Διαβάστε τη συνέντευξη με τον αρχηγό της Nissan στην Ελλάδα, Τάκη Θεοχαράκη, η οποία λύνει πολλές απορίες και ανατρέπει πολλά πράγματα.
Ανατρέπει πολλά πράγματα
15.144 Επισκέψεις στο άρθρο (20/12/2016)
Τι θα γίνει με το diesel; Μήπως είναι πιο «βρώμικα» τελικά τα ηλεκτρικά; Πόσο θα κάνει το νέο Micra; Κάναμε στον αρχηγό της Nissan όλες τις ερωτήσεις σας. Διαβάστε τι μας είπε.
Τι γίνεται με το νέο Micra; Πότε έρχεται, πόσο θα κάνει, με τι κινητήρες, διαβάζουμε καθημερινά, στα σχόλια και στις ερωτήσεις σας.
Και να μην ξεχνάμε ότι αν εφαρμοζόντουσαν σήμερα οι κανονισμοί που θα ισχύσουν από το 2021, όλες οι μάρκες αυτοκινήτων θα πλήρωναν από 10 δις ευρώ το χρόνο σε πρόστιμα. Ετσι ξαφνικά, όπως σημειώναμε και στο αντίστοιχο άρθρο την προηγούμενη βδομάδα, όλες οι μάρκες τρέχουν σαν τρελές να μας φτιάξουν μέσα σε 3 χρόνια, αυτοκίνητα, που δεν θα έχουν καθόλου ρύπους, για να γλιτώσουν τα πρόστιμα.
Τι θα γίνει λοιπόν τελικά;
Μαζέψαμε όλες τις ερωτήσεις σας και μιλάμε με τον Τάκη Θεοχαράκη, που δεν είναι μόνο ο αρχηγός της Nissan στην Ελλάδα, είναι και μηχανολόγος μηχανικός του Μετσόβιου Πολυτεχνείου της Αθήνας, άρα μπορούμε να πάρουμε απαντήσεις και σε τεχνικά θέματα.
Και οι απαντήσεις του ήταν αναπάντεχες και ανατρέπουν πολλά πράγματα.
ΑΤ: Τι θα γίνει τελικά με το diesel, Τάκη;
ΤΘ: Η αλήθεια για το diesel είναι, ότι σαν καύσιμο, είναι καθαρότερο από την βενζίνη. Οι νέοι κανονισμοί έχουν πολύ αυστηρά ορια για όλους τους επικίνδυνους για την υγεία μας, ρύπους. Ορια, που κάνουν τα diesel λιγότερο βλαβερά για την υγεία μας από τα βενζινοκίνητα. Η τεχνολογία για να πιαστούν αυτά τα όρια, στα diesel, υπάρχει. Το πρόβλημα είναι ότι είναι τόσο ακριβή αυτή η λύση, που δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα μικρά αυτοκίνητα. Θα μείνει μόνο στα μεγάλα.
Το πετρέλαιο βγαίνει από την αγορά, στα μικρά αυτοκίνητα, όχι γιατί είναι βρώμικο, αλλά γιατι είναι πολύ ακριβό.
ΑΤ: Αρα diesel τέλος, στα μικρά αυτοκίνητα;
ΤΘ: Ποτέ μη λές ποτέ. Η τεχνολογία καλπάζει. Η εξέλιξη στα αυτοκίνητα είναι τρομερή. Το ότι σήμερα είναι πολύ ακριβό, δεν σημαίνει ότι θα είναι και σε ένα χρόνο ή σε δυο.
ΑΤ: Τώρα όμως όλοι στην Ευρώπη ασχολούνται με τα ηλεκτρικά, τρέχοντας να προλάβουν τα τεράστια πρόστιμα. Μόλις 3 χρόνια τους έμειναν. Θέλουμε λιγότερο CO2 για να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Εμείς όμως στην Ελλάδα παράγουμε ηλεκτρικό ρεύμα από λιγνίτη. Αυτό σημαίνει ότι για το ρεύμα που χρειάζεται για την κίνηση ενός μικρού αυτοκινήτου, ο λιγνίτης που καίμε, παράγει τόσο CO2, όσο 3 βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, μαζύ. Αρα τι πρέπει να κάνουμε στην Ελλάδα;
ΤΘ: Εδώ νομίζω ότι γίνεται ένα λάθος. Αν υπολογίσουμε και το CO2 που εκλύεται για την παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος, πρέπει να κάνουμε το ίδιο και για την βενζίνη. Πόσο CO2 παράγεται για να βγεί το πετρέλαιο από τεράστια βάθη, στην επιφάνεια, πόσο από το τάνκερ που θα μεταφέρει το πετρέλαιο, πόσο στο διυλιστήριο που θα το μετατρέψει σε καύσιμο, πόσο για να μεταφερθεί στα πρατήρια κ.ο.κ. Δεν έχω δεί κάποιο σχετικό υπολογισμό, γιατί εξαρτάται από χιλιάδες πράγματα, όπως είναι εύκολο να το καταλάβει κανείς.
Για την Ελλάδα όμως θα υπάρχει ένα άλλο μεγάλο όφελος: Θα περιορίσει τους βλαβερούς για την υγεία μας ρύπους, το φωτοχημικό νέφος, στις πόλεις. Είναι αδύνατον να τους περιορίσεις σε μια πόλη, γιατι θα έπρεπε να ελέγχεις συνέχεια εκατομμύρια αυτοκίνητα, μπορείς όμως να το πετύχεις, εφαρμόζοντας την τελευταία τεχνολογία σε ένα φουγάρο που καίει λιγνίτη. Από κεί και πέρα είναι δουλειά του κράτους να αυξήσει την παραγωγή ρεύματος από την ηλιακή και την αιολική ενέργεια, για να περιοριστεί η παραγωγή από λιγνίτη.
Να μην ξεχνάμε επίσης οτι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η κακή συντήρηση των αυτοκινήτων και ο τρόπος που λειτουργούν τα ΚΤΕΟ στην Ελλάδα. Αυτοκίνητα με απίστευτους ρύπους περνάνε τον έλεγχο των ΚΤΕΟ και συνεχίζουν να κυκλοφορούν. Απο τα αυτοκίνητα αυτά η ρύπανση ειναι πολυ μεγαλύτερη και εδώ δεν χρειάζονται τεράστιες επενδύσεις, αρκεί να αποφασίσει το κράτος να κάνει σωστά την δουλειά του και να ελέγξει τον τρόπο λειτουργίας των ΚΤΕΟ.
ΑΤ: Η Nissan έχει ένα ηλεκτροκίνητο, το Leaf, που πάει πολύ καλά στις πωλήσεις στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα τι γίνεται;
ΤΘ: Αυτό εξαρτάται από το κράτος. Για να προχωρήσουν τα ηλεκτρικά πρέπει να δοθούν κίνητρα, όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη. Πρέπει το κράτος να επενδύσει σε σταθμούς φόρτισης (που επιδοτούνται από πολλά ευρωπαικά προγράμματα), αλλά και στους καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικά. Στην Γερμανία είναι 4.000 ευρώ. Στη Γαλλία, αν αποσύρεις ντιζελοκίνητο είναι 10.000 ευρώ, για να αγοράσεις ηλεκτρικό.
ΑΤ: Τι θα μας πείς για το νέο Micra; Πόσο θα ανεβάσει την θερμοκρασία στην ελληνική αγορά; Και πόσο θα κάνει; Αυτό ρωτάνε όλοι οι αναγνώστες.
ΤΘ: To νέο Micra είναι μακρύτερο, φαρδύτερο, χαμηλότερο, ωραιότερο και δίκαια έχει τραβήξει το ενδιαφέρον όλων. Θα έχει βενζινοκινητήρες 75, 90 και λίγο αργότερα 120 άλογα, αλλά και diesel 90 άλογα, για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα.
Οι τιμές του ξεκινάνε από τα 11.900 ευρώ.
Και βέβαια αναμένεται και μια δυνατή έκδοση Nismo, να συμπληρώσουμε εμείς.
ΑΤ: Πες μου τώρα σε 20 λέξεις το «μυστικό». Ανέλαβες διευθύνων σύμβουλος της Nissan τον Ιούνιο του 2013. Από το 2014 κιόλας, η Nissan απογειώθηκε στις πωλήσεις, από το 6% στο 8% της αγοράς, για να φτάσει φέτος σχεδόν στο 10%. Από την 5η θέση των πωλήσεων, στην 2η. Ποιο είναι το «μυστικό»;
ΤΘ: Νέοι άνθρωποι, που έχουν ελευθερία να εφαρμόσουν τις ιδέες τους, αλλά που έχουν και την ευθύνη των πράξεων τους.
Εσεις τι λέτε για όλα αυτά;
Το πετρέλαιο βγαίνει από την αγορά, στα μικρά αυτοκίνητα, όχι γιατί είναι βρώμικο, αλλά γιατι είναι πολύ ακριβό.
Για την Ελλάδα τα ηλεκτροκίνητα θα «στείλουν» τους βλαβερούς για την υγεία ρύπους, στην έξοδο ενός φουγάρου, οπου μπορούμε να τους αντιμετωπίσουμε.
Το Micra θα έχει 11.900 ευρώ. Τι λέτε για όλα αυτά;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Την ίδια στιγμή έχει φουντώσει η συζήτηση για το μέλλον του diesel, ειδικά μετά την συνάντηση των C40 στο Μέξικο Σίτυ και την ανακοίνωση ότι 3 εκατ. θάνατοι κάθε χρόνο, οφείλονται στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και σαν πρώτο μέτρο Μέξικο Σίτυ, Παρίσι, Μαδρίτη και Αθήνα (!) θα απαγορεύσουν το diesel το 2025 και θα δώσουν κίνητρα για αυτοκίνητα υδρογόνου, ηλεκτρικά και υβριδικά.Και να μην ξεχνάμε ότι αν εφαρμοζόντουσαν σήμερα οι κανονισμοί που θα ισχύσουν από το 2021, όλες οι μάρκες αυτοκινήτων θα πλήρωναν από 10 δις ευρώ το χρόνο σε πρόστιμα. Ετσι ξαφνικά, όπως σημειώναμε και στο αντίστοιχο άρθρο την προηγούμενη βδομάδα, όλες οι μάρκες τρέχουν σαν τρελές να μας φτιάξουν μέσα σε 3 χρόνια, αυτοκίνητα, που δεν θα έχουν καθόλου ρύπους, για να γλιτώσουν τα πρόστιμα.
Τι θα γίνει λοιπόν τελικά;
Μαζέψαμε όλες τις ερωτήσεις σας και μιλάμε με τον Τάκη Θεοχαράκη, που δεν είναι μόνο ο αρχηγός της Nissan στην Ελλάδα, είναι και μηχανολόγος μηχανικός του Μετσόβιου Πολυτεχνείου της Αθήνας, άρα μπορούμε να πάρουμε απαντήσεις και σε τεχνικά θέματα.
Και οι απαντήσεις του ήταν αναπάντεχες και ανατρέπουν πολλά πράγματα.
ΑΤ: Τι θα γίνει τελικά με το diesel, Τάκη;
ΤΘ: Η αλήθεια για το diesel είναι, ότι σαν καύσιμο, είναι καθαρότερο από την βενζίνη. Οι νέοι κανονισμοί έχουν πολύ αυστηρά ορια για όλους τους επικίνδυνους για την υγεία μας, ρύπους. Ορια, που κάνουν τα diesel λιγότερο βλαβερά για την υγεία μας από τα βενζινοκίνητα. Η τεχνολογία για να πιαστούν αυτά τα όρια, στα diesel, υπάρχει. Το πρόβλημα είναι ότι είναι τόσο ακριβή αυτή η λύση, που δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα μικρά αυτοκίνητα. Θα μείνει μόνο στα μεγάλα.
Το πετρέλαιο βγαίνει από την αγορά, στα μικρά αυτοκίνητα, όχι γιατί είναι βρώμικο, αλλά γιατι είναι πολύ ακριβό.
ΑΤ: Αρα diesel τέλος, στα μικρά αυτοκίνητα;
ΤΘ: Ποτέ μη λές ποτέ. Η τεχνολογία καλπάζει. Η εξέλιξη στα αυτοκίνητα είναι τρομερή. Το ότι σήμερα είναι πολύ ακριβό, δεν σημαίνει ότι θα είναι και σε ένα χρόνο ή σε δυο.
ΑΤ: Τώρα όμως όλοι στην Ευρώπη ασχολούνται με τα ηλεκτρικά, τρέχοντας να προλάβουν τα τεράστια πρόστιμα. Μόλις 3 χρόνια τους έμειναν. Θέλουμε λιγότερο CO2 για να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Εμείς όμως στην Ελλάδα παράγουμε ηλεκτρικό ρεύμα από λιγνίτη. Αυτό σημαίνει ότι για το ρεύμα που χρειάζεται για την κίνηση ενός μικρού αυτοκινήτου, ο λιγνίτης που καίμε, παράγει τόσο CO2, όσο 3 βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, μαζύ. Αρα τι πρέπει να κάνουμε στην Ελλάδα;
ΤΘ: Εδώ νομίζω ότι γίνεται ένα λάθος. Αν υπολογίσουμε και το CO2 που εκλύεται για την παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος, πρέπει να κάνουμε το ίδιο και για την βενζίνη. Πόσο CO2 παράγεται για να βγεί το πετρέλαιο από τεράστια βάθη, στην επιφάνεια, πόσο από το τάνκερ που θα μεταφέρει το πετρέλαιο, πόσο στο διυλιστήριο που θα το μετατρέψει σε καύσιμο, πόσο για να μεταφερθεί στα πρατήρια κ.ο.κ. Δεν έχω δεί κάποιο σχετικό υπολογισμό, γιατί εξαρτάται από χιλιάδες πράγματα, όπως είναι εύκολο να το καταλάβει κανείς.
Για την Ελλάδα όμως θα υπάρχει ένα άλλο μεγάλο όφελος: Θα περιορίσει τους βλαβερούς για την υγεία μας ρύπους, το φωτοχημικό νέφος, στις πόλεις. Είναι αδύνατον να τους περιορίσεις σε μια πόλη, γιατι θα έπρεπε να ελέγχεις συνέχεια εκατομμύρια αυτοκίνητα, μπορείς όμως να το πετύχεις, εφαρμόζοντας την τελευταία τεχνολογία σε ένα φουγάρο που καίει λιγνίτη. Από κεί και πέρα είναι δουλειά του κράτους να αυξήσει την παραγωγή ρεύματος από την ηλιακή και την αιολική ενέργεια, για να περιοριστεί η παραγωγή από λιγνίτη.
Να μην ξεχνάμε επίσης οτι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η κακή συντήρηση των αυτοκινήτων και ο τρόπος που λειτουργούν τα ΚΤΕΟ στην Ελλάδα. Αυτοκίνητα με απίστευτους ρύπους περνάνε τον έλεγχο των ΚΤΕΟ και συνεχίζουν να κυκλοφορούν. Απο τα αυτοκίνητα αυτά η ρύπανση ειναι πολυ μεγαλύτερη και εδώ δεν χρειάζονται τεράστιες επενδύσεις, αρκεί να αποφασίσει το κράτος να κάνει σωστά την δουλειά του και να ελέγξει τον τρόπο λειτουργίας των ΚΤΕΟ.
ΑΤ: Η Nissan έχει ένα ηλεκτροκίνητο, το Leaf, που πάει πολύ καλά στις πωλήσεις στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα τι γίνεται;
ΤΘ: Αυτό εξαρτάται από το κράτος. Για να προχωρήσουν τα ηλεκτρικά πρέπει να δοθούν κίνητρα, όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη. Πρέπει το κράτος να επενδύσει σε σταθμούς φόρτισης (που επιδοτούνται από πολλά ευρωπαικά προγράμματα), αλλά και στους καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικά. Στην Γερμανία είναι 4.000 ευρώ. Στη Γαλλία, αν αποσύρεις ντιζελοκίνητο είναι 10.000 ευρώ, για να αγοράσεις ηλεκτρικό.
ΑΤ: Τι θα μας πείς για το νέο Micra; Πόσο θα ανεβάσει την θερμοκρασία στην ελληνική αγορά; Και πόσο θα κάνει; Αυτό ρωτάνε όλοι οι αναγνώστες.
ΤΘ: To νέο Micra είναι μακρύτερο, φαρδύτερο, χαμηλότερο, ωραιότερο και δίκαια έχει τραβήξει το ενδιαφέρον όλων. Θα έχει βενζινοκινητήρες 75, 90 και λίγο αργότερα 120 άλογα, αλλά και diesel 90 άλογα, για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα.
Οι τιμές του ξεκινάνε από τα 11.900 ευρώ.
Και βέβαια αναμένεται και μια δυνατή έκδοση Nismo, να συμπληρώσουμε εμείς.
ΑΤ: Πες μου τώρα σε 20 λέξεις το «μυστικό». Ανέλαβες διευθύνων σύμβουλος της Nissan τον Ιούνιο του 2013. Από το 2014 κιόλας, η Nissan απογειώθηκε στις πωλήσεις, από το 6% στο 8% της αγοράς, για να φτάσει φέτος σχεδόν στο 10%. Από την 5η θέση των πωλήσεων, στην 2η. Ποιο είναι το «μυστικό»;
ΤΘ: Νέοι άνθρωποι, που έχουν ελευθερία να εφαρμόσουν τις ιδέες τους, αλλά που έχουν και την ευθύνη των πράξεων τους.
Εσεις τι λέτε για όλα αυτά;
Το πετρέλαιο βγαίνει από την αγορά, στα μικρά αυτοκίνητα, όχι γιατί είναι βρώμικο, αλλά γιατι είναι πολύ ακριβό.
Για την Ελλάδα τα ηλεκτροκίνητα θα «στείλουν» τους βλαβερούς για την υγεία ρύπους, στην έξοδο ενός φουγάρου, οπου μπορούμε να τους αντιμετωπίσουμε.
Το Micra θα έχει 11.900 ευρώ. Τι λέτε για όλα αυτά;
Επιτελους καλο μου περιοδικο Autotriti καταλαβες οτι το πετρελαιο ειναι καθαροτερο καυσιμο απο την βενζινη και απο το υγραεριο και επισης αδυνατον να απαγορευτει γιατι εχει να δωσει τεχνολογια στο μελλον αφθονη σχεδον δειτε και μια εταιρεια αεροπλανων που εφτιαξε ελικοφορο με ντιζελ που ειπε οτι μελλον ειναι το ντιζελ ,οσο για τα ηλεκτρικα η δικη μου αποψη ειναι οτι θα εχει την μεγαπυτερη αποτυχια στην Ελλαδα κυριως γιατι δεν θα εχουν το χρημα για να αντικαταστησουν τις μπαταριες και δευτερον κυριως σκεφτειτε 300 ηλεκτρικα σε ενα μποτιλιαρισμα ειναι σαν να δημιουργειται ραδιενεργεια.Εγω θα παρω ντιζελ απλα.
Απάντηση: Με τα τωρινά δεδομένα το να είναι «καθαρό» το diesel έχει μεγάλο κόστος, όπως είπε και ο κ. Θεοχαράκης και δεν περνάει στα μικρά αυτοκίνητα γι` αυτόν ακριβώς το λόγο. Το τι θα γίνει στο μέλλον δεν μπορεί να το προβλέψει κανείς. Αλλωστε όλες μας οι αναφορές στο diesel έχουν να κάνουν με τους μικρού κυβισμού κινητήρες.
"Είναι αδύνατον να τους περιορίσεις σε μια πόλη, γιατι θα έπρεπε να ελέγχεις συνέχεια εκατομμύρια αυτοκίνητα, μπορείς όμως να το πετύχεις, εφαρμόζοντας την τελευταία τεχνολογία σε ένα φουγάρο που καίει λιγνίτη. Από κεί και πέρα είναι δουλειά του κράτους να αυξήσει την παραγωγή ρεύματος από την ηλιακή και την αιολική ενέργεια, για να περιοριστεί η παραγωγή από λιγνίτη". Χα χα χα!!! Ξεχνάτε ότι μιλάτε για το Ελληνικό κράτος όπου κυβερνάνε ανέκαθεν άσχετοι στους οποίους έρχεται πιο εύκολο να αγοράσουν δικαιώματα ρύπων από τη Σουηδία (επειδή δεν μας φτάνουν τα δικά μας) και να εγκαινιάσουν ένα καινούριο "υπερσύνχρονο" εργοστάσιο λιγνίτη.Στα λόγια αυτά είναι εύκολα, στην πράξη όταν νυχτώνει ακόμα και μεγάλα δυιλιστήρια αμολάνε την κάπνα τους παρακάπτοντας τα φίλτρα,τα οποία έχουν πανάκριβο κόστος αντικατάστασης όταν βουλώσουν,μιας και την νύχτα οι ελεγκτες κοιμούνται και δεν υπάρχει φόβος να τους πιάσουν. Αλήθεια πότε ήταν τα εγκαίνια του τελευταίου εργοστασίου λιγνίτη;Ψάξτε να δείτε γιατί έφτιαξαν ένα τέτοιο εργοστάσιο σχετικά πρόσφατα,αντί να ρίξουν τα λεφτά σε αιολικά και ηλιακά πάρκα.Εδώ τόσα χρόνια στην Ευρωπαική ένωση έχουν βγει απίστευτα πακέτα χρημάτων για ανάπτυξη (πράσινη και μη) τα οποία δεν τα εκμεταλευτήκαμε ποτέ.Στην Ελλάδα έχουμε τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης της αιολικής και ηλιακής ενέργειας.Ας κοιτάξουμε λοιπόν όλοι στον καθρέφτη και ας αναλογιστούμε γιατί δεν έχει γίνει τίποτα τόσα χρόνια και αν ποτέ μας κυβερνήσει κάποιος ο οποίος θα νοιαστεί για το μέλλον της χώρας του,τότε ξαναμιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και "πράσινη ανάπτυξη". Μέχρι τότε ας αρκεστούμε στα "πράσινα άλογα" που δε ρυπαίνουν κιόλας.
δεν μπορω να καταλαβω γιατι στην Ελλαδα πουθενα δεν αναφερονται οτι τα ντιζελ καινε ανετα ως μπιοντιζελ απο λαδια φροτεζας , ηλιοσπορα κ αλλα πολλα. Στο εξωτερικο 10ετιες τωρα αυτα χρησιμοποιουν απο ταξιτζιδες, επαγγελματιες κ.α. αλλα κ τα βενζιναδικα εχουν μπιο το οποιο ειναι πολυ φθηνοτερο κ καθαροτερο.....
Καλή ιδέα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά προς το παρόν δεν το πιστεύω. Η ιδέα ότι πρέπει να περιμένεις κάποιο χρόνο να φορτίσει, η περιορισμένη αυτονομία και το ότι μπορεί να βρεθείς σε συνθήκες που δεν θα μπορείς να το ξαναφορτίσεις άμεσα είναι πρόβλημα. Επιπλέον έχεις το έξτρα κόστος αντικατάστασης των μπαταριών και πολλά άλλα που μπορεί κάποιος να σκεφτεί. Όταν θα έχουν λυθεί όλα αυτά τα ξαναλέμε. Θα μου άρεσε περισσότερο αν μπορούσε να φορτίζει τη μπαταρία ενώ κινείται οπότε δεν θα χρειαζόταν ποτέ φόρτιση ή πολύ σπάνια. Αυτό θα ήταν μια τρομερή επανάσταση (μηδενικό κόστος - άρα δεν θα αφήσουν ποτέ να γίνει) και έτσι δεν θα υπήρχε το πρόβλημα με την παραγωγή του ηλ. ρεύματος. Όσο για τη ρύπανση των πόλεων από ορυκτά (και μη) καύσιμα δεν θα βρεθεί λύση ποτέ εκτός κι αν το 1/2 των κατοίκων της Αττικής και της Θεσσαλονίκης φύγουν σε άλλες πόλεις ή καλύτερα σε χωριά. Και μη ξεχνάτε ότι για το φαινόμενο του θερμοκηπίου ευθύνονται μεταξύ όλων των άλλων και οι αγελάδες που εκτρέφουμε για κατανάλωση κρέατος ή γάλακτος..............:)
χρονια πολλα σε ολους τα ηλεκτρικα ειναι το μελλον ειδικα αν η τεχνολογία στα ελαφρα ευκαμπτα φωτ/ κα πανελ στις μπαταριες( βαρος ταχύτητα φορτησης κτλ) στον τροπο που ανακτουν την ενεργεια απο την πεδηση στην εφαρμογη κειψελων καυσιμου ολα τα παραπανω σημαίνουν ΣΧΕΔΩΝ ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΘΑΡΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ η οποια μπορει να μεταφερθει πανευκολα και στα σπιτια μας και σε ολους τους δημοσιους χωρους και ολα αυτα με ελαχιστο κοστος σερβις Οσο για τα ντιζελ το μελλον ειναι μαυρο οπως το χρωμα του καπνου απο τα ασυντηριτα αυτοκίνητά φορτηγα καυστηρες πλοια κτλ κτλ και καποιες εταιριες διαφημιζουν και πουλανε ακομα καθαρα diesel με πειραγμενα λογισμικα και εμεις τα αγοραζουμε ακομα και πολλα συνεργεια αφαιρουν το dpf και κανουν τα ευρο 5 και 6 με επαναπρογραμματισμο του εγκεφαλου ευρο 4 και τα κτεο τα περνανε κανονικα και του χρονου με υγεια
Προς P.G. Φίλε μου πως μπορεί να γίνει αυτό που λες??? ένα ηλεκτρικό όχημα να φορτίζει ενώ κινείται??? Σαφώς και δεν θα το αφήσουν, αλλά οι νόμοι της φυσικής θα είναι το εμπόδιο όχι καμία πολυεθνική!! Η μόνη τεχνολογία που μπορεί να αναπτυχθεί στα ηλεκτρικά είναι αυτή της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, και κατά την κίνηση η ελαχιστοποίηση της αντίστασης του αέρα και οι τριβές οι οποίες ως απώλειες είναι αδύνατον να μηδενιστούν
το Nissan Mikra θεωρώ οτι θα είναι το best seller του 2017
Επιτέλους κύριοι του Autotriti τώρα που σας το είπε και ένας του χώρου του αυτοκινήτου θα σταματήσετε να αναμασάτε κάθε φορά ποιο είναι οικολογικό το ηλεκτρικό ή το συμβατικό?? Σαφώς, σαφέστατα είναι το ηλεκτρικό, ακόμα και στην περίπτωση της Ελλάδας που η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται κατά 70% από λιγνίτη
Το έχω ξαναγράψει σε προηγούμενο σχόλιο μου αλλά ας το ξαναγράψω και εδώ. Το κόλπο για την μείωση των ρύπων δεν είναι μονο στα αυτοκίνητα. Είναι σε χίλια δυο άλλα όπως πχ. εργοστάσια , καυστήρες θέρμανσης , τζάκια κλπ κλπ. Επίσης το κόλπο είναι να μπορέσεις να περιορίσεις την μετακίνηση με τα αυτοκίνητα που δημιουργούν ένα σωρό προβλήματα όπως μποτιλιαρίσματα , έλειψη πάρκινγκ κλπ κλπ. Από έρευνα του υπουργείου μεταφορών αποδείχτηκε ότι αν ο ένας στους τέσσερις κατόχους ΙΧ έκανε 8 χιλιόμετρα την εβδομάδα με ποδήλατο, τότε κάθε χρόνο 7.000.000 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα θα κατέληγαν στην ατμόσφαιρα. Για του λόγου το αληθές διαβάστε εδώ http://edrive.yme.gov.gr/sites/default/files/edrivecyclists_20160617.pdf. Ωραίο θα ήταν να έκανε το Autotriti που έχει τόσους χιλιάδες αναγνώστες οδηγούς αυτοκινήτων ένα αντίστοιχο αφιέρωμα στα ωφέλη της μετακίνησης με ποδηλατο έναντι του αυτοκινήτου... Όσο για τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά όπως έχω ξαναπεί το έξτρα βάρος των μπαταριών είναι θάνατος της αυτοκίνησης. Ως γνωστο η τελευταία τεχνολογία στην αυτοκίνηση δοκιμάζεται πρώτα στην F1. Δεν είναι τυχαίο ότι κανένα αγωνιστικό δεν είναι ηλεκτροκίνητο...