H νέα Skoda Octavia Gran Coupe διαθέτει ένα πολύ ποιοτικό ταμπλό με χρήση μαλακού πλαστικού στο πάνω μέρος του και προσεκτική επιλογή υλικών ακόμα και στις λεπτομέρειες. O εξοπλισμός της βασικής έκδοση Ambition είναι πληρέστατος.
Eσωτερικό: Παραμένει η στιβαρή, ποιοτική & με hi-tech στοιχεία νέα Octavia
78.464 Επισκέψεις στο άρθρο (24/12/2020)
Οκ η Octavia δεν έγινε ακόμα Passat (άλλωστε υπάρχει και ένα σχετικό χάσμα στην τιμή), ωστόσο διαθέτει ένα πολύ ποιοτικό ταμπλό με χρήση μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του και προσεκτική επιλογή ακόμα και στις λεπτομέρειες, όπως π.χ. τα διάφορα μπουτόν και τα φώτα αφής στη πλαφονιέρα. Η συναρμογή είναι εξαιρετική, ενώ και το φινίρισμα της καμπίνας φροντίζει να επιβεβαιώσει το upgrade του τσέχικου μοντέλου, με εξέχον σημείο τη φάσα που εκτείνεται από τις πόρτες και σε όλο το ταμπλό. Εντελώς νέα είναι η διάταξη στο τελευταίο, όσο και οι τεχνολογίες με τις οποίες εφοδιάζεται το μοντέλο και που λανσάρουν την... τελευταία λέξη της μόδας των Τσέχων.
Πλήρως ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων, νέο τιμόνι με δύο ακτίνες και πληθώρα από μπουτόν, που βελτιώνουν την εργονομία, τραβούν μεταξύ άλλων την προσοχή. Εντούτοις, οι προβολείς πέφτουν στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, εκεί όπου βρίσκεται μια μεγάλη «αιωρούμενη» οθόνη αφής 8,25 (στάνταρ) ή 10 ιντσών για το σύστημα infotainment, το οποίο αν και απλό θέλει χρόνο εξοικείωσης. Κάτω από αυτή, θα συναντήσουμε τα μπουτόν για τα διάφορα υπομενού του infotainment και τους αεραγωγούς, σε διάταξη εμπνευσμένη από την σχεδίαση της γρίλιας στο εμπρός μέρος.
Από εκεί και έπειτα, τις εντυπώσεις κλέβει ο μίνιμαλ, shift-by-wire, επιλογέας του DSG7 κιβωτίου, που πρωτοείδαμε στο νέο Golf και ο οποίος χρησιμεύει μόνο για την επιλογή κίνησης, νεκράς και όπισθεν. Οι «σειριακές» εναλλαγές σχέσεων γίνονται πλέον μόνο από τα paddles στο τιμόνι.
Χώροι: Εξαιρετική ευρυχωρία με πολλές πρακτικές λύσεις
Η Octavia είναι συνυφασμένη με την ευρυχωρία και τον οικογενειακό χαρακτήρα κάτι που συνεχίζει να υφίσταται και στην τέταρτη γενιά της. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.686 χλστ. δημιούργησε τις ιδανικές συνθήκες για να διαμορφωθεί ένα άκρως φιλόξενο εσωτερικό με διαστάσεις που μπορούν να φιλοξενήσουν 5 ενήλικους, οι οποίοι θα έχουν άπλετο χώρο για τα γόνατα τους. Βέβαια το ψηλό τούνελ μετάδοσης θα δυσκολέψει λίγο τον μεσαίο επιβάτη. Το πορτ-μπαγκάζ διατηρείται στα υψηλά επίπεδα του παρελθόντος με 600 λίτρα (+10 λτ.) χωρητικότητας, ενώ παράλληλα θα συναντήσουμε και τις γνωστές πλέον Simply Clever λύσεις της Skoda, όπως οι δύο θήκες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, τα ανασυρόμενα σκιάδια για τα πίσω παράθυρα, μια πολυλειτουργική θήκη αποθήκευσης - για ένα παλτό, για παράδειγμα - κάτω από το κάλυμμα πίσω πόρτας, το διπλής πρόσοψης δάπεδο του πορτμπαγκάζ και πολλά ακόμα.
Πριν από πολλά χρόνια (πανω από 25) είχα γράψει σε κάποιο ιστορικό περιοδικό αυτοκινήτου μια επιστολή στυλιτεύοντας τον παραλογισμό που επικρατούσε τότε στα πάσης φύσεως τεκμήρια που κατέληγαν στο στρεβλό συμπέρασμα ο ιδιοκτήτης ενός Χιουντάι Σονάτα 1,8 )κόστος τότε 5 εκ δρχ να αντιμετωπίζεται δυσμενέστερα από τον ιδιοκτήτη μιας LOTUS ELAN 1,6 (κόστος τότε 15 εκ δρχ). Και σήμερα δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα . Ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου ΣΚΟΝΤΑ έχει να αντιμετωπίσει μέχρι και φόρο πολυτελείας ενώ ο ιδιοκτήτης μιας ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ 1,3 GLA που πιθανόν να έχει πληρώσει πάνω από 35.000 - 40.000 ευρώ να βρίσκεται στο απυρόβλητο φορολογικά. Τέλος πάντων τα χρόνια περάσαν και δεν αλλάξαν πολλά ή καλύτερα όλο τα ίδια αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν
Για πρακτικούς οικογενειάρχες, που μπορούν φορολο-οικονομικά να αντέξουν τα 2000cc, και δεν έχουν τάσεις για ....βουνά!
Τεράστιοι χώροι, εξαιρετική ποιότητα κύλησης, απροβλημάτιστα ταξίδια ακόμα κ σε ....πολύ υψηλές ταχύτητες. Πακέτο που μόνο με πολύ ακριβότερα «ες γιου βι» μπορείς να έχεις.
Βέβαια το σήμα δείχνει «σκοντα», κ σχεδιαστικά είναι ένα κλασικό / συντηρητικό σεντάν.
Πριν από πολλά χρόνια (πανω από 25) είχα γράψει σε κάποιο ιστορικό περιοδικό αυτοκινήτου μια επιστολή στυλιτεύοντας τον παραλογισμό που επικρατούσε τότε στα πάσης φύσεως τεκμήρια που κατέληγαν στο στρεβλό συμπέρασμα ο ιδιοκτήτης ενός Χιουντάι Σονάτα 1,8 )κόστος τότε 5 εκ δρχ να αντιμετωπίζεται δυσμενέστερα από τον ιδιοκτήτη μιας LOTUS ELAN 1,6 (κόστος τότε 15 εκ δρχ). Και σήμερα δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα . Ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου ΣΚΟΝΤΑ έχει να αντιμετωπίσει μέχρι και φόρο πολυτελείας ενώ ο ιδιοκτήτης μιας ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ 1,3 GLA που πιθανόν να έχει πληρώσει πάνω από 35.000 - 40.000 ευρώ να βρίσκεται στο απυρόβλητο φορολογικά. Τέλος πάντων τα χρόνια περάσαν και δεν αλλάξαν πολλά ή καλύτερα όλο τα ίδια αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν
Για πρακτικούς οικογενειάρχες, που μπορούν φορολο-οικονομικά να αντέξουν τα 2000cc, και δεν έχουν τάσεις για ....βουνά! Τεράστιοι χώροι, εξαιρετική ποιότητα κύλησης, απροβλημάτιστα ταξίδια ακόμα κ σε ....πολύ υψηλές ταχύτητες. Πακέτο που μόνο με πολύ ακριβότερα «ες γιου βι» μπορείς να έχεις. Βέβαια το σήμα δείχνει «σκοντα», κ σχεδιαστικά είναι ένα κλασικό / συντηρητικό σεντάν.