Τον λόγο για τον οποίο το νέο Civic Type R, διατίθεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, γνωστοποίησε σε δηλώσεις του ο επικεφαλής του συγκεκριμένου πρότζεκτ Yuji Matsumochi.
Σε δηλώσεις του στα διεθνή μέσα ο Matsumochi παραδέχτηκε πως ένα αυτόματο κιβώτιο θα ήταν πολύ βαρύ για το συγκεκριμένο μοντέλο και δεν θα διευκόλυνε τη λειτουργία του αυτοκινήτου.
«Παράγουμε μόνο το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο για το Type R, επειδή ο κινητήρας είναι πολύ ισχυρός και παράγει 400Nm ροπής και 310 άλογα. Ο τύπος R χρειάζεται ένα ελαφρύ σύστημα μετάδοσης κίνησης επειδή διοχετεύει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και εκεί βρίσκεται ο κινητήρας που είναι αρκετά μεγάλος και βαρύς. Αν εφαρμόσουμε αυτόματο κιβώτιο ή κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε αυτόν τον κινητήρα, το βάρος μπροστά θα ήταν πολύ μεγάλο», ήταν τα λόγια του.
Έτσι το συγκεκριμένο μοντέλο της Honda έρχεται σε αντίθεση με τα «σημεία των καιρών», που θέλουν την κίνηση σε αντίστοιχα μοντέλα άλλων εταιριών, να έχει μετατοπιστεί σε όλους τους τροχούς, συνοδευόμενα με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.