Είναι το Value for Money κολακευτικός ή μήπως υποτιμητικός όρος; Εσείς διαλέγετε ή όχι την Value for Money επιλογή;
Πόσο άλλαξε η αγορά τα τελευταία χρόνια και ξαφνικά αν δεν είναι κάτι premium μας κακοπέφτει; Πόσο άλλαξε η αγορά ώστε από εκεί που κυνηγούσαμε το value for money τώρα να το θεωρούμε υποτιμητικό; Είναι όμως υποτιμητικό ή μήπως παραμένει κολακευτικό;
Ο όρος value for money (VfM) είναι πιθανώς αυτό που θέλουμε να έχει κάθε αυτοκίνητο. Δηλαδή όχι απλώς να αξίζει τα λεφτά του, αλλά να έχει περισσότερη αξία από όση φαίνεται στην τιμή του. Ποιός μπορεί να πει όχι σε κάτι τέτοιο;
Το πρόβλημα δημιουργείται όχι από τις μάρκες που ταυτίζουμε με τον όρο VfM, όσο με το ποιές μάρκες δεν έχουν καμία σχέση με αυτόν. Πάρε για παράδειγμα την Audi, τη BMW ή την Mini. Αυτοκίνητα που έχουν πολλά προτερήματα και γι αυτό αρέσουν. Γι αυτό τα θέλουν πολλοί, πολλοί περισσότεροι από όσους μπορούν να τα αγοράσουν. Και αυτή η απόσταση που τα χωρίζει από το VfM, είναι που κάνει το VfM να ακούγεται αρνητικό. Γιατί οι «καλές» μάρκες δεν είναι VfM.
Και αντί αυτό να μας βάζει σε σκέψεις, να προβληματιζόμαστε που ένα αυτοκίνητο που σκεφτόμαστε να αγοράσουμε, αφού δεν είναι VfM, πιθανώς να μην αξίζει τα λεφτά του, ενώ σίγουρα δεν αξίζει περισσότερο από την τιμή του, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Όταν λέμε πως ένα μοντέλο είναι VfM, προβληματιζόμαστε πως μπορεί να μην είναι τόσο καλό, όσο καλά είναι τα άλλα, αυτά που δεν είναι VfM.
Περίεργο, όμως έτσι δουλεύει η ψυχολογία της αγοράς, και έτσι βρίσκουν πολλές μάρκες πάτημα για να «πατάνε» την αγορά, είτε με φουσκωμένες τιμές ώστε να ξεχωρίζουν ως «καλύτερες» από τον ανταγωνισμό, είτε με υποδεέστερες υπηρεσίες, όπως σύντομες εγγυήσεις και αστεία διαστήματα σέρβις ή οδικής βοήθειας.
Εσείς όμως «πέφτετε» με κάτι τέτοια; Ακούτε VfM και φεύγετε από μία μάρκα, ή αντίθετα είναι αυτό που ψάχνετε και όταν το βρίσκεται το αγοράζετε; Τι λέτε; είναι το value for money το πρώτο στοιχείο που ζητάτε σε έναν κατασκευαστή; ή έχετε αποκτήσει αλλεργία και μόλις το ακούτε πάτε κατευθείαν σε κάτι ακριβότερο;
Ως ένας (θέλω να πιστεύω) ορθολογιστής και ρεαλιστής σε όλες τις πτυχές της ζωής μου, είμαι και στο θέμα της αυτοκίνησης ένας υπέρμαχος του VFM γιατί μου αρέσει να έχω ένα αυτοκίνητο που να ικανοποιεί τις ανάγκες μου αλλά και σε τιμή που προσεγγίζει αυτά που μου παρέχει όσο πιο αντικειμενικά τηρουμένων των αναλογιών (κυρίως διαθέσιμο budget και δυνατότητα συντήρησης-διακράτησης)........Ως λάτρης της αυτοκίνησης θα ήθελα 4 αυτοκίνητα για να ικανοποιήσω τις επιθυμίες μου, 1 ΙΧ πόλης, 1 ΙΧ για ταξίδια (κούρσα), 1 ΙΧ σπορ (roadster) και ένα 1 ΙΧ 4Χ4 (pick up) για τα κουβαλήματα ΑΛΛΑ λόγω της πραγματικότητας έχω μόνο ένα (Suzuki Vitara 1.6 diesel 2018) με το οποίο προσπαθώ να "ικανοποιήσω" τις 4 διαφορετικές "αυτοκινητιστικές" ανάγκες μου......όντας κάτοχος αλλά και τυχερός οδηγικά, έχω καταφέρει να οδηγήσω μεγάλη πλειάδα αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να έχω αποκτήσει την προσωπική μου αυτοκινητιστική προτίμηση (υποκειμενικά) και σίγουρα το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι το τέλειο, με πολλά υπέρ και αρκετά κατά ΟΜΩΣ την περίοδο που το διάλεξα ανταποκρινόταν όσο πιο κοντά στις απαιτήσεις μου εκείνη την εποχή και ευτυχώς μέχρι τώρα έχει αποδειχτεί ένα ΤΙΜΙΟ και προσεγγιστικά ΚΟΝΤΑ στις απαιτήσεις μου κάτι που για τον καθένα μπορεί και να διαφέρει
Ως ένας (θέλω να πιστεύω) ορθολογιστής και ρεαλιστής σε όλες τις πτυχές της ζωής μου, είμαι και στο θέμα της αυτοκίνησης ένας υπέρμαχος του VFM γιατί μου αρέσει να έχω ένα αυτοκίνητο που να ικανοποιεί τις ανάγκες μου αλλά και σε τιμή που προσεγγίζει αυτά που μου παρέχει όσο πιο αντικειμενικά τηρουμένων των αναλογιών (κυρίως διαθέσιμο budget και δυνατότητα συντήρησης-διακράτησης)........Ως λάτρης της αυτοκίνησης θα ήθελα 4 αυτοκίνητα για να ικανοποιήσω τις επιθυμίες μου, 1 ΙΧ πόλης, 1 ΙΧ για ταξίδια (κούρσα), 1 ΙΧ σπορ (roadster) και ένα 1 ΙΧ 4Χ4 (pick up) για τα κουβαλήματα ΑΛΛΑ λόγω της πραγματικότητας έχω μόνο ένα (Suzuki Vitara 1.6 diesel 2018) με το οποίο προσπαθώ να "ικανοποιήσω" τις 4 διαφορετικές "αυτοκινητιστικές" ανάγκες μου......όντας κάτοχος αλλά και τυχερός οδηγικά, έχω καταφέρει να οδηγήσω μεγάλη πλειάδα αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να έχω αποκτήσει την προσωπική μου αυτοκινητιστική προτίμηση (υποκειμενικά) και σίγουρα το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι το τέλειο, με πολλά υπέρ και αρκετά κατά ΟΜΩΣ την περίοδο που το διάλεξα ανταποκρινόταν όσο πιο κοντά στις απαιτήσεις μου εκείνη την εποχή και ευτυχώς μέχρι τώρα έχει αποδειχτεί ένα ΤΙΜΙΟ και προσεγγιστικά ΚΟΝΤΑ στις απαιτήσεις μου κάτι που για τον καθένα μπορεί και να διαφέρει