Στις στροφές οι αντιδράσεις είναι προοδευτικές, ενώ η σφιχτή ανάρτηση συγκρατεί την κλίση.
Στο δρόμο: Xιλιομετροφάγος
78.454 Επισκέψεις στο άρθρο (24/12/2020)
Χτισμένη πάνω στην εξελιγμένη MQB EVO πλατφόρμα (όπως το νέο Golf), η κορυφαία diesel Octavia συνεχίζει να προβάλει τον οικογενειακό και ταξιδιάρικό της χαρακτήρα.
Στην ευθεία παρουσιάζεται ιδανικά σταθερή και στιβαρή χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, προσδίδοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Στις στροφές, το άπλωμα των διαστάσεων κάνει τις όποιες αντιδράσεις εξαιρετικά προοδευτικές, ενώ η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης αποτρέπει το αμάξωμα από το να γείρει αισθητά. Ωστόσο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας της κορυφαίας diesel Οctavia έδειξε να «δυσανασχετεί» λίγο περισσότερο από ό,τι στην 1,5 TSI των 150 ίππων, ενώ στην καμπίνα συναντήσαμε και πιο υψηλά επίπεδα θορύβου.
Επιπλέον, στο τιμόνι ήταν αισθητός ένας κραδασμός από τον κινητήρα, ωστόσο το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, έχει αρκετό βάρος και ικανοποιεί ιδιαίτερα στις στροφές. Σίγουρα η συνολική αίσθηση, δεν έχει να κάνει με αυτή ενός σπορ σεντάν, αλλά σε τελική ανάλυση το ζητούμενο είναι η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια, στοιχεία που η Octavia επιτυγχάνει στο έπακρο επικουρούμενη και από τα πολύ αποτελεσματικά της φρένα.
Από εκεί και πέρα υπάρχει πάντα διαθέσιμο το προαιρετικό Dynamic Chassis Control, με τον οδηγό να μπορεί να παρέμβει και να ρυθμίζει τις βασικές παραμέτρους του αυτοκινήτου (απόκριση κινητήρα, τιμόνι, χρόνος αντίδρασης DSG, ανάρτηση με τα έξτρα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ κ.λπ.), αλλά και μια πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης και ενεργητικής ασφάλειας.
Πριν από πολλά χρόνια (πανω από 25) είχα γράψει σε κάποιο ιστορικό περιοδικό αυτοκινήτου μια επιστολή στυλιτεύοντας τον παραλογισμό που επικρατούσε τότε στα πάσης φύσεως τεκμήρια που κατέληγαν στο στρεβλό συμπέρασμα ο ιδιοκτήτης ενός Χιουντάι Σονάτα 1,8 )κόστος τότε 5 εκ δρχ να αντιμετωπίζεται δυσμενέστερα από τον ιδιοκτήτη μιας LOTUS ELAN 1,6 (κόστος τότε 15 εκ δρχ). Και σήμερα δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα . Ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου ΣΚΟΝΤΑ έχει να αντιμετωπίσει μέχρι και φόρο πολυτελείας ενώ ο ιδιοκτήτης μιας ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ 1,3 GLA που πιθανόν να έχει πληρώσει πάνω από 35.000 - 40.000 ευρώ να βρίσκεται στο απυρόβλητο φορολογικά. Τέλος πάντων τα χρόνια περάσαν και δεν αλλάξαν πολλά ή καλύτερα όλο τα ίδια αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν
Για πρακτικούς οικογενειάρχες, που μπορούν φορολο-οικονομικά να αντέξουν τα 2000cc, και δεν έχουν τάσεις για ....βουνά!
Τεράστιοι χώροι, εξαιρετική ποιότητα κύλησης, απροβλημάτιστα ταξίδια ακόμα κ σε ....πολύ υψηλές ταχύτητες. Πακέτο που μόνο με πολύ ακριβότερα «ες γιου βι» μπορείς να έχεις.
Βέβαια το σήμα δείχνει «σκοντα», κ σχεδιαστικά είναι ένα κλασικό / συντηρητικό σεντάν.
Πριν από πολλά χρόνια (πανω από 25) είχα γράψει σε κάποιο ιστορικό περιοδικό αυτοκινήτου μια επιστολή στυλιτεύοντας τον παραλογισμό που επικρατούσε τότε στα πάσης φύσεως τεκμήρια που κατέληγαν στο στρεβλό συμπέρασμα ο ιδιοκτήτης ενός Χιουντάι Σονάτα 1,8 )κόστος τότε 5 εκ δρχ να αντιμετωπίζεται δυσμενέστερα από τον ιδιοκτήτη μιας LOTUS ELAN 1,6 (κόστος τότε 15 εκ δρχ). Και σήμερα δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα . Ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου ΣΚΟΝΤΑ έχει να αντιμετωπίσει μέχρι και φόρο πολυτελείας ενώ ο ιδιοκτήτης μιας ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ 1,3 GLA που πιθανόν να έχει πληρώσει πάνω από 35.000 - 40.000 ευρώ να βρίσκεται στο απυρόβλητο φορολογικά. Τέλος πάντων τα χρόνια περάσαν και δεν αλλάξαν πολλά ή καλύτερα όλο τα ίδια αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν
Για πρακτικούς οικογενειάρχες, που μπορούν φορολο-οικονομικά να αντέξουν τα 2000cc, και δεν έχουν τάσεις για ....βουνά! Τεράστιοι χώροι, εξαιρετική ποιότητα κύλησης, απροβλημάτιστα ταξίδια ακόμα κ σε ....πολύ υψηλές ταχύτητες. Πακέτο που μόνο με πολύ ακριβότερα «ες γιου βι» μπορείς να έχεις. Βέβαια το σήμα δείχνει «σκοντα», κ σχεδιαστικά είναι ένα κλασικό / συντηρητικό σεντάν.