Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Διαβάστε τη συνέντευξη με τον αρχηγό της Nissan στην Ελλάδα, Τάκη Θεοχαράκη, η οποία λύνει πολλές απορίες και ανατρέπει πολλά πράγματα.

Διαβάστε τη συνέντευξη με τον αρχηγό της Nissan στην Ελλάδα, Τάκη Θεοχαράκη, η οποία λύνει πολλές απορίες και ανατρέπει πολλά πράγματα.

Ανατρέπει πολλά πράγματα

15.144 Επισκέψεις στο άρθρο (20/12/2016)

Τι θα γίνει με το diesel; Μήπως είναι πιο «βρώμικα» τελικά τα ηλεκτρικά; Πόσο θα κάνει το νέο Micra; Κάναμε στον αρχηγό της Nissan όλες τις ερωτήσεις σας. Διαβάστε τι μας είπε.

Τι γίνεται με το νέο Micra; Πότε έρχεται, πόσο θα κάνει, με τι κινητήρες, διαβάζουμε καθημερινά, στα σχόλια και στις ερωτήσεις σας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Την ίδια στιγμή έχει φουντώσει η συζήτηση για το μέλλον του diesel, ειδικά μετά την συνάντηση των C40 στο Μέξικο Σίτυ και την ανακοίνωση ότι 3 εκατ. θάνατοι κάθε χρόνο, οφείλονται στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και σαν πρώτο μέτρο Μέξικο Σίτυ, Παρίσι, Μαδρίτη και Αθήνα (!) θα απαγορεύσουν το diesel  το 2025 και θα δώσουν κίνητρα για αυτοκίνητα υδρογόνου, ηλεκτρικά και υβριδικά.

Και να μην ξεχνάμε ότι αν εφαρμοζόντουσαν σήμερα οι κανονισμοί που θα ισχύσουν από το 2021, όλες οι μάρκες αυτοκινήτων θα πλήρωναν από 10 δις ευρώ το χρόνο σε πρόστιμα. Ετσι ξαφνικά, όπως σημειώναμε και στο αντίστοιχο άρθρο την προηγούμενη βδομάδα,  όλες οι μάρκες τρέχουν σαν τρελές να μας φτιάξουν μέσα σε 3 χρόνια, αυτοκίνητα, που δεν θα  έχουν καθόλου ρύπους, για να γλιτώσουν τα πρόστιμα.

Τι θα γίνει λοιπόν τελικά;
Μαζέψαμε όλες τις ερωτήσεις σας και μιλάμε με τον Τάκη Θεοχαράκη, που δεν είναι μόνο ο αρχηγός της Nissan στην Ελλάδα, είναι και μηχανολόγος μηχανικός του Μετσόβιου Πολυτεχνείου της Αθήνας, άρα μπορούμε να πάρουμε απαντήσεις και σε τεχνικά θέματα.
Και οι απαντήσεις του ήταν αναπάντεχες και ανατρέπουν πολλά πράγματα.

ΑΤ: Τι θα γίνει τελικά με το diesel, Τάκη;
ΤΘ: Η αλήθεια για το diesel είναι, ότι σαν καύσιμο, είναι καθαρότερο από την βενζίνη. Οι νέοι κανονισμοί έχουν πολύ αυστηρά ορια για όλους τους επικίνδυνους για την υγεία μας, ρύπους. Ορια, που κάνουν τα diesel λιγότερο βλαβερά για την υγεία μας από τα βενζινοκίνητα. Η τεχνολογία για να πιαστούν αυτά τα όρια, στα diesel, υπάρχει. Το πρόβλημα είναι ότι είναι τόσο ακριβή αυτή η λύση, που δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα μικρά αυτοκίνητα. Θα μείνει μόνο στα μεγάλα.
Το πετρέλαιο βγαίνει από την αγορά, στα μικρά αυτοκίνητα, όχι γιατί είναι βρώμικο, αλλά γιατι είναι πολύ ακριβό.

ΑΤ: Αρα diesel τέλος, στα μικρά αυτοκίνητα;
ΤΘ: Ποτέ μη λές ποτέ. Η τεχνολογία καλπάζει. Η εξέλιξη στα αυτοκίνητα είναι τρομερή. Το ότι σήμερα είναι πολύ ακριβό, δεν σημαίνει ότι θα είναι και σε ένα χρόνο ή σε δυο.

ΑΤ: Τώρα όμως όλοι στην Ευρώπη ασχολούνται με τα ηλεκτρικά, τρέχοντας να προλάβουν τα τεράστια πρόστιμα. Μόλις 3 χρόνια τους έμειναν. Θέλουμε λιγότερο CO2 για να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Εμείς όμως στην Ελλάδα παράγουμε ηλεκτρικό ρεύμα από λιγνίτη. Αυτό σημαίνει ότι για το ρεύμα που χρειάζεται για την κίνηση ενός μικρού αυτοκινήτου, ο λιγνίτης που καίμε, παράγει τόσο
CO2, όσο 3 βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, μαζύ. Αρα τι πρέπει να κάνουμε στην Ελλάδα;

ΤΘ: Εδώ νομίζω ότι γίνεται ένα λάθος. Αν υπολογίσουμε και το CO2 που εκλύεται για την παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος, πρέπει να κάνουμε το ίδιο και  για την βενζίνη. Πόσο CO2 παράγεται για να βγεί το πετρέλαιο από τεράστια βάθη, στην επιφάνεια,  πόσο από το τάνκερ που θα μεταφέρει το πετρέλαιο, πόσο στο διυλιστήριο που θα το μετατρέψει σε καύσιμο, πόσο για να μεταφερθεί στα πρατήρια κ.ο.κ. Δεν έχω δεί κάποιο σχετικό υπολογισμό, γιατί εξαρτάται από χιλιάδες πράγματα, όπως είναι εύκολο να το καταλάβει κανείς.

Για την Ελλάδα όμως θα υπάρχει ένα άλλο μεγάλο όφελος: Θα περιορίσει τους βλαβερούς για την υγεία μας ρύπους, το φωτοχημικό νέφος, στις πόλεις. Είναι αδύνατον να τους περιορίσεις σε μια πόλη, γιατι θα έπρεπε να ελέγχεις συνέχεια εκατομμύρια αυτοκίνητα, μπορείς όμως να το πετύχεις, εφαρμόζοντας την τελευταία τεχνολογία σε ένα φουγάρο που καίει λιγνίτη. Από κεί και πέρα είναι δουλειά του κράτους να αυξήσει την παραγωγή ρεύματος από την ηλιακή και την αιολική ενέργεια, για να περιοριστεί η παραγωγή από λιγνίτη.

Να μην ξεχνάμε επίσης οτι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η κακή συντήρηση των αυτοκινήτων και ο τρόπος που λειτουργούν τα ΚΤΕΟ στην Ελλάδα. Αυτοκίνητα με απίστευτους ρύπους περνάνε τον έλεγχο των ΚΤΕΟ και συνεχίζουν να κυκλοφορούν. Απο τα αυτοκίνητα αυτά η ρύπανση ειναι πολυ μεγαλύτερη και εδώ δεν χρειάζονται τεράστιες επενδύσεις, αρκεί να αποφασίσει το κράτος να κάνει σωστά την δουλειά του και να ελέγξει τον τρόπο λειτουργίας των ΚΤΕΟ.

ΑΤ: Η Nissan έχει ένα ηλεκτροκίνητο, το Leaf, που πάει πολύ καλά στις πωλήσεις στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα τι γίνεται;
ΤΘ: Αυτό εξαρτάται από το κράτος. Για να προχωρήσουν τα ηλεκτρικά πρέπει να δοθούν κίνητρα, όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη. Πρέπει το κράτος να επενδύσει σε σταθμούς φόρτισης (που επιδοτούνται από πολλά ευρωπαικά προγράμματα), αλλά και στους καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικά. Στην Γερμανία είναι 4.000 ευρώ. Στη Γαλλία, αν αποσύρεις ντιζελοκίνητο είναι 10.000 ευρώ, για να αγοράσεις ηλεκτρικό.

ΑΤ: Τι θα μας πείς για το νέο Micra; Πόσο θα ανεβάσει την θερμοκρασία στην ελληνική αγορά; Και πόσο θα κάνει; Αυτό ρωτάνε όλοι οι αναγνώστες.
ΤΘ: To νέο Micra είναι μακρύτερο, φαρδύτερο, χαμηλότερο, ωραιότερο και δίκαια έχει τραβήξει το ενδιαφέρον όλων. Θα έχει βενζινοκινητήρες 75, 90 και λίγο αργότερα 120 άλογα, αλλά και diesel 90 άλογα, για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα.
Οι τιμές του ξεκινάνε από τα 11.900 ευρώ.
Και βέβαια αναμένεται και μια δυνατή έκδοση Nismo, να συμπληρώσουμε εμείς.
 
ΑΤ: Πες μου τώρα σε 20 λέξεις το «μυστικό». Ανέλαβες διευθύνων σύμβουλος της Nissan τον Ιούνιο του 2013. Από το 2014 κιόλας, η Nissan απογειώθηκε στις πωλήσεις, από το 6% στο 8% της αγοράς, για να φτάσει φέτος σχεδόν στο 10%. Από την 5η θέση των πωλήσεων, στην 2η. Ποιο είναι το «μυστικό»;
ΤΘ: Νέοι άνθρωποι, που έχουν ελευθερία να εφαρμόσουν τις ιδέες τους, αλλά που έχουν και την ευθύνη των πράξεων τους.
 
Εσεις τι λέτε για όλα αυτά;
Το πετρέλαιο βγαίνει από την αγορά, στα μικρά αυτοκίνητα, όχι γιατί είναι βρώμικο, αλλά γιατι είναι πολύ ακριβό.
Για την Ελλάδα τα ηλεκτροκίνητα θα «στείλουν» τους βλαβερούς για την υγεία ρύπους, στην έξοδο ενός φουγάρου, οπου μπορούμε να τους αντιμετωπίσουμε.
Το Micra θα έχει 11.900 ευρώ. Τι λέτε για όλα αυτά;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
LEASING COURIER VS CITAN