόνης αφής στην καμπίνα του αυτοκινήτου τους, που θα φιλοξενήσει το σύστημα infotainment και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, όπως το Hyperscreen της Mercedes, οι οθόνες αυτές γιγαντώνονται και εκτίνονται σχεδόν σε ολόκληρο το μήκος του ταμπλό. Αν μία μάρκα έχει διαφορετική στάση σε αυτό τον τομέα, είναι η Alfa Romeo, η οποία έδωσε και τις σχετικές εξηγήσεις.
«Οι πελάτες της Alfa δε θέλουν οθόνες μήκους 1 μέτρου»
Η Alfa Romeo έχει διαφορετικές προτεραιότητες, καθώς εσωτερική έρευνα έδειξε ότι οι πελάτες της δεν θέλουν πραγματικά γιγαντιαίες οθόνες που εκτείνονται από τη μια γωνία του ταμπλό στην άλλη. Την είδηση αυτή αποκάλυψε σε δηλώσεις του ο επικεφαλής της ιταλικής μάρκας, Jean-Philippe Imparato, ο οποίος μίλησε στο Autocar, σημειώνοντας πως τα μελλοντικά μοντέλα δεν θα έχουν τεράστιες οθόνες: «Σέβομαι αυτό που κάνει η Mercedes με την ψηφιακή τεχνολογία της, αλλά οι πελάτες μου δεν αναζητούν οθόνες για το σύστημα ψυχαγωγίας που να φτάνουν το μέτρο ή να έχουν 200 διαφορετικές λειτουργίες για να τις ανοιγοκλείνουν». Μάλιστα, συνέχισε λέγοντας ότι ο τυπικός αγοραστής της Alfa δεν θέλει να ξέρει πώς θα είναι ο καιρός σε τρεις εβδομάδες από σήμερα, και το μόνο που θέλει είναι απλώς να οδηγήσει το αυτοκίνητο.
Με νέα διάταξη στο ταμπλό από το 2025 οι Alfa
Ο Imparato ανέφερε ότι το «cannocchiale» (πίνακας οργάνων σε στυλ τηλεσκοπίου) θα παραμείνει όντας συμπληρωμένο από ένα μεγάλο head-up display. Στη συνέχεια πρόσθεσε ότι το πρώτο μοντέλο που θα αποκτήσει νέα διάταξη στο ταμπλό έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2025 και θα υιοθετήσει την ηλεκτρική αρχιτεκτονική STLA Brain της Stellantis.
Η Tonale είναι η Alfa με τη μεγαλύτερη οθόνη για το infotainment
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα πρότυπα του 2023, οι οθόνες που προσφέρει η Alfa Romeo είναι μικρές, δεδομένου ότι η Giulia και η Stelvio έχουν οθόνες 8,8 ιντσών, ενώ η Tonale έχει infotainment 10,25 ιντσών. Και τα τρία αυτοκίνητα διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Από κει και πέρα, η ιταλική φίρμα έχει προγραμματίσει να κυκλοφορήσει το επόμενο έτος ένα μικρό crossover που θα αποτελέσει το πρώτο ηλεκτρικό της εταιρείας. Πριν από αυτό, συγκεκριμένα στις 30 Αυγούστου αναμένεται να παρουσιάσει ένα νέο supercar.