Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων 10-15 ετών θα δουν αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας τους από την επόμενη χρονιά.

Αύξηση τελών στα παλιά! Θα δουλέψει;

22.623 Επισκέψεις στο άρθρο (25/5/2020)

Είναι αρκετό να αυξηθούν τα τέλη στα παλιά για να αποφασίσεις να το αλλάξεις με ένα καινούργιο; Πιστεύεις ότι θα βοηθήσουν τα κίνητρα που έρχονται ή δεν αρκούν;


Τα παλιά αυτοκίνητα πρέπει να φύγουν από τους δρόμους. Δεν είναι μόνο ευρωπαϊκή οδηγία, είναι ανάγκη για το περιβάλλον, την υγεία αλλά και την ασφάλειά μας. Είναι όμως η αύξηση των τελών κυκλοφορίας τους, όπως φημολογείται πως θα συμβεί του χρόνου, αρκετή για να κάνει τους ιδιοκτήτες τους να αγοράσουν καινούργιο;
 
Ρώτα όποιον οδηγό αυτοκινήτου 10ετίας αν θα το άλλαζε με ένα καινούργιο. Δεν θα βρεις κάποιον να σου πει όχι. Το κίνητρο αντικατάστασης είναι από μόνο του το παλιό αυτοκίνητο. Δεν τα κρατάμε τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα για 15 χρόνια γιατί τα αγαπάμε. Τα κρατάμε γιατί δεν μπορούμε να τα αγοράσουμε.
 
Η λογική της Ε.Ε. που θα έρθει με υπουργική απόφαση για τα τέλη κυκλοφορίας θέλει να κάνει την διατήρηση παλιών αυτοκινήτων εκτός από δυσάρεστη, ακόμη πιο ακριβή. Η λογική είναι πως όταν το κόστος χρήσης αυξηθεί οι ιδιοκτήτες τους δεν θα θέλουν να τα κρατήσουν άλλο. Και αυτό είναι προφανές.
 
Αυτό που δεν είναι προφανές στην Ε.Ε. είναι πως αν οι ιδιοκτήτες παλιών αυτοκινήτων δυσκολεύονται να βρουν τα 50-100 ή 300 ευρώ «καπέλο» στα τέλη κυκλοφορίας, που θα βρουν τις 15.000 ή 20.000 ευρώ για να αγοράσουν καινούργιο; Και η ερώτηση τίθεται ως έχει και προς το υπουργείο, που είναι υποχρεωμένο να ακολουθήσει την Ευρωπαϊκή οδηγία.
 
Σαφώς, είναι κοινή λογική να θέλουμε νέα, «καθαρά» αυτοκίνητα, όμως θα περίμενε κανείς να είναι το ίδιο κοινή λογική και ένας τρόπος να τα αγοράσουμε. Στην Ελλάδα σήμερα τα αυτοκίνητα εισάγονται από τα εργοστάσια και με το που φτάνουν στα σύνορά μας φορτώνονται με «καπέλο» ένα σωρό φόρους. Το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης, ελληνική πατέντα που ξεζουμίζει χρόνια την αγορά αυτοκινήτου, και από πάνω (φόρος στο φόρο) ο ΦΠΑ. Χώρια τα χαράτσια που παίζουν με την εργοστασιακή αξία και έχουν κάνει τον εξοπλισμό λίγο πάνω από το βασικό είτε απόντα, είτε απλησίαστο σε τιμή.
 
Θα πρέπει να δεχτούμε όλοι πως με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης, και τη χαμηλή ποιότητα αέρα που αναπνέουμε στις πόλεις μας, θέλει επειγόντως να αλλάξουμε αυτοκίνητα και να μην είμαστε ουραγοί στην Ευρώπη με τον παλαιότερο στόλο. Πρέπει όμως το υπουργείο να δεχθεί πως για να γίνει αυτό πρέπει να γίνει μια γενναιόδωρη κίνηση απόσυρσης με κίνητρα ώστε να γίνει η απόκτηση ευκολότερη, όχι με αντικίνητρα που κάνει την διατήρηση δύσκολη.
 
Εσείς όμως τι λέτε; Πόσο χαράτσι θα αντέξετε πριν σκεφτείτε τρόπους να ξεφορτωθείτε το παλιό σας αυτοκίνητο; Και αν είναι να το αλλάξετε, τι θα κάνετε για να πάρετε φθηνό; Γίνεται χωρίς απόσυρση, αντικατάσταση; Και τι περιμένετε να δείτε για να αγοράσετε καινούργιο;

Hyundai
OPEL